Skocz do zawartości

Kilka poczatkujacych pytan


Kamil999
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich , jestem p[oczatkujacym motocyklista , z zwiazku z czym mam kilka banalnych zapewne dla was pytan .

 

1.Czy zjezdzajac z gorki mozna puscic gaz i jechac ''bez gazu '' , , sa jakies minusy albo plusy takiej jazdy ?

 

2..Czy zamiast hamulca noznego lub recznego mozna poprostu spuscic z gazu w celu zwolnienia pojazdu (to ise chyba nazywa hamowanie silnikiem ) - ma to jakies minusy lub plusy dla motoru ?

 

3.Czy jazda na wcisnientym sprzegle bez gazu np aby np ''dotoczyc ''sie do swiatel ma jakies negatywne skutki dla motoru ?

 

 

Edycja - dodam ze jest to motor 4 - suwowy

Edytowane przez Kamil999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie powinno się dojeżdżać na sprzęgle? Jak na przykład wiem że silnik za bardzo wyhamuje motocykl i będę musiał później znów użyć gazu to nie lepiej widząc czerwone światło się do niego dotoczyć po prostu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie powinno się dojeżdżać na sprzęgle? Jak na przykład wiem że silnik za bardzo wyhamuje motocykl i będę musiał później znów użyć gazu to nie lepiej widząc czerwone światło się do niego dotoczyć po prostu?

To po co puszczasz całkiem gaz? Hamując silnikiem dawkujesz sobie tej siły hamującej na tyle, żeby dojechać i wyhamować w sam raz na światłach i nie musisz się "dotaczać"ani podjeżdżać na 2 razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wejść w wprawę trenując jazdę, ale mie na siłę, tylko naturalnie, z czasem :) .

-nie ucz sie dojeżdżac na sprzęgle. koło pozbawione "kontroli" napedu nie jest do końca bezpieczne

A moja rada jest taka. Poćwicz na codzień podczas codziennej jazdy np

-płynnie i spokojnie dodawaj gazu, proporcjionalnie delikatniej i wolniej zamykaj gaz nie do końca i od "zaraz" w 0.0001s do zera!

- na wyższych "słabszych" biegach możesz zamykać gwałtowniej, ale na niższych biegach płynnie i powoli bez nadmiernego "wrażenia dynamiki"

-staraj sie nie redukować szybko przy duzych predkościach do najnizszych biegów

Oczywiście kiedyś i tak będą momenty, gdzie skorzystarz z jazdy na sprzęgle, lub odwrotnie, gdzie dohamujesz sie na przednim kole, czy wężykujacym tyłem, ale niech to będą dodatkowe warianty podróży, a nie podstawowe.

 

Z góry jadąc, weź poprawkę na pojemność i moc i charakterystykę silnika, żeby nie wkręcał się na obroty po puszczeniu sprzęgła (pomóż mu hamulcami)

Hamowanie silnikiem z góry zabezpiecza przed przegrzaniem hamulców!

 

Wszystko przyjdzie z czasem.

Pamiętaj trening czyni mistrza. Sake czyni cuda:)! Z tym sake nie na motocykl!

____________________________________________________________________________________

Sumomoto Motocykle Kraków www.sumomoto.pl

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Czy zjezdzajac z gorki mozna puscic gaz i jechac ''bez gazu '' , , sa jakies minusy albo plusy takiej jazdy ?

2..Czy zamiast hamulca noznego lub recznego mozna poprostu spuscic z gazu w celu zwolnienia pojazdu (to ise chyba nazywa hamowanie silnikiem ) - ma to jakies minusy lub plusy dla motoru ?

 

Rozumiem, ze poprzednio miales do czynienia tylko z dwusuwami? W czterosuwie na oba pytania odpowiedz: tak. Gdybys mial dwusuwa, wtedy juz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze poprzednio miales do czynienia tylko z dwusuwami? W czterosuwie na oba pytania odpowiedz: tak. Gdybys mial dwusuwa, wtedy juz nie.

 

:cool: ...jestem trochę innego zdania...dwusuwem można hamować i to o wiele skuteczniej niż 4 suwem z racji charakterystyki obrotowej pracy takiego silnika, tylko jedno ale...jeżeli masz smarowanie mieszankowe to przy długich podjazdach a potem zjazdach można zatrzeć piec z racji zerowego smarowania - robi się wtedy krótkie przegazówki lub wyłącza zapłon ale na krótko...w przypadku smarowania dozownikowego nie powinno nic złego się dziać... :)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool: ...jestem trochę innego zdania...dwusuwem można hamować i to o wiele skuteczniej niż 4 suwem z racji charakterystyki obrotowej pracy takiego silnika, tylko jedno ale...jeżeli masz smarowanie mieszankowe to przy długich podjazdach a potem zjazdach można zatrzeć piec z racji zerowego smarowania - robi się wtedy krótkie przegazówki lub wyłącza zapłon ale na krótko...w przypadku smarowania dozownikowego nie powinno nic złego się dziać... :)

Oj, głupoty piszesz straszne...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...