Skocz do zawartości

Odpowiednia pozycja stóp na podnóżkach


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam,

A ja mam pytanie co do podnóżka zewnętrznego. Czy noga, palce powinny przylegać do motocykla, czy raczej stopa powinna byc kierowana "prostopadle" do motocykla?

http://www.cars-images.com/images/wallpapers-moto-gp-1024.jpg Na tym zdjęciu pierwszy pan, odchyla stopę, drugi nie. O co w tym chodzi?

 

Jeszcze jedno zdjęcie, noga przylega http://image.sportrider.com/f/25664393/Sepang%20MotoGP%20practice%20results%20-%20Honda's%20Dani%20Pedrosa%20ended%20up%20third.jpg

 

i drugie, odstaje http://motorcitytimes.com/mct/wp-content/uploads/2010/05/n479557_222045_Valentino+Rossi+in+action+in+Le+Mans+MotoGP-1280x960-may18.jpg._original.original.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, szczerze mówiac to wydaje mi sie, że to jest TAKI DETAL, że nie ma chyba większego znaczenia na jakość techniki jazdy. Zmienia to w sumie pozycję kolana wobec baku, ale chyba bez przesadyzmu.

 

Jednocześnie sam się w pewnym momencie zorientowałem, że nie jadę w zakręcie 'z piętą' na podnóżku (zewnętrzną) i kiedy zacząłem tak jeździć, to miałem wrażenie, że jestem bardziej rozluźniony. Jednakowoż moje doświadczenie jest tak nikłe, że moją wypowiedź możesz potraktować jako bełkot :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To działa nawet na zwykłym, łagodnym winklu, nawet przy Cytadeli na Wisłostradzie można sprawdzić :)

Od razu ma się wrażenie większej kontroli nad maszyną. Noga w podnóżek, a kolano do zbiornika.

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie szkoły:

badovini_sbk.jpg

james_toseland_silverstone.jpg

A nas po to obdarzono myśleniem, żebyśmy mogli sobie wszystko przeanalizować i wypróbować. Wypróbuj sposób I oraz sposób II i sprawdź co Ci bardziej odpowiada i kiedy motocykl jest bardziej stabilny.

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś kiedyś ścisnąć bak kolanami siedząc "na kaczkę"? Udało się? :eek:

Na moje oko drugiego jeźdźca do baku przyciska tylko i wyłącznie grawitacja. Pomniejszona o siłę, która ciągnie go do zewnątrz...

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś kiedyś ścisnąć bak kolanami siedząc "na kaczkę"? Udało się? :eek:

Na moje oko drugiego jeźdźca do baku przyciska tylko i wyłącznie grawitacja. Pomniejszona o siłę, która ciągnie go do zewnątrz...

Sprawdzę to. Aczkolwiek na wyścigach, bardzo często zawodnicy stosują tą drugą technikę, może ważniejsze dla niektórych jest pewny docisk podnóżka niż baku, nie wiem.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bierzecie pod uwagę tego, że jeden z gości może być zwyczajnie niższy i nie starcza mu nogi żeby tak samo zostawić stopę na podnóżkach ;)

I tu masz rację. Ajrisz nawet mówiła, że na SVce nie może się dobrze zaprzeć o zbiornik, bo set jest trochę za nisko i nie może go dobrze docisnąć, na GSie jej to lepiej wychodziło. Ot - taki przykład z podwórka.

Nieprawdaż Agnieszko?

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle ze jak lecisz w zakrecie i zjezdzasz odrazu do pit stopu sygnalizujesz wysunieta noga ten zamiar zakret wczesniej , wiec praktycznie kolanem dociskasz tylko zbiornik, a druga noga spokojnie szorujesz kolanem , wiec stopa jak widac wcale niemusi byc na podnozku

 

zawsze mozna na sile probowac tym kolanem przytrzec :P:P

5365997416_9c993da5aa_o.jpg

Edytowane przez szramer

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokość, a własciwie pozycja podnóżków to jedna z najwazniejszych składowych poprawnej pozycji w zakręcie. Co prawda potrzeba odrobinę wiedzy i doswiadczenia by dobrać te ustawienia i wiedzieć na jakiej podstawie wprowadzić zmiany.

 

Generalnie podnózki za nisko uniemozliwiają pewny docisk stopy i "zaklinowanie" się w motocyklu umożliwiające nieobciązanie kierownicy.

 

Podnóżek za wysoko będzie powodował tendencję do zsuwania się kierowcy do wewnątrz zakrętu ze względu na złe oparcie części udowej zewnętrznej nogi o zbiornik.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...