Skocz do zawartości

Kto jeździ Yamahą XJ? ( Yamaha XJ600, XJ900 )


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, witam. Jak widzisz jestem w opolu a dzida stoi w domku zatankowana pod korek. Wyślij mi na priva swoje GG to pogadamy :P

 

Thx za odpowiedz na moje pytanka.

Co do oleju to tylko i wyłącznie Motul????

Co do opony to pytam bo jak szukałem moto to widziałem kilka z takimi oponkami.

 

A może ktoś zalewał gęstszy olej do zawiechy i może się wypowiedzieć jaka była reakcja??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czesc

Wlasnie nabylem kolejny motorek i jest nia XJ600 86' naked - sliczna wisienka :D, wkreca sie super nie podobaja mi sie troszke lampa i zegary nie sa oryginalne... moze macie namiary na jakies lampy plus zegary najlepiej od "dywersji" po 92'?

Aha czasami mam problem z odpaleniem gdy zbyt dlugo nie jezdzona (jezdze raczej w weekendy - macie jakies pomysly??

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś zalewał gęstszy olej do zawiechy i może się wypowiedzieć jaka była reakcja??

ja zalewalem i zmiana- na lepsze - jest zauwazalna.Przod jest zdecydowanie sztywniejszy i lepiej sie prowadzi.

 

Duzo daje założenie przewodu hamulcowego w oplocie?

Tego jeszcze nie wiem' date=' dopiero zmieniam przewod ale o skutecznosci bede mogl cos powiedziec dopiero na wiosne, niestety

:)

Macie jakiś patent żeby owiewka nie wpadała w taki rezonans pomiędzy 4k a 5k obrotów?

a juz sie martwilem ze tylko u mnie wystepuje ten problem. Patentu na to nie mam, jedynie staram sie omijac ten zakres obrotow.

Poza tym uwazam ze xjotka to swietny sprzecik, chociaz zbytniego porownania nie mam bo to moje pierwsze moto, ale po prostu swietnie sie na niej czuje i doskonale mi sie na niej jezdzi - a o to przeciez chodzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odswierzam temat bo nie ma sensu chyba zakladac nowego.

W srode jade obejrzec xj 600 z 91r.

 

Na co mam zwrocic szczegolna i ta mniej szczegolna uwage????

 

Zastanawia mnie moc wpisana do briefu. Jest napisane 49kw przy 10000obr/min. To jakies 66KM. Powinno byc raczej 52kw. Predkosc sie zgadza jest podane 193km/h. Jakis blad w briefie czy tez rocznik 91 mial taka moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RooSu napisał:

Duzo daje założenie przewodu hamulcowego w oplocie?

 

RooSu napisał:

Macie jakiś patent żeby owiewka nie wpadała w taki rezonans pomiędzy 4k a 5k obrotów?  

1) Przewód w oplocie na pewno sporo poprawi.

 

2) W kwestii wibracji...stare XJty są z tego znane, także nie ma się co martwić. Można jednak te objawy leczyć. Przyjrzyjcie się mocowaniu przedniej lampy. Lubi pękać spaw od sprężynki przytrzymującej reflektor w blaszanej "dekoracyjnej" rameczce. Wtedy wibracje dają się we znaki jako bardzo ostry dźwięk podobny do wiertarki troszkę.

 

3) Moc 66KM jest jak najbardziej prawidłowa...to jedna z wersji dławieniowych - zdaje się, że ze Szwajcarii. Zdarzają się 50KM, ale i 66. Nic strasznego.

 

4) Na co zwrócić uwagę? Oprócz tego, na co w każdym innym motocyklu proponuję przysłuchaćsię stukom ze sprzęgła (kosz) - czy nie są zbyt głośne; biegi - czy nie wyskakują, czy nie ma kłopotu z wrzuceniem luzu na postoju; zużycie oleju - tego nie sprawdzisz, ale zapytaj. U mnie wynosiło około 0,55l/1000 i uważam, że nie jest to nic strasznego. Mogą też rdzewieć tłumiki...a poza tym większych wad nie potrafię sobie przypomnieć. Powodzenia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="embe3) Moc 66KM jest jak najbardziej prawidłowa...to jedna z wersji dławieniowych - zdaje się' date=' że ze Szwajcarii. Zdarzają się 50KM, ale i 66. Nic strasznego.

 

4) Na co zwrócić uwagę? Oprócz tego, na co w każdym innym motocyklu proponuję przysłuchaćsię stukom ze sprzęgła (kosz) - czy nie są zbyt głośne; biegi - czy nie wyskakują, czy nie ma kłopotu z wrzuceniem luzu na postoju; zużycie oleju - tego nie sprawdzisz, ale zapytaj. U mnie wynosiło około 0,55l/1000 i uważam, że nie jest to nic strasznego. Mogą też rdzewieć tłumiki...a poza tym większych wad nie potrafię sobie przypomnieć. Powodzenia!![/quote]

 

Rzeczwywiscie to zdlawienie to nie problem. Mysle ze wilkiej roznicy nie bedzie wiec jeden sezon sobie polatam jesli oczewiscie dokonam zakupu.

 

Do 66KM tez byly dławione kroccami ssacymi czy moze dyszmi w gazniku??? Torche jednak drogie te krocce z tego co wyczytalem w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 66KM tez byly dławione kroccami ssacymi czy moze dyszmi w gazniku???

 

mysle ze w pierwszej kolejnosci dysze, przynajmniej tak jest u mnie a tez mam "nietypowe" dlawienie (made in szwajcaria).

 

Co do rezonansu, u mnie pomoglo (choc nie w 100%) rozebranie owiewki i poprawienie tych takich gumowych podkladek pod sruby mocowania owiewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja miała w papierach 37kW, ale po rozblokowaniu idzie zgodnie z instrukją

A który to rocznik i jak ją odblokowałeś( tzn. tylko króćce czy też jakieś dysze w gaźniku a jeżeli tak to jakie?) Ja mam XJ 600 z 88 r. i w papierach też ma 37 kW. Czy możesz napisać jakie odczułeś różnice po odblokowaniu- ze względu na koszt nie wiem czy jest sens, np. czy odczuwasz różnicę przy przespieszaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XJty dławione były tylko na króćcach, także kupienie oryginalnych za około 550 lub prod. brytyjskiej za 300 przywróci pełną moc silnika. Dławienie wygląda tak, że wersja np. 50KM osiąga niemal ten sam maksymalny moment, ale w okolicach 5000rpm. Wersja pełna przy 9000. To powoduje, że dławiona nie osiągnie takiej prędkości, jak pełna, bo na górze obrotów nie ma już czym ciągnąć. To samo z przyspieszeniem. Dławiona XJta będzie w nagrodę miała lepszą elastyczność - teoretycznie...u mnie było ponad 70KM.

 

Skojarzyłem jeszcze z braniem oleju. Można oczywiście przegazować motocykl i ocenić wydobywającą się z wydechów chmurkę. Poprosić kolegę, aby w czasie jazdy jechał za Tobą i przy (Twoim) przyspieszaniu obserwował, czy mocno dymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do EMBE:

Dzięki za odp, ale która wersja bardziej bierze olej - dławiona czy pełna?. Czy w trakcie jazdy powiedzmy poniżej 140 km/h widać duża różnicę między tymi wersjami? I jak to jest w końcu z tym dławieniem na dyszach w gaźniku, serwis twierdzi,że je także trzeba wymienić, ale bardziej wierzę Tobie jako gościowi który juz to robił. Czyli tylko wymienię króćce i będzie pełna wersja?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dostępnych mi informacji wynika, że moc silnika nie wpływa na zużycie oleju. Więcej weźmie silnik bardziej zużyty, lub zaniedbany. Mogą być przedmuchy na pierścieniach, mogą też być zwalone uszczelniacze zaworowe. Moc (zdławienie) nie ma tutaj znaczenia.

 

Pytasz, czy do 140? Myślę, że róznica nie będzie duża, bo obydwie wersje ją osiągają :evil: Odczujesz na pewno różnicę, gdy będziesz chciał przyspieszyć maksymalnie mocno. Wersja niedławiona zrobi to szybciej.

 

Ja XJty nie oddławiałem. Na temat króćców rozmawiałem z ludźmi, którzy to robili. Wersja 37kW rozpędzała się prawie do licznikowych 180. Po zmianie gumek na 53kW pokazało się 201 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...