Skocz do zawartości

Różnica pomiędzy 600-ką a 1000-ką


Rekomendowane odpowiedzi

Sportowe 600 tki mają około 20 km/godz. na każdy 1000 obrotów, ''lytry'' około 25, a sportowo turystyczne [np. bandit 1200, xx, hajka] pod 30. Młodzi wolą 600, bo się wyżej kręcą i jak mi jeden powiedział - wyją że aż ciary przechodzą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że chcę mieć wygodniej, nie oznacza, że chcę kupić sobie jakąś turystyczną porażkę. Z kolei jazda przez pół Polski w zakresie obrotów 8-12 tysięcy też nie jest fajna, dlatego kombinuję.

 

Cwikol, co do wyprzedzania: jadąc w kolumnie samochodów na 6. biegu, z prędkością 90 km/h, masz 4500 obr/min. Doskonale wiesz, że w momencie wyprzedzania musisz zbić przynajmniej 2 biegi, żeby motur zaczął jechać, bo jak tego nie zrobisz, to dysponujesz jakimś dramatycznie niskim momentem. Jeżeli jeździsz wokół komina, nie ma problemu, fajnie jest sobie powachlować biegami i delektować się przyspieszeniem na wysokich obrotach. Zrób kilka razy dłuższą trasę to Ci się odechce, szczególnie jak się okaże, że Ci sprzęt spalił pół baku na trasie wawa-radom, a jechałeś równo :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z południa mieszkam na północy i dużo jeżdżę. Nigdy nie sprawiało mi problemu wyprzedzanie. Co do bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu 6 samochodów na raz nie będę się wypowiadać... Ale nigdy nie miałem problemu ze zmienieniem biegu w dół. Przecież wyprzedzanie nie spada na Ciebie znienacka. Wiesz że będziesz wyprzedzać, przygotowujesz się do tego, sprawdzasz w lusterku czy możesz - przez ten czas do 1 można zredukować. Nie wiem jak wyprzedzasz i jak wygląda równa jazda dla Ciebie, ale ja na trasie Łódź - Gdynia spalanie miałem poniżej 6 litrów, a ostatnie 150 km da się lecieć 1.7 na godzinę non stop.

 

Nie neguję tego, że szukasz dla siebie czegoś co nie będzie musiało być na obrotach i że to ma być sport. Mi samemu dużo brakuje do tego, żebym mógł powiedzieć że dobrze jeżdżę i że potrzebuję sportowy motocykl. Mam taki, bo dobrze się na nim czuję, podoba mi się to, że mogę się składać w zakrętach i to jak sama maszyna w tych zakrętach się zachowuje. Nie ogarniam go pewnie nawet w 50%, ale lubię na nim jeździć. Śmieszą mnie tylko (i innego słowa tutaj użyć nie potrafię) wypowiedzi, że super sport 600 ma za mało mocy... Wszystkie te wypowiedzi w moich oczach, to próba przekonania samego siebie do sensowności posiadania litrowego sprzęta - którego mocy Rossi nie był by w stanie wykorzystać w 80% na naszych drogach.

Oczywiście można by znaleźć wiele argumentów za litrem. Ale brak mocy w tym przypadku mnie rozwala. Ilekroć czytam coś takiego, mam przed oczami gości z parkingu, którzy siedzą w adidasach i dżinsach na swoich litrach i licytują się, którego GSXR czy R1 ma lepszy moment i większą elastyczność i że jeden jest lepszy od drugiego, bo ten pierwszy powyżej 250 km/h słabo się rozpędza.

Od razu napiszę, że pisząc to co napisałem nie chcę nikogo obrazić i nie kieruję tego do nikogo konkretnie. Tak tylko wstawiłem tu swoje obserwacje i spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziadkowie którym nie chce się zmieniać biegów. Automata jakiegoś kupcie, a najlepiej niech ktoś was wozi, nie będzie trzeba manetką kręcić ani hamulca wciskać... Pełna wygoda.

 

ROTFL Monitor oplułam :biggrin: Ale ująłeś to idealnie ;)

 

(...) jadąc w kolumnie samochodów na 6. biegu, z prędkością 90 km/h, masz 4500 obr/min.(...) Jeżeli jeździsz wokół komina, (...) na trasie wawa-radom(..)

 

Nie chcę się czepiać, ale to chyba nie o to chodzi w korzystaniu ze sportowego motocykla, żeby trasę wawa-Radom robic. (na 6 biegu).

Po to, żeby bujać się pomiędzy miastami, w kolumnie samochodów, to własnie samochodem można. I tu ma Cwikoł rację: optymalnym rozwiązaniem byłby automat. :)

Fakt, iż jakiś pogląd jest szeroko rozpowszechniony, nie stanowi żadnego dowodu na to, że nie jest on całkowicie absurdalny. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że większość ludzkości jest zwyczajnie głupia, należy oczekiwać z dużym prawdopodobieństwem, iż powszechnie panujące przekonania będą raczej idiotyczne niż rozsądne.

Bertrand Russell

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cwikol, co do wyprzedzania: jadąc w kolumnie samochodów na 6. biegu, z prędkością 90 km/h, masz 4500 obr/min.

 

To już jest kpina. Toż to wtedy się jedzie 2., na upartego 3., piszę to całkiem poważnie (i mówimy tu o motocyklach, które mają sportowe zacięcie).

Wprawdzie ja mam zupełnie inny silnik, maks. moment przy ok. 7100 rpm, maks moc przy 8500 rpm i dla mnie sensowny zakres obrotów na trasę to 5500 - 8000 rpm. A poniżej 160 km/h po prostu nie wbijam 6. bo to dla mnie bez sensu.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam ponoć największego muła wśród 600, a i tak sądzę, że jak komuś brakuje mocy w takim motocyklu, to powinien się ścigać w mistrzostwach Polski.

 

A moc to tylko na zakrętach się liczy? Cbr 600 puchnie przy większych prędkościach, a przy mniejszych nie dostarcza takich emocji co mocniejsze motocykle, choć jest bardzo dobrym sprzętem.

 

Pewnie że na trasę tylko litr. Jedyna przewagą 600 nad litrem jest większa poręczność. I nie dajce sobie wmówić tego co piszą w gazetach, że np. r1 czy 954 prowadzi się jak 600 bo to bzdura.

 

Jeśli komuś zależy na poręczności to tylko 600, jeśli na mocy to tylko litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tor to oczywiście jakaś mała 600ta... najlepiej R6 :) ale w trasę to tylko litr... Jazda 600 to jakaś masakra była dla mnie ostatnimi czasy. Wyje to cały czas, trzeba wachlować tymi biegami, pali jak smok. Normalne prędkości autostradowe mam około 180/220-nie wyobrażam sobie lecieć tak przez dłuższy czas 600tką. Ale ja się nie znam... jestem miszczem prostej.

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już jest kpina. Toż to wtedy się jedzie 2., na upartego 3., piszę to całkiem poważnie
A poniżej 160 km/h po prostu nie wbijam 6. bo to dla mnie bez sensu

 

Czyli co, trasę wawa-gdańsk robisz na 2.-3. biegu? Ogarnij się man, przecież napisałem, że chodzi o jazdę typu turystycznego w trasie, z przelotową prędkością około 130-180 km/h tam, gdzie masz w miarę pusto. I nigdzie nie napisałem, że 600 ma "za mało mocy". Chodzi mi o charakterystykę oddawania tej mocy i momentu obrotowego w porównaniu do litra i to, jak to się ma do prędkości obrotowej silnika. Kuuurna no....

 

ErnestZL - dokładnie o to mi chodzi, widzę, że wiesz o co kamam :)

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nas pomyliłeś z kolegą, ale to nie szkodzi :) . Ja jeśli już to robię trasę Wawa - Radom i dalej w woj. świętokrzyskie. Pisałem poważnie, po prostu wyznaję zasadę, że to bieg dopasowujemy do prędkości, a nie odwrotnie.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcecie automat, kupcie sobie skutery i będzie po problemie :bigrazz:

 

ewentualnie VFR'e 1200F DCT. to lepsze rozwiązanie, tylko trochę bardziej kosztowne :icon_twisted:

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>
http://sites.google.com/site/jaquzie/
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie VFR'e 1200F DCT. to lepsze rozwiązanie, tylko trochę bardziej kosztowne :icon_twisted:

 

Najgorsze moto na jakim jezdzilem, chyba tylko MV F4 je przebija :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wziolem swoja torowa r6 na winkle po gorkach i wiochach i najbardziej mnie to wqr ze jak probowalem na 2ce winkle brac to sie dusila i parskala gdy spadala z obrotow i winkiel sie zaciskal , musialem schodzic do 1 biegu...., zapomnialem ze letam na przelocie i niewziolem korkow do uszu, wylo to i niejezdzilo , pol dnia chodzilem zgluszony , chyba musze na ulice spowrotem litra kupic bo 600 to zgroza tylko 1 i 2 non stop :D

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...