Skocz do zawartości

Stosowanie świec COLORTUNE


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam taki oto problem: instrukcja Gunson Colortune doradza w punkcie 5.1 aby rozgrzać silnik PRZED instalacją świec colortune, zgasić, wymienić świece na colortune i wtedy dostrajać skład mieszanki.

Z kolei kilka osób (na forum Yamahy XJ) twierdzi, że mogę sobie w ten sposób rozpierniczyć silnik (gwałtowny kontakt z zimnym powietrzem) - z czym trudno się nie zgodzić... no ale w instrukcji jest napisane czarno na białym!

 

Czyżby Gunson rozprowadzał spierniczoną instrukcję?

 

Dzięki i pozdrawiam

Cifer

 

ps. moto Yamaha XJ 600S '2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Z kolei kilka osób (na forum Yamahy XJ) twierdzi, że mogę sobie w ten sposób rozpierniczyć silnik (gwałtowny kontakt z zimnym powietrzem) - z czym trudno się nie zgodzić...

 

 

a co ma się z tym zimnym powietrzem tak nagle skontaktować i się uszkodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć na jakiej podstawie forumowicze tak twierdzili . Ale przy zwykłym sprawdzaniu ciśnienia sprężania , musisz wykręcić świece z gorącego silnika . A to już powszechna praktyka . Sprzeciwia się to jednak zasadzie , żeby świece wymieniać na zimnym silniku :-) . Zasda ta motywowana jest różnym współczynnikiem rozszerzalności cieplnej głowicy i świecy , mogące powodować znaczne trudności ponownego wykręcenia świecy .Tyle teorii .

 

 

Pękła komuś głowica , przy odkręceniu świecy na ciepłym silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NAaforum XJ głupotę przeczytałeś. Jest tylko możliwość uszkodzenia gwintu na świece ( bardziej przy dokręcaniu). Głowica nie ma prawa pęknąć.

Przed rozgrzewaniem silnika poluzuj leciuteńko świece żebyś się nie musia szarpać z nimi na goracym silniku.

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie różne rzeczy wypisują na forach to fakt. Ale zasada jest taka że nie wykręca sie świec z rozgrzanego silnika, naprężenia mogą spowodować pęknięcie głowicy.

Tak samo jak dokręcanie i odkręcanie śrub głowicy w odpowiedniej kolejności. Paru pewnie powie: "Co ten Sorier wygaduje, ja dokręcałem od lewej do prawej i dociagałem metrowa rurą i jeżdze do dziś...." No cóż, do niektórych nie dociera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to przerost formy nad treścią, nie spotkalem się z takim przypadkiem. Nie wpadajmy w paranoję - jak trzeba np. sprawdzić ciśnienie sprężania na gorącym silniku to co? Nikt nie wykręca świec z silnika rozgrzanego do 500 stopni, zazwyczaj trzeba się do nich dobrać, zdjąć zbiornik itp. Jak dla mnie przereklamowana "panika".

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie różne rzeczy wypisują na forach to fakt. Ale zasada jest taka że nie wykręca sie świec z rozgrzanego silnika, naprężenia mogą spowodować pęknięcie głowicy.

Tak samo jak dokręcanie i odkręcanie śrub głowicy w odpowiedniej kolejności. Paru pewnie powie: "Co ten Sorier wygaduje, ja dokręcałem od lewej do prawej i dociagałem metrowa rurą i jeżdze do dziś...." No cóż, do niektórych nie dociera...

to zdecydowanie nie jest to samo co dokręcanie i odkręcanie głowicy w innej kolejności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek zobacz jak są skonstruowane czy raczej zbudowane świece Colortune i pomyśl co się stanie z przezroczystym izolatorem w momencie uruchamiania zimnego silnika na bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Po rozgrzaniu silnika nie będziesz mógł zaglądać do cylindrów bo szkło będzie zakopcone.

Zasada jest prosta. Odpalasz silnik na nowych świecach, rozgrzewasz go i przeprowadzasz synchronizację na wakuometry następnie wyłączasz zapłon i zamieniasz świece na Colortune nie robiąc sobie w międzyczasie przerwy na kawę aby silnik nie stracił temperatury.

Uruchamiasz ponownie i sprawdzasz skład mieszanki na wolnych i w momencie wchodzenia na obroty.

Jeżeli zachodzi konieczność dokonania korekty to poprawiasz na składzie i ponownie sprawdzasz wyjście z wolnych a po zgaszeniu silnika wykręcasz świece Colortune. ( nie wolno ich zostawiać w silniku do wystygnięcia.

Bajki o pękających głowicach pozostaw malkontentom z innego forum.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odp. Dodaliście mi trochę odwagi przy odkręcaniu na ciepłym silniku i się udało bez żadnyc pęknięć.

W instrukcji dodatkowo jest też to, o czym pisze Piotr Dudek - nie rozgrzewać silnika na świecach colortune, bo zabrudzi się szkiełko.

 

Przy okazji - te świece colortune kruche są i delikatne... trzeba z nimi ostrożnie postępować.

 

Pozdr

Cifer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja mam, ale z Wawy może być deczko za daleko, ale jakbyś mimo wszystko był chętny to wpadaj ;)

Nabyłem niedawno i jeszcze nie stosowałem.

Jako OT chciałbym spytać, czy Colortune nada się do regulacji składu mieszanki po zmianie wydechu? Przygotowuję się do tego i chciałbym zmierzyć zamiary na siły, czyli odpowiedzieć sobie na pytanie czy dam radę sam zmienić wydech (trochę komplikacji, redukcja z 70 na 60 mm, etc.) i czy dam radę później samemu wyregulować gaźniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, no troszke daleko ;)

 

A co do Twojego pytania - u mnie wlasnie sa zmienione wydechy na puste. Na oryginalnej dyszy glownej i ustawieniach leci max 160 i jest troche mulowaty. Zastanawiam sie czy kupic sobie colortune, bo musze dopasowac dysze glowna, poziom paliwa i sklad mieszanki na wolnych obrotach.

 

Przeczytaj przed tym przedsiewzieciem ksiazke o gaznikach, bez wiedzy nie ma szans zeby tego zrobic :)

 

Jak ktos wie to moglby napisac jak regulowac wspomagajac sie colortune na wysokich obrotach. Ktos w ktoryms temacie napisal zeby wspomagac sie hamulcem.

 

A co z poziomem paliwa i dopasowaniem dyszy? Montuje wieksza o 5 dysze odpalam i zakrecam kranik, patrze czy w ktoryms momencie plomien bedzie niebieski? (chodzi oczywiscie o max otwarcie przepustnicy)

 

Bede bardzo wdzieczny za porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...