Skocz do zawartości

GPZ 500 S bierze troche oleju


Rekomendowane odpowiedzi

BARDAL 20W50 a w ostateczności tej samej firmy olej dedykowany do HD 50/60

OK. Nastepnym razem zaleje takim i napisze czy mniej spala.

Pzdr

 

Ps. gdzie mozna go kupic?

Edytowane przez jimi11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem przechodzenie na gęstszy olej, wcale nie pomaga I działa podobnie jak wszelkie uszlachetniacze. Rozbierałem kilka takich silników po zmianie na gęsty olej i zazwyczaj wyglądało to tak : Wałki rozrządu , zajechane na amen. Korby ( tzn panewki ) pożal się boże. Pierścienie zapieczone,. W silniku gnój taki jak w dieslu mercedesa po milionie kilometrów.

 

Ostatnio przeprowadziłem dość ciekawe doświadczenie na własnym samochodzie który strasznie żarł olej, Wyniki są bardzo zaskakujące, ale nie wiem czy kogoś interesują samochody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doswiadczen na ten temat wysnulem teorie ze jezeli mam juz przejsc na olej o wyzszej lepkosci to musi to byc syntetyk, ktory dalej musi byc wymieniany w odpowiednim czasie.

Jesli rozbierales silniki gdzie wlasciciele przeszli na "gestszy" olej po czym go nie wymieniali przez zylion km tylko np dolewali i byl to w dodatku mineral to nie ma co sie dziwic wynikom.

W moim przypadku jesli chodzi zarowno o samochod jak i moto, to po zmianie na syntetyk SAE 15W50 ( z mineralnego ) oba silniki przestaly podymiac po kilku zmianach i chodza spokojnie dalej.

Samochod w koncu zostal przydzwoniony, spisany i sprzedany i jezdzi u nastepnego wlasciciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko wlasciwosci myjace ale i wlasciwisci smarne.

Syntetyk trzyma film olejowy w bardzo wysokich temperaturach, w ktorych mineralny zamienia sie w wode i nagar.

Sadze ze po prostu mialem lekko przyciete pierscienie w rowkach, ktore syntetyk znowu uruchomil i to cala tajemnica.

W kazdym razie silnik mego subaraka po 400 tys km nie puszczal nawet dymka i ciagnal jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja GPZ brała ok 350ml na 1000km oleju 10W40, po zmianie na 15W50 brała dokładnie tyle samo, przejeździłem nią ponad 20tys i dolewałem oleju.

www.bikepics.com/members/zawisza

 

Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda czasu i nerwów na myślenie, kupić litra na dolewkę, wymieniać w terminie i jeździć :)

40 zł raz na parę miesięcy to zdecydowanie mniejszy koszt niż remonty..

zakładając oczywiście, że nie bierze tego oleju w proporcji 1:1 z paliwem :biggrin:

a za uszczelniacze i ocenę stanu ogólnego najlepiej zabrać się przy okazji np. wymiany rozrządu.

 

Ceramizer testowałem kiedyś z ciekawości w zamęczonym silniku Civica - nic nie pomógł, a nie wykluczone, że mógł zaszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...