Skocz do zawartości

Odpowiednia pozycja stóp na podnóżkach


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

osobiście uczę i jeżdżę ze stopą na podnóżku dosuniętą obcasem do podnóżka, piętą przysuniętą do motocykla (seta, bądź specjalnego kawałka blachy zaprojektowanego w tym celu) a palcami w pobliżu dźwigienek zmiany biegów oraz hamulca tylnego

dlaczego? pozwala to na lepszy kontakt z motocyklem oraz bezproblemowe/szybkie/precyzyjne operowanie dźwigniami bez przesuwania stóp przód/tył

odsuwam i uczę odsuwać stopy do tyłu na podnóżkach (palce, śródstopie na podnóżku) w sytuacjach, które tego wymagają - np. większe złożenia

w końcu czy (podczas jazdy normalnej turystycznej - nie sportowej) częściej zmieniamy biegi i używamy hamulca, czy przycieramy podeszwą/sliderem o asfalt?

 

dobrze napisane bo juz myslalem ze cos zle robie po tych wszystkich postach kolegow, bo wynika z nich ze wiekszosc wlasnie cofa noge przy normalnej jezdzie, przy turystycznej jezdzie wydaje mi sie ze duze znaczenie ma wlasnie kat ugiecia kolan i po co np. przez 5km prostej drogi jechac z cofnietymi stopami przeciez to jest niewygodne zwlaszcza ze byc moze kilkanascie razy bedziesz zmianial biegi na tej prostej a zakretu nie uswiadczysz, ja sobie wyrobilem nawyk cofania stopy wewnetrznej przed zakretami i teraz juz nie zwracam na to uwagi, co do przycierania butami to wydaje mi sie (bo nie mam wiekszego doswiadczenia z wieloma maszynami), że na sportowych maszynach podnozki sa wyzej i znacznie trudniej przytrzec butem asfalt niz np w takiej maszynie jak moja typu naked w której jadac na "kaczke" przy kazdym bardziej dynamicznym zakrecie bedziesz tarl butem o nawierzchnie

ciekaw jestem jak to jest z jazda po torze bo niestety jeszcze nie mialem okazji posmigac

swoja droga ciekawy temat

Edytowane przez Wojtas85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś na skrzyżowaniu najechałem w złożeniu na plamę oleju. Najpierw odjechała przednia opona, chwilę później tylna, ale zanim w ogóle się zorientowałem co jest grane to obie opony zdążyły odzyskać przyczepność i jakoś obyło się bez gleby. Za to czubek buta złapał asfalt i minimalnie wciągnęło mi nogę pod podnóżek, a mam nawyk cofania stopy. Gdybym jechał na kaczkę to pewnie byłoby dużo gorzej.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś przytarłem butem jadąc na Virago. Buty miałem niemotocyklowe tylko trekkingowe o bardzo dobrej przyczepności podeszwy. Wy**bało mi nogę z podnóżka w kosmos :icon_twisted:

 

Ale tam się nie da trzymać nóg równolegle do moto, bo najnormalniej nie starcza miejsca.

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 99% przypadkach tak jest ale...

no właśnie ale... czasami tak jest że lepiej jest położyć moto gdy już wiadomo że nie unikniemy zderzenia niż walić centralnie w przeszkode-taki wyjątek jeden na ileś tam przypadków ale czasem warto...

Czyli chodzi Ci o taki przypadek jak na filmach, gdy motocyklista prześlizguje się pod ciężarówką jadącą drogą poprzeczną. :icon_mrgreen:

Tylko, że te ciężarówki w rzeczywstości mają boczne osłony i niebardzo się przeciśniesz.

Gdy moto jest na kołach to mamy jeszcze jakiś wybór, gdzie przywalić by jak najmniej oberwać, jeśli nie ma innej możliwości.

Czym więcej wyhamujemy, tym uderzenie będzie mniejsze, a najlepszym wyjściem jest bezkolizyjne ominięcie przeszkody. Ważne by nie patrzeć w przeszkodę tylko obok, bo instynktownie jedziemy tam gdzie patrzymy. Mi ciężko się tego wyzbyć i czasem przyłapuje się na tym, że patrzę na kamień, lub dziurę, którą mam niespodziewanie ominąć.

Natomiast kładąc moto pozostaje nam tylko szczęście.

 

Co do trzymania nóg, to mam podesty, które dobrze chronią nogę przed porwaniem :icon_mrgreen: . Mimo to przy ostrych zakrętach noga jakoś sama instynktownie cofa mi się wtedy odrobinę do tyłu.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lefthandy

A ja dziś przytarłem butem jadąc na Virago. Buty miałem niemotocyklowe tylko trekkingowe o bardzo dobrej przyczepności podeszwy. Wy**bało mi nogę z podnóżka w kosmos :icon_twisted:

 

Ale tam się nie da trzymać nóg równolegle do moto, bo najnormalniej nie starcza miejsca.

 

pozdr

 

Ale przytarłeś piętą?

Edytowane przez Lefthandy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nic Ci się nie stało? I jak te nogi trzymałeś?

http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/284828,595531.html - uderzylem noga w matiza az podnozek sie wygial. Szyna w bucie wykrzywiona - troche mi 2 palce przymiazdzylo (bez szyny by zmiazdzylo) noga tak obita ze do dzisiaj kustykam i nie jest duzo lepiej. Ale nic nie polamane :D Przynajmniej w nodze.

Stopy mialem na max cofniete. Juz widze oczami wyobrazni jak matiz pcha stope w podnozek kiedy ten jest w jej polowie...

Ale swoja droga obejrzyjcie ten film - http://filmy.scigacz.pl/Honda_CBR600RR_z_szeroka_kierownica_w_gymkhanie

Gosc jest mega i warto zauwazyc ze nie ma stop cofnietych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czemu zawodnicy na torze, przed wejściem w zakręt zdejmują wewnętrzną stopę z podnóżka, odchylają na chwilę nogę, po czym kładą odpowiednio stopę i wystawiają kolano? Nie rozumiem, czemu ma służyć to trzymanie nogi w powietrzu.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem do końca pewien tej teorii, ale kiedyś ją słyszałem na relacji z MotoGp, że robią to po to, aby ustabilizować motocykl na dohamowaniu.

 

Zapoczątkował to Rossi i sam nie wiedział do końca czemu to robi. A inni po prostu kopiują styl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno mnie tu nie było, ale widzę że dyskusja się na dobre rozwinęła :D W międzyczasie zmieniłem motocykl, zdążyłem go przeszlifowac po asfalcie na torze, a 2 miesiące temu miałem wypadek więc na razie nie ma jeżdżenia :( Co do pozycji stóp na podnóżkach to już wiem jak je trzymac. Nie przycieram już butów i jest ok. Jeszcze raz dzięki za rady :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może jestem spaczona, ale co każdą zmianę biegów cofam nogę (no chyba ze faktycznie jest bardzo ciasno w korku, tu kawałek wyprzedzić środkiem, tu znowu się toczyć bo nie ma miejsca, zaraz dojeżdżam do świateł i w ciągu pół minuty muszę te biegu zmienić ze 3 razy albo jest to szybka redukcja - ale to oczywiste). Ale tak to zawsze palce na podnóżek. Inaczej niewygodnie, niestabilnie, źle napięte mięśnie - wszystko nie tak.

Regularnie za to przycieram butami i pedałami na rowerze - mięśnie mnie bolą, jak pedałuję śródstopiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak to zawsze palce na podnóżek. Inaczej niewygodnie, niestabilnie, źle napięte mięśnie - wszystko nie tak.

Kurcze, może moto pod Twoją ergonomię niedopasowane? U mnie najwygodniej środstopiem się opierać, prawie równolegle do kierunku jazdy (zresztą przyzwyczajenie z jazdy miejskiej - trzymanie prawej ciągle na heblu...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wewnętrzną stopę - trzymaj same palce na podnóżku, raczej przy ramie niż na zewnątrz. Przy dobrej pozycji wewnętrznego barku, ramion, bioder, tyłka, stopa sama znajdzie odpowiednią pozycję. Tak mi powiedział bardziej doświadczony kolega i faktycznie to działa.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...