ben2_21 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Zrób fotę tej instalacji.Regulator masz trójfazowy więc trzy fazy muszą do niego dochodzić. Jeśli coś "ucieka" to możliwe, ze jest jakaś maniana zrobiona.Opisałeś dość niedokładnie napięcie zmienne czyli 70-80. Zasadniczo napięcie zmienne między uzwojeniami ma być takie same przy danej prędkości obr. silnika. Większa rozbieżność może świadczyć o walniętym uzwojeniu.Ok po 18 jadę do garażu porobię foty i wrzucę.alternator przy powiedzmy 5 tys. obrotów pokazywał 75 na wszystkich trzech, rożnic nie było. A można pomierzyć jakoś regulator miernikiem czy sprawny jest? na Ohm? Dzieki za sprawną odp ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Instrukcje serwisowe niby podają sposób pomiaru ale przy założeniu stosowania ich serwisowego miernika. Ja z doświadczenia nigdy nawet na sprawnym reglerze nie uzyskałem wartości z tabelki (robiłem pomiar doświadczalny bo nie mogłem uwierzyć jak można układ elektroniczny sprawdzić omomierzem na wyjściach). Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ben2_21 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Poczuciem wszystko jeszcze raz i jakoś ładowanie sie poprawiło. W sensie coś ładuje ok 13.5 Nie dałem rady mierzyć i dodawać gazu sam z rat trochę chaos ale świateł brak A jak przyłącze na krótkie to ładowanie było lepsze Nie mogę filmiku dorzucić przez telefon, na wolnych miał 12,7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Najlepszym rozwiązaniem dla tej leciwej instalacji jest:-wywalenie kostki między uzwojeniem a reglerem i polutowanie ich- wymiana trzech żółtych przewodów na grubsze od końcówek uzwojen aż do reglera. Chciałem zdjęcie żółtych przewodów, kostki i tego uciekającego i dokąd. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ben2_21 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2017 Najlepszym rozwiązaniem dla tej leciwej instalacji jest:-wywalenie kostki między uzwojeniem a reglerem i polutowanie ich- wymiana trzech żółtych przewodów na grubsze od końcówek uzwojen aż do reglera.Chciałem zdjęcie żółtych przewodów, kostki i tego uciekającego i dokąd. TTHejTen jeden uciekający to na zdjęciu kabel z białą i niebieską osłonką .Po czyszczeniu i ponownej weryfikacji stwierdziłem brak styku na puszcze bezpieczników i czerwonym kablu plusa.Wyrzuciłem biała kostkę regiel alternator i zrobiłem na konektrory, w wolnym czasie to jeszcze polutuję:-)Generalnie jest sukces wszystko działa i ładowanie na wolnych obrotach jest ponad 13.3 po odkręceniu manetki 14V. Pytanie ostatnie czy to normalne że ten regulator strasznie się grzeje? nawet gdy wszystko jest ok w sensie ładowanie. Dziekuję za pomoc jestem bardzo wdzięczny.Pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2017 Reglery w ten sposób działają. Nadmiar jest zwierany do masy i przemieniany w ciepło dlatego żywotność reglera zależy jak dobrze go będziemy studzić. Wentylatory są zbędne gdy wywali się regler na opływ powietrza. Druga ciekawostka to to, że obciążenie reglera zbliżone do znamionowego odciąża go. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ben2_21 Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 OK :) DZIEKI za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaaczorek Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Witam panowie Motorower Romet RR 50 z silnikiem od 110. Nie ma ładowania..Regulator napięcia został wymieniony, przez jakiegoś mechanika kable sprawdzone, akumulator 12v 6aH kupiony i zalany niedawno, Magneto 8 cewkowe wymienione na nowe a ładowania wciąż nie ma. Przez prostownik naładuje, ale jeżdżąc już nie. W czym może być problem? Dodam jeszcze, że raczej stary akumulator żelowy ładowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczi919 Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Witam panowie Motorower Romet RR 50 z silnikiem od 110. Nie ma ładowania..Regulator napięcia został wymieniony, przez jakiegoś mechanika kable sprawdzone, akumulator 12v 6aH kupiony i zalany niedawno, Magneto 8 cewkowe wymienione na nowe a ładowania wciąż nie ma. Przez prostownik naładuje, ale jeżdżąc już nie. W czym może być problem? Dodam jeszcze, że raczej stary akumulator żelowy ładowałoSama wymiana akumulatora raczej nie powoduje zaniku ładowania, bardziej bym stawiał na ch...wy montaż regla, lub też sam regulator padniety. China edition tak już ma że co chwila coś elektryczne paduchnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaaczorek Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Regulator napięcia był 3 razy wymieniany.. dodam że gorący się robi przy chodzeniu motocykla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techdx Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Bezpiecznik sprawdziłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaaczorek Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Bezpiecznik sprawdziłeś?Tak, bezpiecznik dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 A uzwojenia sprawdzone? Indukuje się tam coś w ogóle? Skoro już wszystko przerabiałeś to trzeba jeszcze raz wszystko, tyle że dokładniej sprawdzić. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techdx Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Jak regler gorący to coś się tam powinno indukować. Najbardziej skup się na przewodach od regulatora do aku i masy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 1 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2017 Jak się grzeje, to nie ma gdzieś dobrego styku.Znajomemu w aucie stopiła się skrzynka bezpieczników na aku, bo końcówka przewodu przy skrzynce (oczko) idącego z alternatora do tej skrzynki 'dostała' luzu na przewodzie. Zarobienie nowego oczka wyeliminowało usterkę.Może by warto pooglądać przewody prądu zmiennego z alternatora do regulatora, bo tam mamy napięcia nawet do 100V i jest co się grzać.Może wtyk do regulatora ma rozjechane wsuwki. Nie wiem jaką ma konstrukcję, to nie powiem, że tak ma być. Piźnięte kilofem na Pentagram Monster za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.