cifer Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Witam! Mam taki oto problem: instrukcja Gunson Colortune doradza w punkcie 5.1 aby rozgrzać silnik PRZED instalacją świec colortune, zgasić, wymienić świece na colortune i wtedy dostrajać skład mieszanki.Z kolei kilka osób (na forum Yamahy XJ) twierdzi, że mogę sobie w ten sposób rozpierniczyć silnik (gwałtowny kontakt z zimnym powietrzem) - z czym trudno się nie zgodzić... no ale w instrukcji jest napisane czarno na białym! Czyżby Gunson rozprowadzał spierniczoną instrukcję? Dzięki i pozdrawiamCifer ps. moto Yamaha XJ 600S '2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Witam! Z kolei kilka osób (na forum Yamahy XJ) twierdzi, że mogę sobie w ten sposób rozpierniczyć silnik (gwałtowny kontakt z zimnym powietrzem) - z czym trudno się nie zgodzić... a co ma się z tym zimnym powietrzem tak nagle skontaktować i się uszkodzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cifer Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Cytuję soriera z forum yamahy xj:"Nie można. Czym więcej zaworów i czym większa ich średnica, tym większe prawdopodobieństwo pęknięcia glowicy." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Trudno powiedzieć na jakiej podstawie forumowicze tak twierdzili . Ale przy zwykłym sprawdzaniu ciśnienia sprężania , musisz wykręcić świece z gorącego silnika . A to już powszechna praktyka . Sprzeciwia się to jednak zasadzie , żeby świece wymieniać na zimnym silniku :-) . Zasda ta motywowana jest różnym współczynnikiem rozszerzalności cieplnej głowicy i świecy , mogące powodować znaczne trudności ponownego wykręcenia świecy .Tyle teorii . Pękła komuś głowica , przy odkręceniu świecy na ciepłym silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foxriver Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Nic się nie stanie. Nie chodzi przecież o rozgrzanie silnika do czerwoności... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 (edytowane) NAaforum XJ głupotę przeczytałeś. Jest tylko możliwość uszkodzenia gwintu na świece ( bardziej przy dokręcaniu). Głowica nie ma prawa pęknąć.Przed rozgrzewaniem silnika poluzuj leciuteńko świece żebyś się nie musia szarpać z nimi na goracym silniku. Edytowane 28 Lutego 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Ale ludzie farmazony wypisują czasami ... Wykręcaj świece i nie panikuj. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Ludzie różne rzeczy wypisują na forach to fakt. Ale zasada jest taka że nie wykręca sie świec z rozgrzanego silnika, naprężenia mogą spowodować pęknięcie głowicy. Tak samo jak dokręcanie i odkręcanie śrub głowicy w odpowiedniej kolejności. Paru pewnie powie: "Co ten Sorier wygaduje, ja dokręcałem od lewej do prawej i dociagałem metrowa rurą i jeżdze do dziś...." No cóż, do niektórych nie dociera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Dla mnie to przerost formy nad treścią, nie spotkalem się z takim przypadkiem. Nie wpadajmy w paranoję - jak trzeba np. sprawdzić ciśnienie sprężania na gorącym silniku to co? Nikt nie wykręca świec z silnika rozgrzanego do 500 stopni, zazwyczaj trzeba się do nich dobrać, zdjąć zbiornik itp. Jak dla mnie przereklamowana "panika". Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Ludzie różne rzeczy wypisują na forach to fakt. Ale zasada jest taka że nie wykręca sie świec z rozgrzanego silnika, naprężenia mogą spowodować pęknięcie głowicy. Tak samo jak dokręcanie i odkręcanie śrub głowicy w odpowiedniej kolejności. Paru pewnie powie: "Co ten Sorier wygaduje, ja dokręcałem od lewej do prawej i dociagałem metrowa rurą i jeżdze do dziś...." No cóż, do niektórych nie dociera...to zdecydowanie nie jest to samo co dokręcanie i odkręcanie głowicy w innej kolejności... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Bartek zobacz jak są skonstruowane czy raczej zbudowane świece Colortune i pomyśl co się stanie z przezroczystym izolatorem w momencie uruchamiania zimnego silnika na bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Po rozgrzaniu silnika nie będziesz mógł zaglądać do cylindrów bo szkło będzie zakopcone.Zasada jest prosta. Odpalasz silnik na nowych świecach, rozgrzewasz go i przeprowadzasz synchronizację na wakuometry następnie wyłączasz zapłon i zamieniasz świece na Colortune nie robiąc sobie w międzyczasie przerwy na kawę aby silnik nie stracił temperatury.Uruchamiasz ponownie i sprawdzasz skład mieszanki na wolnych i w momencie wchodzenia na obroty.Jeżeli zachodzi konieczność dokonania korekty to poprawiasz na składzie i ponownie sprawdzasz wyjście z wolnych a po zgaszeniu silnika wykręcasz świece Colortune. ( nie wolno ich zostawiać w silniku do wystygnięcia.Bajki o pękających głowicach pozostaw malkontentom z innego forum. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cifer Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Dzięki za wszystkie odp. Dodaliście mi trochę odwagi przy odkręcaniu na ciepłym silniku i się udało bez żadnyc pęknięć.W instrukcji dodatkowo jest też to, o czym pisze Piotr Dudek - nie rozgrzewać silnika na świecach colortune, bo zabrudzi się szkiełko. Przy okazji - te świece colortune kruche są i delikatne... trzeba z nimi ostrożnie postępować. PozdrCifer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 (edytowane) Mialby ktos z was z okolic Warszawy pozyczyc na 10min colortune? ;-) Gwint 12mm Edytowane 10 Czerwca 2009 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romekjagoda Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Ja mam, ale z Wawy może być deczko za daleko, ale jakbyś mimo wszystko był chętny to wpadaj ;) Nabyłem niedawno i jeszcze nie stosowałem. Jako OT chciałbym spytać, czy Colortune nada się do regulacji składu mieszanki po zmianie wydechu? Przygotowuję się do tego i chciałbym zmierzyć zamiary na siły, czyli odpowiedzieć sobie na pytanie czy dam radę sam zmienić wydech (trochę komplikacji, redukcja z 70 na 60 mm, etc.) i czy dam radę później samemu wyregulować gaźniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Heh, no troszke daleko ;) A co do Twojego pytania - u mnie wlasnie sa zmienione wydechy na puste. Na oryginalnej dyszy glownej i ustawieniach leci max 160 i jest troche mulowaty. Zastanawiam sie czy kupic sobie colortune, bo musze dopasowac dysze glowna, poziom paliwa i sklad mieszanki na wolnych obrotach. Przeczytaj przed tym przedsiewzieciem ksiazke o gaznikach, bez wiedzy nie ma szans zeby tego zrobic :) Jak ktos wie to moglby napisac jak regulowac wspomagajac sie colortune na wysokich obrotach. Ktos w ktoryms temacie napisal zeby wspomagac sie hamulcem. A co z poziomem paliwa i dopasowaniem dyszy? Montuje wieksza o 5 dysze odpalam i zakrecam kranik, patrze czy w ktoryms momencie plomien bedzie niebieski? (chodzi oczywiscie o max otwarcie przepustnicy) Bede bardzo wdzieczny za porady :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.