ks-rider Opublikowano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2023 Tez bym sie nie przejmowal. Nic mu sie nie stanie ! Ostatnio kupilem za pierdylion talarow Yuasa i jako, ze nie zamontowalem do motura, to poszedl do cieplej piwnicy gdzie jest ladowany ladowarka rekomendowana przez samego Montera ! Tu uklony, ze chcialo mu sie jej dla mnie szukac ! Wczoraj bylem w piwnic , sprawdzilem napiecie 12,6 V 🙂 Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 26 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2023 W dniu 17.01.2023 o 15:27, Qadrat napisał: Może to nie będzie typowy problem z ładowaniem - ale mam pewien problem i nie wiem jak to ugryźć. Kupiłem jesienią akumulator Exide AGM. Akumulator przyszedł suchy z gotowym pakietem do zalania. Zalałem, odczekałem chyba ze 3 godziny, zakryłem wlewy i kolejnego dnia wsadziłem do motocykla. Sprawdziłem ładowanie, pokazało przy włączonych światłach ~14,2V. Zrobiłem trasę około 300 km i następnego dnia zanim włożyłem kluczyk w stacyjkę to mierzę napięcie na klemach a tam 13,1V. Pogoda już nie dopisywała więc więcej nie jeździłem, akumulator do ciepłej piwnicy, Po prawie 3 miesiącach stania bez ładowania idę zmierzyć a tam 12,95V. Niech mnie ktoś oświeci ale to chyba trochę za duże napięcie akumulatora? Coś jest w nim uszkodzone? Reklamować? no to przyszły czasy gdy ludzie otwierają oczy ze zdumienia, że coś działa i chcą reklamować dobry akumulator.... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kier200 Opublikowano 5 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2023 Jestem w szoku ile stron można napisać o ładowaniu szok . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roadrunner77 Opublikowano 21 Lipca Udostępnij Opublikowano 21 Lipca (edytowane) Koledzy, mam dziwny przypadek. Jakieś 2 tyg. temu w upalny dzień stałem na światłach na zapalonym silniku i poszedł jakiś obłok dymu spod baku, po lewej stronie. Zgasiłem silnik, dymu już nie było, moto normalnie odpalił. Pomyślałem, że to jakiś paproch się gdzieś sfajczył od gorąca, itp. 2 dni temu znowu na światłach nagle mi zgasł, i wydał z siebie jakiś terkoczący dźwięk, jakby automat rozrusznika nie dostawał prądu. Wyskoczył na panelu błąd 46. Da się go z trudem odpalić na chwilę, po czym znów gaśnie. Zacząłem sprawdzać elektrykę: - prąd spoczynkowy aku to 11.6 V - prąd ładowania 10.8 V i ok 12V przy 4-5 tyś obr. - odłączony regulator daje odczyt 497, 470, 497, więc środkowa faza wchodząca jest niższa, ponadto środkowy pin kostki do regulatora jest wyraźnie przypalony (związek z dymkiem ??) - regulator ma symbol SH7-19AA, wydaje się oryginalny. - jest ciągłość między kostkami z alternatora (3 białe), a tymi samymi 3 białymi w kostce do regulatora - co dziwne, nie mam żadnych odczytów oporu na kostce z alternatora - może miernik za mało dokładny ? - nie ma zwarcia między 3 białymi z alternatora a masą z aku - ponadto, moto przez 2 tygodnie jeździł ze zbyt wysokim poziomem oleju - ok. 0.7 litra ponad max - czy to mogło uszkodzić alternator? Co to może być ? Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie. (FZ6, 2004) Edytowane 21 Lipca przez roadrunner77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 21 Lipca Udostępnij Opublikowano 21 Lipca Po mojemu to się regulator napięcia skończył. Naładowany aku po wyłączeniu silnika to na biedę powinien mieć 12,8V. Przy 4-5krpm voltomierz prawidłowo pokazuje ponad 14 volt. 1 Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roadrunner77 Opublikowano 21 Lipca Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 35 minut temu, lysy76 napisał: Po mojemu to się regulator napięcia skończył. Naładowany aku po wyłączeniu silnika to na biedę powinien mieć 12,8V. Przy 4-5krpm voltomierz prawidłowo pokazuje ponad 14 volt. 1. A spotkałeś się z czymś takim, jak spalający się z dymem regel? 2. NB: Rozumiem, że trzeba zlać cały olej, by dostać się do alternatora i sprawdzić rotor ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 21 Lipca Udostępnij Opublikowano 21 Lipca A zaglądałeś do tej kostki kiedykolwiek? Bo ja włócząc się po krzakach regularnie rozpinam i czyszczę złączki. A przypalenie pinu jasno wskazuje skąd poszedł dym. Nie ma róży bez ognia. Chiński zamiennik kupiony, na zapas drugi, latam na tym od 3 lat. nie rozbierałbym altka tylko posprawdzał przejście między pinami i jak to ogarniesz to będziesz miał jasność. Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roadrunner77 Opublikowano 21 Lipca Udostępnij Opublikowano 21 Lipca Ok, dzięki za radę. Szerokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał_22 Opublikowano 23 Lipca Udostępnij Opublikowano 23 Lipca CBR 600 F3. Brak ładowania. Witam. Nie wiem czy mam felerny miernik, ale w żaden sposób nie pokazuje żadnych wartości z 3 żółtych przewodów. Akumulator w spoczynku ma około 12.60V Ładowania brak, bo ma tyle samo co wyżej, na odpalonym silniku. Miernik nie pokazuje żadnych wartości, po sprawdzeniu 3 żółtych przewodów. Brać się za wiązkę? Alternatora też nie sprawdzę, bo nie ma żadnych wartości na kostce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Lipca Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 3 zolte przewody mierzy sie miernikiem nastawionym na prad zmienny ( Voltomierz ) mierzac pary przewodow 1 z 2, 2 z 3 i 3 z 1 i poziom ladowania powinien byc miedzy 70 - 90V. Roznica ladowania miedzy poszczegolnymi parami nie powinna przekraczac 20%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej JK Opublikowano 23 Lipca Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 39 minut temu, Adam M. napisał: 3 zolte przewody mierzy sie miernikiem nastawionym na prad zmienny ( Voltomierz ) mierzac pary przewodow 1 z 2, 2 z 3 i 3 z 1 i poziom ladowania powinien byc miedzy 70 - 90V. Roznica ladowania miedzy poszczegolnymi parami nie powinna przekraczac 20%. Ale to mierzone po odpięciu regulatora. I nie kręć silnikiem zbyt wysokich obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Lipca Udostępnij Opublikowano 24 Lipca Moze niezbyt wysokie, ale to napieci powinno wystapis przy 4- 5 tys obr o czym zapomnialem napisac. Przy nizszych obrotach bedzie nizsze oczywiscie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roadrunner77 Opublikowano 26 Lipca Udostępnij Opublikowano 26 Lipca W dniu 21.07.2024 o 17:37, lysy76 napisał: A zaglądałeś do tej kostki kiedykolwiek? Bo ja włócząc się po krzakach regularnie rozpinam i czyszczę złączki. A przypalenie pinu jasno wskazuje skąd poszedł dym. Nie ma róży bez ognia. Chiński zamiennik kupiony, na zapas drugi, latam na tym od 3 lat. nie rozbierałbym altka tylko posprawdzał przejście między pinami i jak to ogarniesz to będziesz miał jasność. Po wymianie regulatora: - aku naładowałem, moto odpalił, błąd zniknął - ALE prąd ładowania wynosi ZERO. Podłączony akumulator w czasie pracy na obrotach 4-5k wykazuje tylko swoją wartość bieżącą ~12.4V. - jest ciągłość między wyjściem + i - z regulatora a klemami do aku (więc gdyby dostawał prąd, to by go puszczał dalej na akumulator, jak sądzę) - nie ma ciągłości miedzy masą a 3 białymi z alternatora - na kostce z alternatora mam wskazania 00.1V na 2 parach oraz 1V na jednej parze (multimetr AC sprawdzony w gniazdku, więc sprawny). Czyli że nie idzie żaden prąd z alternatora.. ? Jakieś pomysły zanim rozkręcę alternator ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał_22 Opublikowano 26 Lipca Udostępnij Opublikowano 26 Lipca (edytowane) W dniu 23.07.2024 o 21:45, Adam M. napisał: 3 zolte przewody mierzy sie miernikiem nastawionym na prad zmienny ( Voltomierz ) mierzac pary przewodow 1 z 2, 2 z 3 i 3 z 1 i poziom ladowania powinien byc miedzy 70 - 90V. Roznica ladowania miedzy poszczegolnymi parami nie powinna przekraczac 20%. Zmierzone na zakresie 750 prądu zmiennego. Na poszczególnych parach jest od 40V do maksymalnie 65-70V(żeby skoczyło do tej wartości, trzeba dość dużo przegazować). Nie ma przebicia na masę. Czyli alternator do wyciągnięcia? Czy zaryzykować i zmienić regulator? Bo coś tam powinno ładować. Edytowane 26 Lipca przez Michał_22 Chciałem coś dopisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 26 Lipca Udostępnij Opublikowano 26 Lipca Godzinę temu, Michał_22 napisał: Zmierzone na zakresie 750 prądu zmiennego. Na poszczególnych parach jest od 40V do maksymalnie 65-70V(żeby skoczyło do tej wartości, trzeba dość dużo przegazować). Nie ma przebicia na masę. Czyli alternator do wyciągnięcia? Czy zaryzykować i zmienić regulator? Bo coś tam powinno ładować. Zmień regulator. 1 Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.