Skocz do zawartości

niepozorny zapier....


Katsumoto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Liczy sie masa, moc i przełożenia. Moment to tylko wartość siły, która bez odniesienia w obrotach silnika i przełożeniach skrzyni i dyfra nic nie mówi. Moc to moment w funkcji obrotów więc do tego potrzebujesz już tylko, masy i przełożeń i masz wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech mi ktoś wytłumaczy jakim cudem 100 koni ma ciagnąć lepiej niż 140 koni ?

 

 

Nie konie ciągną które są dostępne na czerwonym polu obrotomierza w ilości podanej w katalogu, a moment obrotowy który czasem już od 1800 do 2800 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waszym tokiem myślenia to jakiś sport 600 nie ma szans z chopperem bo go chopper zniszczy momentem :D

 

 

 

Niestety większość kierowców dużych Vek to straszne lamusy, a te sprzęty naprawdę rwą spod świateł, chwile potem jest zadyszka, ale start mają naprawdę atomowy, podobnie jak single

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie macie racji panowie ;p

Moc to moment w funkcji obrotów i to właśnie moc powie ci lepiej jak auto pójdzie a nie moment. Moc wynika bezpośrednio z momentu obrotowego. Oczywiście nie mówię o max dostępnej mocy ale o jej użytecznym zakresie występowania.

Lepiej pójdzie auto które ma 300nm przy 5tys obrotów niz takie które osiąga ten sam moment przy 3 tys.

Zakładam w miarę równy przebieg momentu od dołu aż do max wartości dostepnego momentu po czym zaczyna spadać. Taki typowy dla turbo doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczy sie masa, moc i przełożenia. Moment to tylko wartość siły, która bez odniesienia w obrotach silnika i przełożeniach skrzyni i dyfra nic nie mówi. Moc to moment w funkcji obrotów więc do tego potrzebujesz już tylko, masy i przełożeń i masz wszystko.

I tyle w temacie. do tego 300nm przy 3000rpm możemy zrównoważyć 150nm przy 6000rpm, to będzie tyle samo koni i takie samo przyspieszenie.

 

 

 

 

Niestety większość kierowców dużych Vek to straszne lamusy, a te sprzęty naprawdę rwą spod świateł, chwile potem jest zadyszka, ale start mają naprawdę atomowy, podobnie jak single

No ale podobno moment ma pomóc przy większej prędkości a nie przy starcie, no to jak w końcu ?

 

 

W skrócie momentem przyspieszasz a mocą osiągasz prędkość maksymalną.

dlaczego civic z d16 i marnymi 120nm przyśpiesza lepiej niż Golfy w dieslu i 300nm ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tyle w temacie. do tego 300nm przy 3000rpm możemy zrównoważyć 150nm przy 6000rpm, to będzie tyle samo koni i takie samo przyspieszenie.

 

 

 

BMW i3 ma 270Nm przy 100 obr/ min i przyspiesza w 7 sec do 100km/h. Co ty na to?

 

Jeżeli moc wynika z momentu obrotowego, to jak można nie brać w ogóle pod uwagę?

Diesel ma duży moment obrotowy ale przez to, że występuje w bardzo małym zakresie obrotów, wymaga dużego przełożenia, wachlowania przełożeniami itp.

To pogarsza efektywność jego wykorzystania na drodze. Ale nie pitolcie już że moment nie ma znaczenia albo przejedźcie się jakimkolwiek samochodem elektrycznym.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość momentu to tylko siła jaką w danej chwili generuje silnik na wale. Ta siła jest jedynie składowa mocy. Z matematycznego pkt widzenia moc jest ważniejsza bo zawiera więcej informacji. Osiągi ustalasz na funkcji mocy, masy i przełożenia. Możesz nawet to uprościć podając moc na kołach. Wtedy wystarczy masa i moc. Moment bez obrotów nic nie znaczy. Z odpowiednią dźwignią to ja mogę ci ręką takie momenty generować jakich nigdy w żadnym silniku nie uświadczysz. Tylko ile ja tak obrotów na minute zrobię z 60m ramieniem?

Moc uber alles ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ten tekst ale nadal nie rozumiem do czego pijesz tym cytatem, co Ci tam nie pasuje, bo jest sposobów na jakie mozna się do cytowanego uproszczenia. Co wiecej ten artykuł potwierdza moje wsześniejsze słowa.

 

Adamie, co odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

BMW i3 ma 270Nm przy 100 obr/ min i przyspiesza w 7 sec do 100km/h. Co ty na to?

 

Jeżeli moc wynika z momentu obrotowego, to jak można nie brać w ogóle pod uwagę?

Diesel ma duży moment obrotowy ale przez to, że występuje w bardzo małym zakresie obrotów, wymaga dużego przełożenia, wachlowania przełożeniami itp.

To pogarsza efektywność jego wykorzystania na drodze. Ale nie pitolcie już że moment nie ma znaczenia albo przejedźcie się jakimkolwiek samochodem elektrycznym.

Integra Type R ma 170Nm i robi 100km/h w 6.7 setki...

 

Cała ta dyskusja moc kontra moment jest bezsensowna, tak samo jak zdanie że moment odpowiada za przyśpieszenie a moc za prędkość maksymalną, to jest takie masło maślane.

 

Moc to jest tylko i wyłącznie ułatwiony opis momentu obrotowego w funkcji obrotów, żeby się było łatwiej połapać co jest mocniejsze. Można by w ogóle nie używać jednostki mocy, każdy wtedy by mówił że ma tyle i tyle momentu przy takich i takich obrotach, i każdy by sobie układał jakieś proporcje czy cholera wie jak, i by sobie wyliczał czy mój duży moment przy niskich obrotach zrównoważy jego niższy ale przy dużych obrotach. Na szczęście mamy konie mechaniczne i sobie na szybko policze że 250Nm przy 2500rpm to 90 koni i jest to dla mnie bardziej czytelne jak porównuje silniki o zupełnie różnej charakterystyce. Można by też operować samymi koniami mechanicznymi, podawać wartości koni przy różnych prędkościach obrotowych i na to samo wyjdzie, tego samego się dowiemy.

 

Więc moment odpowiada jednocześnie za prędkość i przyśpieszenie, a możemy sobie to przeliczyć na moc, i powiedzieć że moc odpowiada za prędkość i przyśpieszenie. Ogólnie im więcej momentu/mocy, nie ma znaczenia którą jednostką się posługujemy tym lepiej :)

 

Znam ten tekst ale nadal nie rozumiem do czego pijesz tym cytatem, co Ci tam nie pasuje, bo jest sposobów na jakie mozna się do cytowanego uproszczenia. Co wiecej ten artykuł potwierdza moje wsześniejsze słowa.

 

Adamie, co odwrotnie?

Ty kumasz o co chodzi :) Dziwi mnie jeszcze to że ta dyskusja jest na forum motocyklowym, gdzie każdy powinien wiedzieć że mały moment ale przy dużych obrotach zapewnia spore przyspieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...