jimi11 Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Napisz jaki olej wlałeś bo to jest bardzo ważne jeżeli zaczyna brać. Jaki proponujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GPRK Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Ja proponuję olej o bardzo wysokim wskaźniku lepkości i tyle Cytuj Smiert Szpionom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Motul 5100 15w50... Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GPRK Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Ja bym raczej stawiał na Agip. Minimalnie lepsze parametry i niższa cena Cytuj Smiert Szpionom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Jaki proponujesz? BARDAL 20W50 a w ostateczności tej samej firmy olej dedykowany do HD 50/60 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 (edytowane) BARDAL 20W50 a w ostateczności tej samej firmy olej dedykowany do HD 50/60 OK. Nastepnym razem zaleje takim i napisze czy mniej spala. Pzdr Ps. gdzie mozna go kupic? Edytowane 8 Maja 2010 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 OK. Nastepnym razem zaleje takim i napisze czy mniej spala. Pzdr Ps. gdzie mozna go kupic? Mam go w ofercie ale poszukaj w necie lokalnego sprzedawcy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 A moim zdaniem przechodzenie na gęstszy olej, wcale nie pomaga I działa podobnie jak wszelkie uszlachetniacze. Rozbierałem kilka takich silników po zmianie na gęsty olej i zazwyczaj wyglądało to tak : Wałki rozrządu , zajechane na amen. Korby ( tzn panewki ) pożal się boże. Pierścienie zapieczone,. W silniku gnój taki jak w dieslu mercedesa po milionie kilometrów. Ostatnio przeprowadziłem dość ciekawe doświadczenie na własnym samochodzie który strasznie żarł olej, Wyniki są bardzo zaskakujące, ale nie wiem czy kogoś interesują samochody :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Miałem gpz 500s z 1995 roku , przebieg przy zakupie w Niemczech 27tyś. Zrobiłem na niej w sumie 14 tyś. Oleju nie brała w ogóle. Teraz jeżdzi nią kolega i też nie ma żadnych problemów z olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Z moich doswiadczen na ten temat wysnulem teorie ze jezeli mam juz przejsc na olej o wyzszej lepkosci to musi to byc syntetyk, ktory dalej musi byc wymieniany w odpowiednim czasie. Jesli rozbierales silniki gdzie wlasciciele przeszli na "gestszy" olej po czym go nie wymieniali przez zylion km tylko np dolewali i byl to w dodatku mineral to nie ma co sie dziwic wynikom. W moim przypadku jesli chodzi zarowno o samochod jak i moto, to po zmianie na syntetyk SAE 15W50 ( z mineralnego ) oba silniki przestaly podymiac po kilku zmianach i chodza spokojnie dalej. Samochod w koncu zostal przydzwoniony, spisany i sprzedany i jezdzi u nastepnego wlasciciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 A może to właśnie właściwości myjące tego oleju syntetycznego spowodowały to cudowne ożywienie silnika, a nie większa " gęstość" oleju. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Yo! Kontroluj, dolewaj, smigaj i nie placz. Duzo sprzetow zre olej, nawet niektore nowki sztuki. Oczywiscie mowa o jakims "rozsadnym" spalaniu oleju, w granicach przyzwoitosci. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Nie tylko wlasciwosci myjace ale i wlasciwisci smarne. Syntetyk trzyma film olejowy w bardzo wysokich temperaturach, w ktorych mineralny zamienia sie w wode i nagar. Sadze ze po prostu mialem lekko przyciete pierscienie w rowkach, ktore syntetyk znowu uruchomil i to cala tajemnica. W kazdym razie silnik mego subaraka po 400 tys km nie puszczal nawet dymka i ciagnal jak nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekx123 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Moja GPZ brała ok 350ml na 1000km oleju 10W40, po zmianie na 15W50 brała dokładnie tyle samo, przejeździłem nią ponad 20tys i dolewałem oleju. Cytuj www.bikepics.com/members/zawisza Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Szkoda czasu i nerwów na myślenie, kupić litra na dolewkę, wymieniać w terminie i jeździć :) 40 zł raz na parę miesięcy to zdecydowanie mniejszy koszt niż remonty.. zakładając oczywiście, że nie bierze tego oleju w proporcji 1:1 z paliwem :biggrin: a za uszczelniacze i ocenę stanu ogólnego najlepiej zabrać się przy okazji np. wymiany rozrządu. Ceramizer testowałem kiedyś z ciekawości w zamęczonym silniku Civica - nic nie pomógł, a nie wykluczone, że mógł zaszkodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.