KLAUDIUSZ Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Moment sie liczy, a konie to fajnie na kartce wyglądają Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Liczy sie masa, moc i przełożenia. Moment to tylko wartość siły, która bez odniesienia w obrotach silnika i przełożeniach skrzyni i dyfra nic nie mówi. Moc to moment w funkcji obrotów więc do tego potrzebujesz już tylko, masy i przełożeń i masz wszystko. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Niech mi ktoś wytłumaczy jakim cudem 100 koni ma ciagnąć lepiej niż 140 koni ? Nie konie ciągną które są dostępne na czerwonym polu obrotomierza w ilości podanej w katalogu, a moment obrotowy który czasem już od 1800 do 2800 obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Dokladnie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 W skrócie momentem przyspieszasz a mocą osiągasz prędkość maksymalną. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 waszym tokiem myślenia to jakiś sport 600 nie ma szans z chopperem bo go chopper zniszczy momentem :D Niestety większość kierowców dużych Vek to straszne lamusy, a te sprzęty naprawdę rwą spod świateł, chwile potem jest zadyszka, ale start mają naprawdę atomowy, podobnie jak single Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 (edytowane) i pozamiatane :) jakbym siebie widział na tym chopperze :) Edytowane 12 Lutego 2018 przez kumpel kalamitki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 No nie macie racji panowie ;pMoc to moment w funkcji obrotów i to właśnie moc powie ci lepiej jak auto pójdzie a nie moment. Moc wynika bezpośrednio z momentu obrotowego. Oczywiście nie mówię o max dostępnej mocy ale o jej użytecznym zakresie występowania.Lepiej pójdzie auto które ma 300nm przy 5tys obrotów niz takie które osiąga ten sam moment przy 3 tys.Zakładam w miarę równy przebieg momentu od dołu aż do max wartości dostepnego momentu po czym zaczyna spadać. Taki typowy dla turbo doładowania. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Liczy sie masa, moc i przełożenia. Moment to tylko wartość siły, która bez odniesienia w obrotach silnika i przełożeniach skrzyni i dyfra nic nie mówi. Moc to moment w funkcji obrotów więc do tego potrzebujesz już tylko, masy i przełożeń i masz wszystko.I tyle w temacie. do tego 300nm przy 3000rpm możemy zrównoważyć 150nm przy 6000rpm, to będzie tyle samo koni i takie samo przyspieszenie. Niestety większość kierowców dużych Vek to straszne lamusy, a te sprzęty naprawdę rwą spod świateł, chwile potem jest zadyszka, ale start mają naprawdę atomowy, podobnie jak singleNo ale podobno moment ma pomóc przy większej prędkości a nie przy starcie, no to jak w końcu ? W skrócie momentem przyspieszasz a mocą osiągasz prędkość maksymalną.dlaczego civic z d16 i marnymi 120nm przyśpiesza lepiej niż Golfy w dieslu i 300nm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 I tyle w temacie. do tego 300nm przy 3000rpm możemy zrównoważyć 150nm przy 6000rpm, to będzie tyle samo koni i takie samo przyspieszenie. BMW i3 ma 270Nm przy 100 obr/ min i przyspiesza w 7 sec do 100km/h. Co ty na to? Jeżeli moc wynika z momentu obrotowego, to jak można nie brać w ogóle pod uwagę? Diesel ma duży moment obrotowy ale przez to, że występuje w bardzo małym zakresie obrotów, wymaga dużego przełożenia, wachlowania przełożeniami itp.To pogarsza efektywność jego wykorzystania na drodze. Ale nie pitolcie już że moment nie ma znaczenia albo przejedźcie się jakimkolwiek samochodem elektrycznym. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Wartość momentu to tylko siła jaką w danej chwili generuje silnik na wale. Ta siła jest jedynie składowa mocy. Z matematycznego pkt widzenia moc jest ważniejsza bo zawiera więcej informacji. Osiągi ustalasz na funkcji mocy, masy i przełożenia. Możesz nawet to uprościć podając moc na kołach. Wtedy wystarczy masa i moc. Moment bez obrotów nic nie znaczy. Z odpowiednią dźwignią to ja mogę ci ręką takie momenty generować jakich nigdy w żadnym silniku nie uświadczysz. Tylko ile ja tak obrotów na minute zrobię z 60m ramieniem?Moc uber alles ;) Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Lepiej pójdzie auto które ma 300nm przy 5tys obrotów niz takie które osiąga ten sam moment przy 3 tys.http://antymoto.com/moc-czy-moment-wazniejsze/ Miłej lektury :) Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Bimbak odwrotnie :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 http://antymoto.com/moc-czy-moment-wazniejsze/ Miłej lektury :)Znam ten tekst ale nadal nie rozumiem do czego pijesz tym cytatem, co Ci tam nie pasuje, bo jest sposobów na jakie mozna się do cytowanego uproszczenia. Co wiecej ten artykuł potwierdza moje wsześniejsze słowa. Adamie, co odwrotnie? Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 BMW i3 ma 270Nm przy 100 obr/ min i przyspiesza w 7 sec do 100km/h. Co ty na to? Jeżeli moc wynika z momentu obrotowego, to jak można nie brać w ogóle pod uwagę? Diesel ma duży moment obrotowy ale przez to, że występuje w bardzo małym zakresie obrotów, wymaga dużego przełożenia, wachlowania przełożeniami itp.To pogarsza efektywność jego wykorzystania na drodze. Ale nie pitolcie już że moment nie ma znaczenia albo przejedźcie się jakimkolwiek samochodem elektrycznym.Integra Type R ma 170Nm i robi 100km/h w 6.7 setki... Cała ta dyskusja moc kontra moment jest bezsensowna, tak samo jak zdanie że moment odpowiada za przyśpieszenie a moc za prędkość maksymalną, to jest takie masło maślane. Moc to jest tylko i wyłącznie ułatwiony opis momentu obrotowego w funkcji obrotów, żeby się było łatwiej połapać co jest mocniejsze. Można by w ogóle nie używać jednostki mocy, każdy wtedy by mówił że ma tyle i tyle momentu przy takich i takich obrotach, i każdy by sobie układał jakieś proporcje czy cholera wie jak, i by sobie wyliczał czy mój duży moment przy niskich obrotach zrównoważy jego niższy ale przy dużych obrotach. Na szczęście mamy konie mechaniczne i sobie na szybko policze że 250Nm przy 2500rpm to 90 koni i jest to dla mnie bardziej czytelne jak porównuje silniki o zupełnie różnej charakterystyce. Można by też operować samymi koniami mechanicznymi, podawać wartości koni przy różnych prędkościach obrotowych i na to samo wyjdzie, tego samego się dowiemy. Więc moment odpowiada jednocześnie za prędkość i przyśpieszenie, a możemy sobie to przeliczyć na moc, i powiedzieć że moc odpowiada za prędkość i przyśpieszenie. Ogólnie im więcej momentu/mocy, nie ma znaczenia którą jednostką się posługujemy tym lepiej :) Znam ten tekst ale nadal nie rozumiem do czego pijesz tym cytatem, co Ci tam nie pasuje, bo jest sposobów na jakie mozna się do cytowanego uproszczenia. Co wiecej ten artykuł potwierdza moje wsześniejsze słowa. Adamie, co odwrotnie?Ty kumasz o co chodzi :) Dziwi mnie jeszcze to że ta dyskusja jest na forum motocyklowym, gdzie każdy powinien wiedzieć że mały moment ale przy dużych obrotach zapewnia spore przyspieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.