Skocz do zawartości

Wymiana uszczelki pod głowicą


artur.h
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Niedawno pytałem na forum o poradę w sprawie wyciekającego oleju spod głowicy. Teraz, w związku z nadchodzącą zimą zamierzam zabrać się za to. Chcę sam wymienić uszczelkę pod głowicą (siłą rzeczy pod pokrywą zaworów też). Proszę więc o konkretne porady co i jak zrobić, od czego zacząć, źródła wszelkiej wiedzy(linki, książki itp) też mile widziane. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś napisał krok po kroku co należy zrobić.

Motocykl to Honda CB 750 Sevenfifty 2003 rok

 

Z góry dzięki

 

PS: Proszę sobie darować teksty w stylu "oddaj do mechanika" itp. Nie oddam, bo nie mam żadnego zaufanego mechanika w pobliżu. Poza tym mam mnóstwo czasu bo właśnie zaczął się okres dopieszczania swojej maszyny :icon_biggrin:

 

PPS: W serwisówki się zaopatrzę, klucz dynamometryczny też się znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z narzedzi: 2 klucze dynamometryczne - jeden w zakresie pracy 5-20Nm, a drugi 40-140Nm.

Uszczelki pod pokrywa zaworow nie trzeba wymieniac, bo jest wielorazowa.

 

Robic wszystko zgodnie z serwisowka. Wyregulowac zawory, po zalozeniu glowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Niedawno pytałem na forum o poradę w sprawie wyciekającego oleju spod głowicy. Teraz, w związku z nadchodzącą zimą zamierzam zabrać się za to. Chcę sam wymienić uszczelkę pod głowicą (siłą rzeczy pod pokrywą zaworów też). Proszę więc o konkretne porady co i jak zrobić, od czego zacząć, źródła wszelkiej wiedzy(linki, książki itp) też mile widziane. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś napisał krok po kroku co należy zrobić.

Motocykl to Honda CB 750 Sevenfifty 2003 rok

 

Z góry dzięki

 

PS: Proszę sobie darować teksty w stylu "oddaj do mechanika" itp. Nie oddam, bo nie mam żadnego zaufanego mechanika w pobliżu. Poza tym mam mnóstwo czasu bo właśnie zaczął się okres dopieszczania swojej maszyny :icon_biggrin:

Przy wymianie przydałoby się pokusić o sprawdzenie płaskości powierzchni przylegania głowicy, bo skoro wydmuchało Ci uszczelkę to wypadałoby znaleźć tego przyczynę. To jedna z podstawowych czynności przy wymianie uszczelki. Byc może trzeba ją będzie splanować. Tego sam raczej nie zrobisz, więc chociaż tę czynność powierz komuś kto ma sprzęt do takich sprawdzianów. Przecież niekoniecznie musi to być mechanik motocyklowy. Sprawdzenie głowicy i ewentualne jej planowanie zrobi każdy dobrze wyposażony zakład samochodowy a najlepiej zleć to zakładowi który trudni się regeneracją głowic. Możesz bez tego wymienić uszczelke tylko jaki będzie sens Twojej pracy i poświęconego czasu jeżeli usterka po niedługim czasie znowu się pojawi? Jeżeli chcesz serwisówkę to podaj maila na priv - i na pewno wyślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takich najprostszych rad to zadbaj żeby uszczelka pod głowicę pochodziła z ASO. Koszt jest zróżnicowany ale zazwyczaj mieści się w 90-150zł. Możesz też pokusić się o uszczelniacze zaworowe i ogólny przegląd głowicy w warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to klucze dynamometryczne. Pamiętaj, że klucz ma odchyłkę 4% górnego zakresu, więc jeżeli śrubę na 10 Nm przykręcisz kluczem 10-200 to ustawiając 10 będziesz mia coś w przedziale 2-18Nm.

 

Po drugie po ściągnięciu głowicy warto dotrzeć zawory i wymienić uszczelniacze zaworowe.

 

Więcej już nie piszę... bo zaraz dojdziemy do pierścieni ;), a potem wyjdzie z tego kapitalny remont

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co docierać zawory ? Albo się frezuje gniazda zaworowe i ewentualnie szlifuje albo zwyczajnie sprawdza na szczelność i zostawia w spokoju jeśli jest dobrze. Można się pokusić o ściąganie nagaru ale generalnie "jeśli coś działa to nie naprawiaj bo zepsujesz".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz dynamometryczny to tylko taki, co ma świadectwo kalibracji.

Czyli ten 5-30Nm to nie tańszy niż 120PLN. Jeśli 10-60Nm, to co najmniej 170PLN.

Do ponownego montażu cylindrów trzeba by mieć "ściskacz" do pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z narzedzi: 2 klucze dynamometryczne - jeden w zakresie pracy 5-20Nm, a drugi 40-140Nm.

Uszczelki pod pokrywa zaworow nie trzeba wymieniac, bo jest wielorazowa.

 

Robic wszystko zgodnie z serwisowka. Wyregulowac zawory, po zalozeniu glowicy.

 

Ponieważ kolega jest początkującym mechanikiem to może wytłumacz mu dokładnie jak zrobić taką regulację aby nie miał problemów z uruchomieniem silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co docierać zawory ? Albo się frezuje gniazda zaworowe i ewentualnie szlifuje albo zwyczajnie sprawdza na szczelność i zostawia w spokoju jeśli jest dobrze. Można się pokusić o ściąganie nagaru ale generalnie "jeśli coś działa to nie naprawiaj bo zepsujesz".

 

 

A po co nie docierać zaworów? Żeby za rok znowu grzebać bo będą tego wymagały? Jak już głowica jest na stole to należy sprawdzić szczelność zaworów jako pierwszą czynność. Wtedy mamy co nieco pojęcia o stanie głowicy. Frezować nie zawsze trzeba, czasem wystarczy dotrzeć ręcznie i jest bajka.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ kolega jest początkującym mechanikiem to może wytłumacz mu dokładnie jak zrobić taką regulację aby nie miał problemów z uruchomieniem silnika.

 

Piotrek, poniewaz kolega jest poczatkujacym mechanikiem to moze wytlumacz mu dokladnie jak wymienic uszczelke pod glowica ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, poniewaz kolega jest poczatkujacym mechanikiem to moze wytlumacz mu dokladnie jak wymienic uszczelke pod glowica ;-)

 

Niestety nie mogę bo nie chcę mieć na sumieniu kolejnego uszkodzonego silnika.

To nie jest silnik skutera 4T na którym można potrenować a jak coś nie wyjdzie z głowicą to się kupi nową za 90 złotych. Sam jeszcze nie robiłeś takiego silnika a doradzasz innym ?

Mnie jak boli ząb to idę do dentysty wyrwać, zepsuty zegarek oddaję do zegarmistrza a chleb kupuję w piekarni i nie pytam na forum piekarzy jak się to robi :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już wyciągnie głowice to niech zrobi planowanie głowicy i próbę szczelności.Jeśli wyjdzie pozytywnie,to z zaworami niema potrzeby nic robić.Co do uszczelniaczy,to są one pod pokrywą,którą można zdjąć nie wyciągając silnika z ramy i można to zrobić bez żadnego większego problemu w momencie kiedy będą tego wymagały-jeśli są ok,to po co je ruszać :huh:

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Żeby nie było niejasności, nie miałem zamiaru bawić się w rozkręcanie głowicy i jej planowanie bo z góry zakładałem oddanie jej do fachowego serwisu, który się tym zajmuje.

 

Jednak muszę przyznać, że to może nie być takie proste jak mogłoby się wydawać. Muszę się jeszcze poważnie zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...