Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika - CBR F4i


Lukki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przewód jest w porządku.

 

Tak, troche równiej pracuje ale bardziej skupiłbym się nad tym, że podczas wyjęcia tej czwartej fajki, silnik normalnie pracuje a gdy wyciągne

jedną z tych trzech pozostałych, to poprostu gaśnie. I nie wazne gdzie ta czwarta fajka jest i tak nie powoduje gaśnięcia silnika po wyjęciu.

 

No i pasowałoby to, że wraz ze wzrostem temperatury, nierówna praca zaczyna się nasilać.

Edytowane przez Lukki
76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem odrazu cztery cewko-fajki. Jak dojdą, to zdam relację czy problem został rozwiązany czy nadal szukamy.

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

Mam jeszcze jedno takie pytanie. Muszę robić jeszcze raz synchronizację przepustnic? Ona została zrobiona pare dni temu, tyle, że na tych starych fajkach.

Edytowane przez Lukki
76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zmien fajki i sprawdz jak silnik pracuje - pewne jest tylko ze nr4 byl walniety..

Jezeli silnik bedzie dobrze pracowal to po co synchronizowac przepustnice ?

Jezeli zle to wowczas tak.

Swoja droga jak mechanik go synchronizowal na tak pracujacym silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz ich przypilnuje, wtedy w czasie tej synchronizacji rozmawiałem cały czas z szefem serwisu i tylko kątem oka patrzyłem jak tam prace idą mechanikowi, fakt faktem widziałem, że słupki na wakuometrze równo nie były.

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

Wszystko już jasne, znalazłem rozwiązanie problemu. Mianowicie, tak jak myśleliśmy, padła "4" cewko-fajka. Doprowadzała co chwilę do braku iskry na czwartym cylindrze, co skuktowało tym, że silnik pracował na 3 cylindry dosłownie na ułamek sekundy i w wyniku czego obroty strasznie falowały i co jest dość dla tego problemu typowe, spadały. :) :)

 

Ciekawi mnie tylko, jak to tego doszło? Nastąpiło przebicie się do masy? Myślałem, że takie cewko-fajki są dość trwałym elementem.

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy takie falowanie wolnych obrotów jest bardzo uciążliwe dla silnika czy tylko razi poczucie estetyki kierownika? Pytam bo u mnie też faluje ale jakoś niespecjalnie mi to przeszkadzało. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić fajki (ja mam zwykle)?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że jest uciążliwe. Iskra zapala mieszankę kiedy jej się podoba (a dużo przed GMP to niedobrze ) i w dodatku wał jest nierównomiernie obciążony. Fajki można "przedzwonić" ohmomierzem vel miernikiem uniwersalnym. Jest jeszcze metoda taka jak tutaj czyli zdejmowanie fajek na pracującym silniku ale zdaje się, że normalne cewki niezintegrowane nie lubią takich zabiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że jest uciążliwe. Iskra zapala mieszankę kiedy jej się podoba (a dużo przed GMP to niedobrze ) i w dodatku wał jest nierównomiernie obciążony. Fajki można "przedzwonić" ohmomierzem vel miernikiem uniwersalnym. Jest jeszcze metoda taka jak tutaj czyli zdejmowanie fajek na pracującym silniku ale zdaje się, że normalne cewki niezintegrowane nie lubią takich zabiegów.

 

żaden układ zapłonowy nie lubi takich zabiegów i nieuchronnie prowadzi do awarii modułu, to tylko kwestia szczęścia i czasu.

Podobna sytuacja ma się z fajkami świec w starszych modelach - jeżeli dochodzi do awarii jednej to nie wymieniamy jej na akcesoryjną NGK tylko wymieniamy wszystkie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden układ zapłonowy nie lubi takich zabiegów i nieuchronnie prowadzi do awarii modułu, to tylko kwestia szczęścia i czasu.

Podobna sytuacja ma się z fajkami świec w starszych modelach - jeżeli dochodzi do awarii jednej to nie wymieniamy jej na akcesoryjną NGK tylko wymieniamy wszystkie.

 

Dokładnie.

 

Jednak mozna ominac to podpinajac swiece i uziemiajac ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam

sorry ze odgrzewam kotleta ale mam podobny problem z tym ze u mnie zmiana cewkofajek nie pomaga.

ogroty faluja w calym zakresie nawet jesli przytrzymam manete przy 8 tys to beda falowac i w calym zakresie temp.

moze jakies rady?co robic?

tutaj film pokazujacy obroty podkrecone na przepustnicy dlatego tak wysoko ale widac jak faluja

http://www.youtube.com/watch?v=UPfsiktxt2g

 

 

dodam ze filtr K&N ale czy z filtrem czy bez praca taka sama

Edytowane przez ostryziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...