ryba1983 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 (edytowane) Dzięki WIELKIE za link :flesje: O.K postaram się zmierzyć czy średnica cylindra dużo się zwiększyła oraz jeszcze raz ten zapłon i gaźnik, ale czy na pewno ten tłok nie będzie za mały?Pytam , ponieważ aktualnie mam cylinder 72ccm i szerokość tłoka wynosi 47 mm, a w aukcji którą podałeś tłok ma39.50 mm - chyba że mam założyć stary cylinder i głowicę pod 49ccm? Dobrze myślę?I jeszcze mam takie pytanie - szerokość oraz średnica sworzenia musi być identyczna z tłokiem który posiadam, natomiast długość już nie koniecznie? Moze być kilka mm większy lub mniejszy czy nie bardzo? Edytowane 29 Kwietnia 2012 przez ryba1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Chyba tak trzeba by zrobic.Czy masz stary tlok z cylindra 50 cm i moglbys dac jego zdjecia ?\Jak rowniez stary cylinder od srodka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Tak mam je, jutro zrobię zdjęcia i wrzucę. A co z wysokością tłoka - może być kilka mm większy lub mniejszy czy nie bardzo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Gdzieś mi umknęło czy zmieniałeś górę. Jeśli to był jakiś tani zestaw tuningowy to teraz można śmiało zakładać wersję z usmażeniem silnika. Musisz kupić tłok dedykowany do 72ccm. Skoncentruj się bardziej na samym tłoku, bo cylinder i tak trzeba zmierzyć żeby nie robić sobie dodatkowych kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Nie ma co mierzyć, tolerancje w chinolu są różne, średnio 1mm luzu tłok-cylinder w nowym zestawie. Masz problem z gaźnikiem, a dokładniej z nadmiarem powietrza. Silnik się dusi, grzeje, puchnie i takie tam. Zwiększenie dawki paliwa nie pomoże, należy zmniejszyć dawkę powietrza przytykając wlot do flitra. Wiem, drastyczny sposób ale w chinolu jedyny sensowny. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Witajcie Naszukałem się cylindra i tłoka , lecz okazało się że został u mechanika - będę miał z nim kontakt dopiero w środę wtedy to zrobię zdjęcia i wrzucę.Dzisiaj jedynie wrzucam zdjęcie świecy, ponieważ wcześniej ktoś o to prosił - w załączniku.Co do zestawu który kupiłem to dokładnie ta aukcja : http://allegro.pl/cylinder-glowica-kpl-72cc-ogar-900-king-czoper-los-i2234135784.html Tak pasowanie tłoka do cylindra było kiepskie - nawet jeszcze gorsze niż w zestawie 49ccm.Tutaj z tego co pamiętam było z dwa mm luzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Gaźnik miał być regulowany a ten jest czarny jak sadza tylko teraz pytanie. Czy żłopał aż tyle oleju przez tą dziurę między tłokiem a gładzią czy może gaźnik ma o wiele za bogato. Zdjęcie raczej słabe ale tam chyba też nie ma w ogóle przerwy między elektrodami. To daje nam już trzeci problem.Do środy zrób porządek ze świecą i gaźnikiem. Raczej proste czynności a nie będziesz siedział z założonymi rękami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 (edytowane) Mechanik powiedział mi że ustawił troszkę bogatszą mieszankę więc nie wiem czy czasami nie od tego taki kolor, no ale sprawdzić mogę czy zmieni kolor jak zmienię troszkę proporcje. Masz problem z gaźnikiem, a dokładniej z nadmiarem powietrza. Silnik się dusi, grzeje, puchnie i takie tam. Zwiększenie dawki paliwa nie pomoże, należy zmniejszyć dawkę powietrza przytykając wlot do flitra. Wiem, drastyczny sposób ale w chinolu jedyny sensowny. :biggrin: Hmmm wiesz ale te objawy o których piszesz nie są zauważalne - bynajmniej ja ich nie widzę.Silnik chodzi równo, nawet jeśli chodzi o grzanie to wydaje mi się że ustabilizowało się i jest lepiej niż było w zestawie 49ccm ( tam to się na prawdę grzał).Co do zmniejszenia dawki paliwa a zwiększenia powietrza - nie chcę mi się za bardzo wierzyć że to mogło być przyczyną awarii, ponieważ gaźnik był regulowany nie raz a nawet wymieniany na nowy - oczywiście mogę się mylić ale wydaje mi się bardziej prawdopodobne jest złe pasowanie tłoka.Nawet po wymianie oleju na nowym zestawie po 120km olej był czarny jak węgiel - tak jak by silnik miał przedmuchy.Jedyny mankament w silniku jaki zauważyłem to to że na następny dzień przy odpaleniu lubi sobie "kichnąć" zanim odpali. Edytowane 30 Kwietnia 2012 przez ryba1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Tak pasowanie tłoka do cylindra było kiepskie - nawet jeszcze gorsze niż w zestawie 49ccm.Tutaj z tego co pamiętam było z dwa mm luzu.Raczysz żartować . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 @ryba1983 - Sam widziałeś, że już fabryczny gaźnik był do bani. Bogatsza mieszanka ustawiona przez mechanika mogła być dobrym pomysłem w dwupaku bez dozownika ale tutaj przy tolerancjach mierzonych linijką zwyczajnie waha spływa po ściankach do oleju. Można by tak dywagować ale to bezsensu ponieważ trzeba zacząć proces eliminacji. Na wstępie podałem rzeczy proste do wykonania we własnym zakresie.Zacznij od tej mieszanki. Najpierw zubożyć śrubką od regulacji składu do poziomu gdzie świeca będzie miała kolor kawy z mlekiem. Jeśli to nie pomoże to kombinacje z przytykaniem dolotu. Jeśli to nie pomoże to szukanie lewego powietrza (a propos kichania).Koniecznie sprawdzenie odstępu na elektrodach.Potem zostaje czysta mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darjerz Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Mam taki silnik w swoim chinolu http://www.benzer.pl/shaft_1.htmli powiem Ci, że jest ok ciężko mi jedynie było dobrać po założeniu 72cm dysze ale chyba w oryginale jest 60 a 80 była za duża (zalewała ) teraz mam chyba 72 (super byłoby chyba z 75) jak znajdę pudełko z dyszami z tego gaźnika to potwierdzę.ALE ja zanim założyłem 72cm 50 miała ok 800km przejechane teraz na 72 mam z 900km - motorowerek służy jedynie do nauki jazdy dla moich dziewczyn.Nie mam z nim problemów. Jeździ ok ale aby go nie przegrzać ma założona chłodnice oleju http://zipp-salmo.pl...22%3Bodnice.htm - pierwsza fota.Sporo info znajdziesz tu: http://gbstreet.p2a.pl/index.php Cytuj Praevenire melius est quam praeveniri Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 (edytowane) Chiński skuter to zagadka i można pokusić się o napisanie doktoratu :laugh: . Miałem okazje regulować i naprawiać kilka z nich. Jeżeli chodzi o słabnięcie to w jednym przypadku pomogło zdjęcie blokady na krućcu ssącym oraz udrożnienie wydechu (tzw. plaster miodu w tłumiku) ograniczało to przepływ spalin i powodowało słabnięcie po rozgrzaniu. Tyle że to w 2T a co do czterosuwa to pomogła wymiana wymiana gaźnika, tylko w Twoim przypadku moze być że przy zakupie nowego trafiłeś na kolejna felerną sztukę, co nie znaczy że przyczyn należy szukać również gdzie indziej. Edytowane 1 Maja 2012 przez żunio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 8 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Witajcie Co do zubożenia mieszanki - po kilku próbach i przejażdżkach kolor świecy zmienił się na jaśniutki ( tak jak ktoś pisał kolor kawy z białym mleczkiem).Po tym zabiegu z tego co zauważyłem poprawiła się praca silnika (wcześniej gdy po jednym lub dwóch dniach chciałem go odpalić to na zimnym silniku musiałem gazować kilka minut by zaczął wchodzić na obroty.Teraz nawet na zimnym wchodzą "od ręki".Nawet wydaje mi się że dostał troszkę mocy, chociaż to już nie to co było na początku - na 4 biegu pod górkę już nie podjeżdża.No i niestety ale dalej od czasu do czasu "kicha" chociaż już nie za każdym razem.Co do tłoka i cylindra - miałem wrzucić zdjęcia, jednak z mechanikiem wymyśliliśmy jeszcze jedną rzecz.Postanowiłem że zlecę firmie dorobienie tłoka z dobrym pasowaniem i poszerzeniu troszeczkę pierścieni ( ponieważ te oryginalne są cieniutkie jak żyletki).I tutaj mam do Was znowu prośbę - w internecie znalazłem tylko firmę "Legra" oraz jedną prywatną osobę która dorabia, po za tym nikogo innego nie mogę znaleźć - czy taki mały wybór jest, czy ja źle szukam?Znacie jakąś dobrą firmę która podejmie się tego i dorobi tłok z dosyć dobrego stopu?No i oczywiście żeby była w miarę tania i sprawdzona.Jeśli znacie takowe, to proszę o jakieś namiary, numer telefonu lub maila - do tamtych osób już napisałem i czekam na odpowiedź.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 (edytowane) Tak pasowanie tłoka do cylindra było kiepskie - nawet jeszcze gorsze niż w zestawie 49ccm.Tutaj z tego co pamiętam było z dwa mm luzu.Nawet po wymianie oleju na nowym zestawie po 120km olej był czarny jak węgiel - .Po co mechanik zakładał taki luźny zestaw? Taki mały tłok z luzem 2mm nie ma prawa poprawnie pracować. Trzeba było od razu wymienić ten zestaw na inny z mniejszym luzem. Kupowałeś przez internet, czy w sklepie? Jak w sklepie to można sobie dopasować najlepszy zestaw. Poza tym, to jak masz rozwiązane chłodzenie silnika w tym skutrze? Jest jakiś wentylator?Przy małych sprzetach podawana dawka paliwa jest minimalna i gdy gaźnik się zbyt nagrzeje, paliwko odparowuje i silnik słabnie.Teraz to sprawdź jeszcze luzy zaworowe i ciśnienie sprężania.Faktychnie masz pecha do tego skutra, albo do mechanika, albo jedno i drugie, bo powinien Ci od razu powiedzieć, że nowy zestaw tłok-cylinder do niczego się nie nadaje.Jak to mówią, do trzech razy sztuka i nie pieść się z docieraniem, tylko na ostro go, zgodnie z zaleceniami w temacie o docieraniu na samej górze działu. Edytowane 8 Maja 2012 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 8 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 (edytowane) "Po co mechanik zakładał taki luźny zestaw? Taki mały tłok z luzem 2mm nie ma prawa poprawnie pracować. Trzeba było od razu wymienić ten zestaw na inny z mniejszym luzem. Kupowałeś przez internet, czy w sklepie?" No właśnie mechanik od razu mówił że zestaw jest kiepski (pasowanie) i że już nieraz wyrzucał na śmieci zestawy o mniejszych luzach w simsonach i wymieniał na nowe.No ale zamawiałem przez allegro i nie miałem jak sprawdzić - więc kazałem mu to zamontować.... "Poza tym, to jak masz rozwiązane chłodzenie silnika w tym skutrze? Jest jakiś wentylator?Przy małych sprzetach podawana dawka paliwa jest minimalna i gdy gaźnik się zbyt nagrzeje, paliwko odparowuje i silnik słabnie." No właśnie nie ma żadnego wentylatora i chłodzenie jest na prawdę kiepskie... "Teraz to sprawdź jeszcze luzy zaworowe i ciśnienie sprężania." Sprawdzone, luzy zaworowe ustawione po 200 km natomiast sprężenie po tym jak "złapało pierścienie" zmniejszyło się niestety. "Faktychnie masz pecha do tego skutra, albo do mechanika, albo jedno i drugie, bo powinien Ci od razu powiedzieć, że nowy zestaw tłok-cylinder do niczego się nie nadaje.Jak to mówią, do trzech razy sztuka i nie pieść się z docieraniem, tylko na ostro go, zgodnie z zaleceniami w temacie o docieraniu na samej górze działu." Wydaje mi się że gdybym miał na ostro docierać jeszcze jeden chiński zestaw to myślę że nie zrobiłbym nawet 50 km i złapało by znowu pierścienie i tłok.Chyba że ten zestaw który mi zrobią na zamówienie będzie porządnie zrobiony. Sorry że nie oddzieliłem cytatów.Ponawiam prośbę jeśli ktoś zna dobrą firmę która dorabia tłoki to bardzo proszę o link lub kontakt - z góry dziękuję. Edytowane 8 Maja 2012 przez ryba1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.