Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zrób fotę tej instalacji.

Regulator masz trójfazowy więc trzy fazy muszą do niego dochodzić. Jeśli coś "ucieka" to możliwe, ze jest jakaś maniana zrobiona.

Opisałeś dość niedokładnie napięcie zmienne czyli 70-80. Zasadniczo napięcie zmienne między uzwojeniami ma być takie same przy danej prędkości obr. silnika. Większa rozbieżność może świadczyć o walniętym uzwojeniu.

Ok po 18 jadę do garażu porobię foty i wrzucę.

alternator przy powiedzmy 5 tys. obrotów pokazywał 75 na wszystkich trzech, rożnic nie było.

 

A można pomierzyć jakoś regulator miernikiem czy sprawny jest? na Ohm?

 

Dzieki za sprawną odp ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcje serwisowe niby podają sposób pomiaru ale przy założeniu stosowania ich serwisowego miernika. Ja z doświadczenia nigdy nawet na sprawnym reglerze nie uzyskałem wartości z tabelki (robiłem pomiar doświadczalny bo nie mogłem uwierzyć jak można układ elektroniczny sprawdzić omomierzem na wyjściach).

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczuciem wszystko jeszcze raz i jakoś ładowanie sie poprawiło. W sensie coś ładuje ok 13.5

 

Nie dałem rady mierzyć i dodawać gazu sam z rat trochę chaos ale świateł brak A jak przyłącze na krótkie to ładowanie było lepsze

 

Nie mogę filmiku dorzucić przez telefon, na wolnych miał 12,7

post-81520-0-80757600-1498249162_thumb.jpg

post-81520-0-19420700-1498249335_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym rozwiązaniem dla tej leciwej instalacji jest:

-wywalenie kostki między uzwojeniem a reglerem i polutowanie ich

- wymiana trzech żółtych przewodów na grubsze od końcówek uzwojen aż do reglera.

Chciałem zdjęcie żółtych przewodów, kostki i tego uciekającego i dokąd.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym rozwiązaniem dla tej leciwej instalacji jest:

-wywalenie kostki między uzwojeniem a reglerem i polutowanie ich

- wymiana trzech żółtych przewodów na grubsze od końcówek uzwojen aż do reglera.

Chciałem zdjęcie żółtych przewodów, kostki i tego uciekającego i dokąd.

 

 

TT

Hej

Ten jeden uciekający to na zdjęciu kabel z białą i niebieską osłonką .

Po czyszczeniu i ponownej weryfikacji stwierdziłem brak styku na puszcze bezpieczników i czerwonym kablu plusa.

Wyrzuciłem biała kostkę regiel alternator i zrobiłem na konektrory, w wolnym czasie to jeszcze polutuję:-)

Generalnie jest sukces wszystko działa i ładowanie na wolnych obrotach jest ponad 13.3 po odkręceniu manetki 14V.

 

Pytanie ostatnie czy to normalne że ten regulator strasznie się grzeje? nawet gdy wszystko jest ok w sensie ładowanie.

 

Dziekuję za pomoc jestem bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reglery w ten sposób działają. Nadmiar jest zwierany do masy i przemieniany w ciepło dlatego żywotność reglera zależy jak dobrze go będziemy studzić. Wentylatory są zbędne gdy wywali się regler na opływ powietrza. Druga ciekawostka to to, że obciążenie reglera zbliżone do znamionowego odciąża go.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie

 

Motorower Romet RR 50 z silnikiem od 110. Nie ma ładowania..

Regulator napięcia został wymieniony, przez jakiegoś mechanika kable sprawdzone, akumulator 12v 6aH kupiony i zalany niedawno, Magneto 8 cewkowe wymienione na nowe a ładowania wciąż nie ma. Przez prostownik naładuje, ale jeżdżąc już nie. W czym może być problem?

 

Dodam jeszcze, że raczej stary akumulator żelowy ładowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie

 

Motorower Romet RR 50 z silnikiem od 110. Nie ma ładowania..

Regulator napięcia został wymieniony, przez jakiegoś mechanika kable sprawdzone, akumulator 12v 6aH kupiony i zalany niedawno, Magneto 8 cewkowe wymienione na nowe a ładowania wciąż nie ma. Przez prostownik naładuje, ale jeżdżąc już nie. W czym może być problem?

 

Dodam jeszcze, że raczej stary akumulator żelowy ładowało

Sama wymiana akumulatora raczej nie powoduje zaniku ładowania, bardziej bym stawiał na ch...wy montaż regla, lub też sam regulator padniety. China edition tak już ma że co chwila coś elektryczne paduchnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się grzeje, to nie ma gdzieś dobrego styku.

Znajomemu w aucie stopiła się skrzynka bezpieczników na aku, bo końcówka przewodu przy skrzynce (oczko) idącego z alternatora do tej skrzynki 'dostała' luzu na przewodzie. Zarobienie nowego oczka wyeliminowało usterkę.

Może by warto pooglądać przewody prądu zmiennego z alternatora do regulatora, bo tam mamy napięcia nawet do 100V i jest co się grzać.

Może wtyk do regulatora ma rozjechane wsuwki. Nie wiem jaką ma konstrukcję, to nie powiem, że tak ma być.

 

Piźnięte kilofem na Pentagram Monster za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...