Skocz do zawartości

Zalane świece i coś jeszcze...


Vatzeque
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem gasnącego Horneta. Bywa, że silnik pracując długo - przejeżdża kilkadziesiąt km potrafi zgasnąć na wolnych obrotach.

Praca silnika w normie, odpala od strzała oprócz jednego przypadku ostatnio, kiedy nie chciał palić na ssaniu, a zapalił od strzała bez ssania.

Dzisiaj moja luba wyjechała spod garażu i jej zgasł, nie chciał już odpalić świece wykręciłem i widać, że są mokre, ale jest też jakby olej. Trzeba napisać, że olej jest nowy i jasny (czerwony Castrol GPS), a na świecach widać taki przepracowany.

Czy może to być jakiegoś rodzaju osad z gaźników? Co sugerujecie zrobić?

 

http://img827.imageshack.us/img827/3328/wiece1.jpg

http://img832.imageshack.us/img832/9027/wiece2.jpg

http://img834.imageshack.us/img834/1694/wiece3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepły potrafił zgasnąć i nie zapalić, po ostygnięciu zapalił.

 

V12 przemyśl jeszcze raz co napisałeś, bo pokrywa zaworów styka się z głowicą, więc mogła mi pobrudzić świece, ale powyżej gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ze zabrudziło sie olejem się przy odkręcaniu świecy..

Wykluczone. Idealnie czysto w gnieździe świec, pokrywa nie była zdejmowana od nowości, przebieg 21tys. km prawdopodobnie rzeczywisty.

Oleju w silniku nie ubywa.

...Gott weiss ich will kein Engel sein...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza rzecz, wymienić filter powietrza, teraz mam dokładnie to samo w motorze i podejrzewam jedynie brudny filtr, a zabrałem się do roboty od dupy strony, wykluczyłem wszystko a nie sprawdziłem takiego banału... Już czekam na dostawę filterka...

brudny filtr = mniej powietrza = zbyt bogata mieszanka = zalane świece

 

Gaźniki to sobie nawet wymień na nowe i będziesz miał to samo po paru km. Kupując filtr pamiętaj, nawet dedykowane do Twojego modelu nie zawsze są dobre, chodzi o przepuszczalność powietrza:

- za duża - będziesz przerywał ew. zdychał

- za mała - nie pozbędziesz się swojego problemu ze świecami

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioski nasuwają mi się takie , to nie olej a niespalona benzyna gaśnięcie silnika może sugerować zalewanie jak i odpalanie bez ssania . Wyreguluj gaźniki sprawdź linkę od ssania czy przy skręcie kierownica nie otwiera ssania , zbyt mocno naprężona .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioski nasuwają mi się takie , to nie olej a niespalona benzyna gaśnięcie silnika może sugerować zalewanie jak i odpalanie bez ssania . Wyreguluj gaźniki sprawdź linkę od ssania czy przy skręcie kierownica nie otwiera ssania , zbyt mocno naprężona .

kolega ma rację, jeśli to nie pomoże na analizator spalin z dziadem

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno zawory, ale zaczal bym od sprawdzenia ilosci paliwa w komorach plywakowych gaznikow.

Duzo mniej roboty na poczatek, a wyeliminuje sprawe przepuszczajacego zaworka w ktoryms z gaznikow.

Potem zawory - za male luzy i na goraco masz je podparte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy zmierzone.

Wygląda to tak: http://img718.imageshack.us/i/luzyzaworowe.gif/

 

Te 0,13 chcę zwiększyć płytką o 0,025 cieńszą, tylko, czy nie wyjdą mi takie kwiatki jak przy CB 250 ( http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/142275-gdzie-sie-podzialo-35-setnych/page__p__1766381#entry1766381 ).

Natomiast te 0,12 chcę zwiększyć płytką 0,05 cieńszą.

 

Natomiast serwisówka Hondy pisze, żeby sprawdzać luz przy ustawieniu oznaczenia "T" z wycięciem w obudowie i znakami EX IN na wałkach w kierunku na zewnątrz, ale takiego jak "T" nie ma: http://img543.imageshack.us/i/timinghole2.jpg/ http://img541.imageshack.us/i/timinghole.jpg/

Jedyne co widać to jakieś logo w kształcie elipsy oraz pięć nacięć bez oznaczenia T.

 

Wkurzyłem się i po prostu mierzyłem w GMP tłoka. Dobrze?

Edytowane przez Vatzeque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie luzy nie beda powodowaly gasniecia na goracym silniku wiec musisz szukac przyczyny gdzie indziej. W R1-kach gaznikowych tez bylo cos takiego ze jak silnik pracowal na luzie to obroty stopniowo spadaly i w koncu gasl ale to bylo spowodowane wadliwymi czujnikami polozenia przepustnicy.

 

A i zrob wyrazne zdjecie tych oznaczen na wale. Faktycznie dziwnie to wyglada.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie luzy nie beda powodowaly gasniecia na goracym silniku wiec musisz szukac przyczyny gdzie indziej. W R1-kach gaznikowych tez bylo cos takiego ze jak silnik pracowal na luzie to obroty stopniowo spadaly i w koncu gasl ale to bylo spowodowane wadliwymi czujnikami polozenia przepustnicy.

 

A i zrob wyrazne zdjecie tych oznaczen na wale. Faktycznie dziwnie to wyglada.

 

Z tymi luzami to prawda. Moga byc nawet zerowe, a i tak nie bedzie zalewac.

Co do znakow - u mnie na wale nie ma zadnych znakow... musialem sobie sam znaczyc przy zdejmowaniu walkow.

 

Ustawiales poziom paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...