Skocz do zawartości

Kto jeździ Yamahą XJ? ( Yamaha XJ600, XJ900 )


Rekomendowane odpowiedzi

W larsonie sa zebatki i pisze ze zalecane przez producenta to 17 i 44 czyli tak jak mam ale na przod jest tez 16.

 

Na 100% przy 180 nie mam 9000 czy 9200 tylko mniej tzn na pewno 8 z przodu i nie bylo blisko 9000. Nie przygladalem sie dokladnie z wiadomych przyczyn. Dziwne natomiast jest to ze przy 120 mam te ok 6000.

 

W przypadku troche zmienionego przelozenia roznice sa widoczne dopiero przy wyzszych predkosciach obrotowych??? Tak jak np u ciebie 8000-160, 9200-180, 10000-200???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni raz 2 zapiąłem chyba w 2004 roku, bo powyżej 170 jechało się nieprzyjemnie. Innymi słowy robiłe to rzadko. Co za tym idzie nie pamiętam super szczegółowo. Jeśli jednak przy 180 nie masz 9000, to masz dłuższe przełożenie. Być może po prostu nie dokręca się do obrotów maksymalnej mocy. Zwiększenie zębatki z tyłu powinno skompensować ten efekt. Wtedy dokręcając się do maks. momentu i mocy osiągniesz prędkość. Tylko czy to jest potrzebne? XJta nie jest wyścigówką tak w sumie. Rozumiem jednak, że dręczy Cię niepewność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej xj-ce jeszcze nie spróbowałem pojechać na maxa. Może troche drogi jeszcze niepewne, ale też po prostu sie boję. Juz około 140 czuję sie nie za bardzo komfortowo. MOże to kwestia przyzwyczajenia. A swoją drogą pytanko: przy spokojnej jeździe na kolejnych biegach jakie utrzymujecie obroty silnika i przy jakich wbijacie kolejny bieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni raz 2 zapiąłem chyba w 2004 roku, bo powyżej 170 jechało się nieprzyjemnie. Innymi słowy robiłe to rzadko. Co za tym idzie nie pamiętam super szczegółowo. Jeśli jednak przy 180 nie masz 9000, to masz dłuższe przełożenie. Być może po prostu nie dokręca się do obrotów maksymalnej mocy. Zwiększenie zębatki z tyłu powinno skompensować ten efekt. Wtedy dokręcając się do maks. momentu i mocy osiągniesz prędkość. Tylko czy to jest potrzebne? XJta nie jest wyścigówką tak w sumie. Rozumiem jednak, że dręczy Cię niepewność...

 

coz tak juz mam ze nie lubie gdy cos jest nie tak jak powinno byc. Wiedzialem ze ma byc zdlawiona do 66KM ale jechac 193km/h. Bycmoze i ma te 66 ale moment obrotywy jest tak rozlozony ze nie daje rady wiecej poleciec jak w przypadku 50KM. Wyscigowka nie jest ale jakos nie trawie tego zdlawienia a wybralem ta xjte m.in. patrzac na moc i osiagi.

 

Zastanawia mnie teraz gdzie to przelozenie zostalo zmienienione. Opona ma wlasciwy rozmiar. Zebatki chyba tez sa standardowe. Wiec mozna jeszcze jakos zmienic przelozenie??? Chyba nikt nie grzebal w skrzyni.

 

Moze zle odczytalem te obroty ale kurcze no nie widzialem 9000. Ma ktos ochote ma sprawdzenie jakie ma zebatki? :)

 

 

Przy spokojnej jezdzie wrzucam przy ok 4500. Zalezy czy mam z gorki czy pod. Jak z gorki to i przy 4000 a jak pod gorke to 5000-5500. Stala predkosc utrzymuje jesli mam ok 5000

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bekriss. A może sprawdź po prostu z jakiej wersji masz gaźnik? Możesz to zrobic albo przez wyjęcie i pomiar dysz, albo prościej przez odczytanie oznaczeń na boku gaźników ( są namalowane tuszem i nie zawsze je widać). Wtedy możez sprawdzic przez serwis jaka to wersja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tez nie wiele moze dac bo w miedzy czasie ktos i tak mogl ja zdlawic.

 

mam jeszcze takie pytania:

 

1.wskaznik poziomu paliwa pokazuje w miare dobrze czy tez w pewnym zakresie opada szybko a w innym powoli???

2. Zbiornik miesci 20l do gornej krawedzi baku czy na wskazniku F oznacza 20l??

3. Ile jest rezerwy??

4. W jakim polozeniu ma byc dzwigienka sprzegla ta przy silniku kiedy klamka jest puszczona??W serisówce mam zdjecie na ktorym dzwigienka jest na wprost kwadracika na deklu. Natomiast u mnie dzwigienka skierowana jest tuz przed wybitymi numerkami na tym deklu. Czy linka jest zbyt mocno podciagnieta czy tez jest to wynik zuzycia sprzegla???

5. Dysze ktorymi mozna zdlawic silnik odpowiadaja za doplyw paliwa??? Jesli sa wezsze dysze to sklad mieszanki ma byc inny czy tez nie ma to nic do rzeczy bo dysze ograniczja doplyw juz zmieszanego paliwa???Laik ze mnie jesli chodzi o mechanike :)

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

 

Mam delemat co do opon do XJ. Na jakich Wy śmigacie?

Z racji tego ze na tył nie moge znaleźć nic konkretnego z uzywek, najprawdopodobniej zdecyduje sie na Heidenau K64 (nowa). Na przod jest juz w czym wybrać i stąd moje pytanko, co będzie lepsze:

1. Nowka Heidenau (nie wiem konkretnie które, chyba K63)

2. Leżak (niegdy nie zakładany) Metzeler ME Z3 z roku 2000

3. Leżak (niegdy nie zakładany) Dunlop Sportmax D207 z 2001

 

Prosze o wasze opinie.

Edytowane przez RooSu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wskaznika to znalazlem post embego

 

w XJcie wskaźnik działa bardzo dobrze, to znaczy w miarę liniowo. Po zalaniu do pełna wskazówka wyskakuje poza MAX mniej więcej o ilość podziałek równą 1/4 wskazania teoretycznie pełnego baku. Prawdziwa rezerwa zaczyna się po zejściu wskazówki poniżej kreski oznaczającej całkowicie pusty zbiornik

 

Nalewam do pełna i jest 5/4 zakresu - wg. wskaźnika. Pierwsze 100km wskazówka schodzi powoli do poziomu mniej więcej 4/5. Później przez następne 100km schodzi dość szybko, ale równo do 1/4 wskazania. Następne 100km schodzi znów bardzo, bardzo powoli. Benzynki zaczyna brakować, gdy wskaźnik już od 40km jest na rezerwie. Wtedy przestawia się kranik na pozycję RES i jest benzynki jeszcze na 50km spokojnej jazdy. XJta na pełnym baku (19,5 litra) przejeżdża ponad 300km.

 

Opcja szukaj dziala :notworthy:

 

Rezerwe tez juz znam.

 

Ze sprzeglem mam jak mam bo jest juz lekko zuzyte.

 

Jak wam pracuje skrzynia??? Mi biegi wchodza ladnie ale czasami slysze stuk przy przelaczaniu biegow i raczje przy redukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak wam pracuje skrzynia??? Mi biegi wchodza ladnie ale czasami slysze stuk przy przelaczaniu biegow i raczje przy redukcji.

U mnie skrzynia pracuje gładko i cicho. Biegi wchodzą bez oporów. Podoba mi sie także praca sprzęgła, poniewaz powolne rusznie z miejsca jest możliwe do tego stopnia, że myślę że mógłbym to robić z pełną filiżanką kawy na zbiorniku i nie wylałaby sie. A w poprzednich motocyklach różnie bywało.

PS. Bekriss, masz niezły strój na moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh dzieki :) Troche sie wykosztowalem ale zdrowie wazniejsze.

 

Co do pracy skrzyni to chyba bedzie trzeba kiedys wymenic tarcze sprzegla. U mnie dzwigienka sprzegla nie jest skierowana na znacznik na deklu i juz sporo linka jest podciagnieta na klamce.

Rusza tez ladnie. Jeszcze sprawdze dzwigienke szkrzyni bo troche sobie ja przestawilem a to tez moze miec wplyw bo jakos przed zmiana jej polozenia jakos nie slyszalem tych dzwiekow.

 

Ps. laboko zauwazyles cos podobnego jak opisalem tu - TO juz nie wazne :notworthy:

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

juz 6 sezon bede jezdził xj600'85. Przejechałem bezawaryjnie ponad 40tys. km. Pali mi ok. 6l/100km i 1l oleju na 1000km... Ale już prosi sie o wymiane łańcuszka rozrządu i krućce ssące zaczynają pękać.

ale moto na 100% bezawaryjne. i wersja 50km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...