Gość sgregor242 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 To chyba takie sprzęgło antyhoppingowe? czy jak to tam się nazywa.Ja to se klameczke leciuto . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 To chyba takie sprzęgło antyhoppingowe? czy jak to tam się nazywa.Ja to se klameczke leciuto . Oj chyba nie :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 (edytowane) Ks-Rider równa w dół, to takie piekne i niemieckie... Mieć Pana i nie wystawać ponad średnią... Przepraszam, a kto stwierdza, ze rownam w dol ? Rownie dobrze moglbym napisac, ze to takie piekne i polskie dalej zyc w ciemnogrodzie. Lovca juz Ci napisal....... KS- proste pytanie - czy przymykasz gaz aby zmienić bieg na wyższy? jak mniemam - przymykasz Nie zawsze. Kwestia przyspieszenia i sytuacji. :crossy: Edytowane 13 Maja 2010 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simpleride Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Widzę, że mimo braku jakichkolwiek argumentów dalej upierasz się przy swoim. Czy przyśpieszasz jadąc po prostej, czy w zakręcie, czy próbujesz przyśpieszyć z zahamowanym przednim kołem - efekt o którym mowa powyżej występuje i tyle. W przytoczonym przeze mnie przykładzie (dodam, że jest to książka) jest takie zdanie "When accelerating a motorcycle on the road, then, because of the chain pull effect, the suspension will rebound..". I jeszcze na następnej stronie rysunek 6.10 wraz z opisem. Podobne informacje znajdziesz w każdej publikacji która traktuje o budowie i działaniu motocykla. Ale misjonarzem nie jestem więc na siłę nawracał Cie nie będę. rebound = spring back Webster Dictionary of English Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sneer Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Kwestia przyspieszenia, sytuacji. darza sie, ze wbijam bez sprzegla :icon_mrgreen: I wtedy nie przymykasz? :eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glootik Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 (edytowane) dla tego dla leniwych i lansu pod kolumna wymyslili cos takiego : http://www.indysuperbike.com/Isb1/Clutches..._1_c_26433.html bo kto na tor jezdzi.... :crossy: taaa...system "w sam raz" dla gs'a na jazdę szosową :icon_razz: Edytowane 13 Maja 2010 przez Agnich Cytuj ...Gott weiss ich will kein Engel sein... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Nie zawsze. Kwestia przyspieszenia i sytuacji. nie potrafię sobie wyobrazić płynnej i prawidłowej zmiany biegu "w górę" bez odjęcia gazu no chyba, że motocykl wyposażony jest w quick shifter - czyli niejako nasz przymknięcie gazu zastępowane jest chwilowym odcięciem zapłonu prawdę mówiąc w większości znanych mi konstrukcji nie ma możliwości zmiany biegu na wyższy bez odjęcia gazu w przypadku gdy nie używamy dźwigni sprzęgła jeśli chodzi o redukcję biegu to niektóre zaawansowane konstrukcje (np. merecedes sls amg) posiadają funkcję automatycznego "międzygazu" Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 jeśli chodzi o redukcję biegu to niektóre zaawansowane konstrukcje (np. merecedes sls amg) posiadają funkcję automatycznego "międzygazu" nowy nissan 370z także ja także robie lekki przegaz przy redukcji przed zakretami itp., mam wrażenie ze mniej dostaje wtedy układ przeniesienia napędu2, natomiast w zwykłym aucie to raczej nie ma sensu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 (edytowane) nowy nissan 370z także ja także robie lekki przegaz przy redukcji przed zakretami itp., mam wrażenie ze mniej dostaje wtedy układ przeniesienia napędu2, natomiast w zwykłym aucie to raczej nie ma sensu... Oj, raczej nie ma znaczenia, czy auto jest zwykłe czy niezwykłe. Po prostu chodzi o płynność jazdy, którą w jeździe codziennej zapewnia nam delikatne posługiwanie się pedałem sprzęgła, lecz w jeździe dynamicznej/sportowej międzygaz przy redukcji eliminuje szarpanie które niepotrzebnie obciąża układ przeniesienia napędu. O ile nie dzieje się to w trakcie hamowania, międzygaz (z pojedynczym wysprzęgleniem) nie jest wielką filozofią: gazu dajemy wciskając sprzęgło i jest okej, lecz w trakcie hamowania jest trudniej bo: - nie każdy samochód ma opór pedału hamulca występujący na wysokości pedału gazu, - nie każdy samochód ma pedały gazu i hamulca w odległości pozwalającej opoerowanie obydwoma jedną stopą - czasem trzeba robić nakładkę na pedał gazu (nie mylić z dresiarskimi gadżetami sklepowymi), Polecam książki choćby Paszkowskiego lub Cygankowa, a potem cierpliwe maltretowanie samochodu w miejscu poza ruchem publicznym :icon_biggrin: Edytowane 14 Maja 2010 przez Tomek Kulik Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Ale sprzęgło trzeba wciskac do końca, czy do połowy? Bieg zbijac jednoczesnie ze sprzeglem i dodaniem gazu? Ja robie tak -sprzeglo-->bieg w dol, a następnie dodaje gazu i szybko puszczam sprzeglo i tak jakby wychodzi z tym że słychac skrzynie. Próbowalem też jednoczesnie te 3 kombinacje zgrac, czyli sprzeglo, bieg, gaz jednoczenie, ale przyspieszyl mi :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Ale sprzęgło trzeba wciskac do końca, czy do połowy? (...) szukaj -> szkoła jazdy + szukaj w tematach + użytkownik: Kulik [ok]. i masz kompletną lekturę na deszczowy łykend jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Panie ks-rider moze i moja wyobraźnia jest mała ale mieszkam w górzystym terenie i nie mam zwyczaju orać pod góry na 6 biegu na pierdzi kołach tez juz nie jeżdżę, strasznie dziwi mnie pana ton, pisze pan jakby te przegazy szkodziły silnikowi albo juz nie wiem co, nie mam zadnych watpliwości ze przegaz upłynnia jazde. Zgadza się w samochodzie tez czaskam miedzy gazy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gronoszowa Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Raz spróbowałam i teraz ciężko było by mi się przestawić na zwykłe podbijanie ze sprzęgłem. Po 1 jest to dużo wygodniejsze po 2 płynniej wchodzi na obroty po 3 mam wrażenie, że mój motocykl lubi to tak samo, jak ja ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morris35 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 (edytowane) Nie za bardzo widze sens przegazówki w samochodzie z zsynchronizowaną skrzynia biegów gdzie za wyrównanie prędkości obrotowej odpowiedzialne są synchronizatory zwłaszcza w cywilnej jeżdzie ( chyba że przygotowujesz sie na tym podjeżdzie pod górke do jakiś wyścigów :) ) chyba że masz na prawde te 17lat to by wyjaśniało wszystko , bo w tym wieku miewa sie takie pomysły :P Edytowane 14 Maja 2010 przez morris35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Teoretycznie jest tak jak mówisz, niby nie ma sensu zwłaszcza przy cywilnej jeździe, ale jak mam za zakrętem sporą górke to zbijam bieg przed winklem i poprostu lubie jak moja głowa znajduje się cały czas w jednym miejscu przy takich akcjach, przegaz to bardzo ułatwia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.