Skocz do zawartości

jaki smar przy składaniu wałków rozrządu


kiki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niedługo będę regulował zawory i tutaj mam pytanie- wałki skręcamy smarując je smarem litowym czy molibdenowym? (spotkałem się z rożnymi opiniami) :icon_mrgreen:

 

 

Z góry dzięki za inf

Pozdr

kiki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik będzie odpalany zaraz po składaniu to wystarczy olej silnikowy ten sam który lejesz podczas wymiany ale jeżeli silnik poleży kilka miesięcy do pierwszego odpalenia koniecznie smar molibdenowy.

Smaru litowego nie polecam ponieważ odłoży się w misce olejowej na zawsze.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można spytać czemu konieczny jest smar w silniku który czeka kilka miesiącu na odpalenie? Sam właśnie skręciłem w listopadzie górę, nie używałem smaru, robiłem wszystko na olej. Przesmarować teraz przed 1 próbą?

 

Teraz za późno, wypada przed startem pokręcić silnikiem poprzez wał korbowy i bez świec aż do momentu pokazania się oleju na wałkach rozrządu.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można spytać czemu konieczny jest smar w silniku który czeka kilka miesiącu na odpalenie? Sam właśnie skręciłem w listopadzie górę, nie używałem smaru, robiłem wszystko na olej. Przesmarować teraz przed 1 próbą?

 

 

A temu jest potrzebny bo olej z czasem spływa/wypływa i wysycha w miejscu łożyskowania jeśli silnik długo stoi nie ruszany. Potem odpalisz i głowica idzie się kochać.... A smar zostaje tam na dłużej dzięki czemu silnik nie umrze na pierwszym odpale. Jeśli składany silnik będzie od razu odpalany to spoko, olej nie zdąży zniknąć.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i smar skutecznie izoluje od powietrza przez co elementy nie zdążą zardzewieć.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to się ma do nowych motocykli stojących w salonach? Albo do moto po zimowaniu?

 

przecież cały olej z głowicy nie spływa do miski

co innego w silniku rozbieranym do remontu, gdzie wszystko jest suche po naprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to się ma do nowych motocykli stojących w salonach? Albo do moto po zimowaniu?

Jeśli motocykl stoi w wilgotnym miejscu to wnętrze silnika również zaczyna rdzewieć.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie - o co chodzi z różnym sposobem składania w zależności kiedy będzie odpalany silnik?

Bo nie wierze w to, że gdy poskładam wszystko przesamrowując olejem to jak postoi z miesiąc albo i lepiej to jak rozkrecę spowrotem wałki to będzie tam sucho...

 

A co z garażowanie motocykla przez sezon zimowy kiedy motocykl nie jest odpalany przez kilka miesięcy?

 

 

Ps. Ściagając wałki rozrządu po np 3 miesięcznym zimowaniu motocykla i tak praktycznie każdy element był pokryty warstwą oleju, także nie piszcie, że wszystko ścieka i góra jest sucha jak pieprz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wysycha "do zera" przez długi czas. Ale.... ile tego oleju zostanie po smarowaniu palcem a ile po całym sezonie jazdy. Jak nie wierzysz to nie musisz smarować. Nic nie jest suche jak pieprz a spróbuj odpalić swoja Haykę z minimalnym smarowaniem rozrządu. Odważysz się? :biggrin:

 

Nowe sprzęty w salonie powinny być odpalane co jakiś czas, zależy jak bardzo dba o nie szef.Pracowałem w autoryzowanym serwisie/salonie 2 marek i były jaja jak klient przyszedł po motocykl za 80k PLN a ten nie chciał odpalić...

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...