Skocz do zawartości

Zapłon w silniku 4T


Patryk_mx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeglądałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem. Czy w nowych silnik cztero suwowych przeskok iskry na świecy występuje zawsze gdy tłok osiąga gmp ? Do tej pory myślałem , że tak jest, ale ostatnio gdy regulowałem luzy zaworowe i sprawdzałem stan zębatki na wale, po złożeniu wszystkiego do kupy motocykl nie chciał odpalić, rozrząd złożony zgodnie ze znakami jak nakazuje serwisówka, 3 różne świece nawet wstrzykiwanie paliwa pod świece i nic zero odzewu. Po 3h bez skutecznego kopania i biegania z moto, kumpel powiedział żeby przestawić wał względem wałków o 1 obrotów, po tym zabiegu silnik zagadał od razu z pierwszego kopa, na twarzy od razu uśmiech ale chwile później WTF ? przecież to nie powinno mieć wpływu ?

 

No i tu jest moje pytanie do Was czy aby na pewno ? Serwisówka nic na ten temat nie mówi żeby takie coś miało miejsce

 

mowa o yamasze yz250f, singiel,5 zaworów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Internet prawdę Ci powie (ale nie zawsze :biggrin: )

Teoria swoje a praktyka swoje :biggrin:

 

 

Owszem zapłon następuje w okolicach GMP ale iskra jest co drugi obrót wału korbowego

 

A w Twoich motocyklach tych z opisu tak jest?

 

 

 

Fajna animacja ale w moim CB750K jest coś popsute bo u mnie za każdym razem jak tłok jest w górze (GMP) to przeskakuje iskra. Jak to naprawić?

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz uwaznie pierwszy post i problem z jakim borykal sie autor tematu. Jezeli iskra bylaby przy kazdym obrocie walu korbowego to by tego nawet nie zauwazyl, problem jest ze u niego w moto wystepuje iskra raz na dwa obroty walu korbowego czyli co 720 stopni a wowczas trzeba umiec ustawic aparat zaplonowy, bo inaczej iskra wypadac bedzie w suwie wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz uwaznie pierwszy post i problem z jakim borykal sie autor tematu. Jezeli iskra bylaby przy kazdym obrocie walu korbowego to by tego nawet nie zauwazyl, problem jest ze u niego w moto wystepuje iskra raz na dwa obroty walu korbowego czyli co 720 stopni a wowczas trzeba umiec ustawic aparat zaplonowy, bo inaczej iskra wypadac bedzie w suwie wydechu.

 

A skąd CDI wie który to obrót wału jeżeli nadajnik impulsów jest na kole magnesowym a wałek rozrządu nie ma czujnika położenia?

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd CDI wie który to obrót wału jeżeli nadajnik impulsów jest na kole magnesowym a wałek rozrządu nie ma czujnika położenia?

iskra co obrót wału, w suwie sprężania i wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc w nowych motocyklach iskra przeskakuje przy każdym obrocie wału korbowego.

 

 

Wueska jestem bardzo wdzieczny za twoje porady, z tym ze nie musisz wyjasniac rzeczy jakby to kaczor powiedzial oczywistych.

Pytanie jest dlaczego po przestawieniu walu o jeden obrot moto zagadalo bez problemu, bo sie zastanawiam usilnie nad tym i nie bardzo moge znalezc racjonalna odpowiedz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...