Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja za namową Minolcii kupiłem ducatowski regler bo jest odporniejszy na przeładowanie. Wygląda jak ten Twój ze zdjęć tylko ma napis Ducati na boku. Dodatkowo jeszcze utnę ten kołnierz i po założeniu konektorków zaleję je cyną, żeby zwiększyć powierzchnię styku. No i do tego grubsze kable od altka do reglera bez żadnych kostek po drodze i to powinno załatwić temat.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak patrzę na aluminiowe, zaśniedziałe dno, które jest odpowiedzialne za odprowadzenie nadmiaru prądu jak i chłodzenie to nie dziwię się, że popłynął ten styk.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem przekonany, że problem jest po stronie regulatora. W tej sytuacji zasugeruję w serwisie przyjrzenie się instalacji

 

W momencie kiedy akumulator jest naladowany i stacyjka jest wyłączona pokazuje napięcie 13V. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ON (światła włączają się automatycznie) napięcie spada do około 12,6V. Przy takich parametrach motocykl odpala bez problemu. Wystarczy jednak trochę pojeździć i pojawia się problem z uruchomieniem. Napięcie na akumulatorze przy pozycji ON wynosi wtedy w okolicach 11,2V. Wtedy rozrusznik tylko lekko "cyknie" i żadnej reakcji.

Dla celów diagnostycznych ja bym sprawdził ładowanie jeszcze po dłuższej jeździe. Możliwe że jest tak jak mówi monter że przegrzewa sie regler i tracisz ładowanie. Miałem taki przypadek tyle ze zamiast nie ładować moja Honda mi przeladowywala aku za wysokim napięciem po przegrzaniu.

Najlepiej jak by było cos na podmiane ale wiadomo jak to jest.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem z "serwisu" i dupa. Mechanik popatrzył, pomierzył i stwierdził, że akumulator ma uszkodzoną jedną cele. Jako, że i tak musiałbym kupić nowe aku to mówię wymianiamy. Wymienił zmierzył ładowanie i wskazania takie same jak na moim filmie i mówi, że teraz będzie ok. Odpaliłem motocykl wróciłem do domu. Chciałem pod domem uruchomić ponownie i to samo, cykniecie i dupa. Jestem zalamany. Elektryk ze mnie słaby i wiem, że sam nie naprawię.

Czy faktycznie ładowanie przy 5 tysiącach obrotów powinno spadać do 13,8-13,9V, a na wolnych utrzymywać w granicy 14,3V?

 

 

 

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie są dość ciemne ale nie widać żadnych śladów uszkodzeń.

No dobre jest ale właśnie ostatni gwizdek na poprawę okablowania bo widać, że już dobrze się przegrzało kilka razy.

 

Wróciłem z "serwisu" i dupa. Mechanik popatrzył, pomierzył i stwierdził, że akumulator ma uszkodzoną jedną cele. Jako, że i tak musiałbym kupić nowe aku to mówię wymianiamy. Wymienił zmierzył ładowanie i wskazania takie same jak na moim filmie i mówi, że teraz będzie ok. Odpaliłem motocykl wróciłem do domu. Chciałem pod domem uruchomić ponownie i to samo, cykniecie i dupa. Jestem zalamany. Elektryk ze mnie słaby i wiem, że sam nie naprawię.

Czy faktycznie ładowanie przy 5 tysiącach obrotów powinno spadać do 13,8-13,9V, a na wolnych utrzymywać w granicy 14,3V?

 

 

 

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Ty w momencie jak cyka to zapodaj zasilanie z tego aku pomijając przekaźnik rozrusznika a jak też będzie cykał to podaj zasilanie z drugiego aku po kablach. Mechanik faktycznie dupa.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem z "serwisu" i dupa. Mechanik popatrzył, pomierzył i stwierdził, że akumulator ma uszkodzoną jedną cele. Jako, że i tak musiałbym kupić nowe aku to mówię wymianiamy. Wymienił zmierzył ładowanie i wskazania takie same jak na moim filmie i mówi, że teraz będzie ok. Odpaliłem motocykl wróciłem do domu. Chciałem pod domem uruchomić ponownie i to samo, cykniecie i dupa. Jestem zalamany. Elektryk ze mnie słaby i wiem, że sam nie naprawię.

Czy faktycznie ładowanie przy 5 tysiącach obrotów powinno spadać do 13,8-13,9V, a na wolnych utrzymywać w granicy 14,3V?

 

 

 

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Eee tam dojdziemy drogą eliminacji ;)

Napisz nam jeszcze czy po dłuższym postoju moto też ma problem z odpaleniem czy tylko po jeździe?

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam dojdziemy drogą eliminacji ;)

Napisz nam jeszcze czy po dłuższym postoju moto też ma problem z odpaleniem czy tylko po jeździe?

To sprawdzę jutro bo dziś jak wróciłem od mechanika to włączyłem moto i próbowałem odpalić i już tylko czknął (aku nówka). Zdenerwowalem się i schowałem do garażu :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ty w momencie jak cyka to zapodaj zasilanie z tego aku pomijając przekaźnik rozrusznika a jak też będzie cykał to podaj zasilanie z drugiego aku po kablach. Mechanik faktycznie dupa.

Ale cykanie to najpewniej przekaźnik z powodu rozładowania aku.

Moim zdaniem coś mu ssie prąd szybciej niż regler jest w stanie naładować albo jakoś dziwnie uszkodzony regler ma.

Najprosciej jak nie chce ryc w elektryce to szukać regulator na podmianke chcociaz na chwilę lub kupić najtańsze pasujace chińskie badziewie w celu weryfikacji stanu obecnego regulatora. To moze wyjść go taniej jak jezdzenie po wątpliwej jakości mechanikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicze teraz pytanie:
czy kolega ma jakiś alarm? immo? jakieś dodatkowe halogeny, ledy, gniazdo zapalniczki?

 

Chiński regulator potrafi zaskoczyć swoją żywotnością, musi mieć tyle samo wyprowadzeń co oryginał.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...