Skocz do zawartości

motocykl nie odpala


sabre1100
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jest osiągalne ale nasze zimowe paliwo może stać 4 miechy, paliwo w stanach ma w sobie sporo więcej alkoholu niż nasze polskie paliwo dlatego ma więcej oktanów jednak teoretycznie jest paliwem o mniejszej wartości energetycznej. W którymś z krajów zachodniej europy dolewa się też sporo alkoholu przez co paliwo ma dziwaczna barwę i szybko traci swoje właściwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do irydówek - jeżeli to jest drogo, to przepraszam...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NGK-iridium...sQ5fAccessories

Kupowałem parę razy u gościa i wszystko było git.

 

Nie widzę też potrzeby kupowania świec irydowych do tego silnika ponieważ one też są podatne na zalania a potrzebują więcej czasu aby dokonał się procrs samooczyszczenia izolatora podczas rozgrzewania silnika.

Hmm, a możesz rozwinąć w czym oczyszczenie się izolatora irydówki ma się różnic od normalnej? Wszak mechanicznie konstrukcja jest ta sama.... ?

 

Jeżeli konstruktor silnika nie przewidział takich świec to po co je zakładać?

Paliwa 106 Oktan też nie musisz zalewać nie mówiąc o oleju syntetycznym.

No i tutaj bym się o tyle nie zgodził, że konstruktor oprócz konstruowania ma też pana ekonomistę z boku, który mówi, że "to będzie za drogo".

Jeżeli się mylę, to mnie popraw, ale z technicznego punktu widzenia irydki są po prostu następnym, wyższym etapem rozwoju świecy zapłonowej.

A jeżeli mogę kupić świecę do np, xjty600 irydową, za 24-27złotych (z przesyłką jak kupisz w sumie 16 sztuk, ebay) a za TAKĄ SAMĄ cenę jest CR9E w polskich sklepach, to sorki, ale NA PEWNO lepiej będzie wstawić irydowe.

Odpalanie w trudniejszych warunkach jest O NIEBO lepsze.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do irydówek - jeżeli to jest drogo, to przepraszam...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NGK-iridium...sQ5fAccessories

Kupowałem parę razy u gościa i wszystko było git.

Hmm, a możesz rozwinąć w czym oczyszczenie się izolatora irydówki ma się różnic od normalnej? Wszak mechanicznie konstrukcja jest ta sama.... ?

No i tutaj bym się o tyle nie zgodził, że konstruktor oprócz konstruowania ma też pana ekonomistę z boku, który mówi, że "to będzie za drogo".

Jeżeli się mylę, to mnie popraw, ale z technicznego punktu widzenia irydki są po prostu następnym, wyższym etapem rozwoju świecy zapłonowej.

A jeżeli mogę kupić świecę do np, xjty600 irydową, za 24-27złotych (z przesyłką jak kupisz w sumie 16 sztuk, ebay) a za TAKĄ SAMĄ cenę jest CR9E w polskich sklepach, to sorki, ale NA PEWNO lepiej będzie wstawić irydowe.

Odpalanie w trudniejszych warunkach jest O NIEBO lepsze.

Prawda, że irydowe są kolejnym etapem udoskonalania świec. W wielu modelach fabryka zakłada świece irydowe. Jak chocby do Gladiusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a możesz rozwinąć w czym oczyszczenie się izolatora irydówki ma się różnic od normalnej? Wszak mechanicznie konstrukcja jest ta sama.... ?

Czyżby na pewno konstrukcja jest taka sama ? Sprawdź dokładnie szczegóły i podyskutujemy.

Nis chodzi mi o materiał z którego wykonano elektrodę.

 

Ps. Uwierzyłeś w taką reklamę:

"Świeca zapłonowa IRYDOWA Tuningowa do silników czterosuwowych 50-70 cm Chińskiej produkcji.

Swieca Irydowa zapewnia łatwieszy zapłon, poprawia osiągi i to w sposób zauważalny. Powoduje zmniejszenie zużycia paliwa. Zwiększona trwałość świecy irydowej rekompensuje z nawiązką wyższą cenę produktu. Poza zwiększeniem mocy silnika , bardzo dużą zaletą jest zdecydowanie ułatwiony rozruch zimnego silnika 4 suwowego ,szczególnie w chłodne dni.

Świeca ta pasuje do pojazdów Kingway, Zipp, Magnus, Motobi, Romet itp

Wszystkie popularne czterosuwy. Motobi , Zipp, Kingway, Magnus, Gateway itp"

Zapomnieli dodać o ile procent ta świeca podnosi moc. :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początku zeszłego sezonu wsadziłem do swojego Fazera irydówki.. tylko dlatego że lubię sprawdzać takie nowinki na własnej skórze. I co mam do powiedzenia... chyba nic. Nie odczułem jakiejś specjalnej różnicy. Odpala tak samo, spalanie tak samo... wszystko tak samo. Czyli chyba kasa w błoto.. mam nadzieję że będą służyć dłużej tak jak pisali.

 

A co do odpalania to też jestem zwolennikiem nie odpalania bez potrzeby wyjechania. Wacha z gaźników, bak na full, upuścić powietrze z opon trochę, zatkałem wydech ( koledze kiedyś wlazły myszy i umarły ), aku do domu... i nigdy nie miałem problemów.

 

A co do Twoich objawów... też bym powiedział świece ;)

 

Powodzenia

Lewa w górę

Edytowane przez niwy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę też potrzeby kupowania świec irydowych do tego silnika ponieważ one też są podatne na zalania a potrzebują więcej czasu aby dokonał się procrs samooczyszczenia izolatora podczas rozgrzewania silnika.

Witam, u mnie w CB250T sprawdza się to w 100-u%.Jeżeli moto używam codzienne i temperatura <10st.C

to wtedy używam irydowch.W praktyce, u mnie w niskich temperaturach zwykłe sprawują się dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zatkałem wydech ( koledze kiedyś wlazły myszy i umarły )

Hahaha! :clap: rozbroił mnie ten tekst!

 

Wymienialismy na irydowe w 954, i w zasadzie roźnicy w czuć nie było. Nie wiem jak miało sie to do zużycia paliwa, ale sam motocykl jezdził i odpalał tak jak na zwykłych świecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a możesz rozwinąć w czym oczyszczenie się izolatora irydówki ma się różnic od normalnej? Wszak mechanicznie konstrukcja jest ta sama.... ?

Czyżby na pewno konstrukcja jest taka sama ? Sprawdź dokładnie szczegóły i podyskutujemy.

Nis chodzi mi o materiał z którego wykonano elektrodę.

A nie możesz po prostu odpowiedzieć na pytanie?

 

Z punktu widzenia oczyszczania, czyli tego że końcówka świecy, (czyli elektroda z porcelanką) ma się na tyle rozgrzać żeby spalić na sobie nagromadzoną sadzę/nagar, to chyba irydka będzie lepsza, bo.. jest tam mniej materiału, ergo łatwiej się mu będzie oczyścić. No ale może jest coś czego ja nie wiem, dlatego pytam. Nic więcej.

 

Ps. Uwierzyłeś w taką reklamę:

"Świeca zapłonowa IRYDOWA Tuningowa do silników czterosuwowych 50-70 cm Chińskiej produkcji.

......."

Zapomnieli dodać o ile procent ta świeca podnosi moc. :biggrin:

I co taki sarkazm ma dać? Czyli jak mam to rozumieć? Że jestem niedouczony szczyl, czy że koncerny typu Toyota (i inne) które aplikują do nowych pojazdów świece irydowe są niedouczone?

No ja nie czytałem takich reklam, tylko uważałem w szkole (podstawowej i średniej) na lekcji i stąd wiem dlaczego świeca irydowa jest lepsza. Chyba że nie wiesz dlaczego to,

Sprawdź dokładnie szczegóły i podyskutujemy.

Nie chodzi mi o materiał z którego wykonano elektrodę.

tylko o koncepcję konstrukcji. Użyty materiał to tylko sposób na funkcjonalność w czasie.

 

P.S. Ja wiem, że kiedyś wszystko było lepsze a teraz to dyrdymałki i dziwne wymysły, ale tak właśnie jest z techniką - ona mianowicie idzie do przodu.... Kiedyś wtrysk to też był "wymysł inżynierków"..... że nie wspomnę o ABS i wielu, wielu innych....

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie możesz po prostu odpowiedzieć na pytanie?

 

Z punktu widzenia oczyszczania, czyli tego że końcówka świecy, (czyli elektroda z porcelanką) ma się na tyle rozgrzać żeby spalić na sobie nagromadzoną sadzę/nagar, to chyba irydka będzie lepsza, bo.. jest tam mniej materiału, ergo łatwiej się mu będzie oczyścić. No ale może jest coś czego ja nie wiem, dlatego pytam. Nic więcej.

I co taki sarkazm ma dać? Czyli jak mam to rozumieć? Że jestem niedouczony szczyl, czy że koncerny typu Toyota (i inne) które aplikują do nowych pojazdów świece irydowe są niedouczone?

No ja nie czytałem takich reklam, tylko uważałem w szkole (podstawowej i średniej) na lekcji i stąd wiem dlaczego świeca irydowa jest lepsza. Chyba że nie wiesz dlaczego to,

 

tylko o koncepcję konstrukcji. Użyty materiał to tylko sposób na funkcjonalność w czasie.

 

P.S. Ja wiem, że kiedyś wszystko było lepsze a teraz to dyrdymałki i dziwne wymysły, ale tak właśnie jest z techniką - ona mianowicie idzie do przodu.... Kiedyś wtrysk to też był "wymysł inżynierków"..... że nie wspomnę o ABS i wielu, wielu innych....

 

Ja tylko zaproponowałem abyś zapoznał się z różnicami konstrukcyjnymi pomiędzy dwoma rodzajami świec przed podjęciem dyskusji ale zamiast tego sam sobie wystawiasz cenzurkę bo na pewno ja tak nie napisałem (Że jestem niedouczony szczyl,)a nawet nie pomyślałem.

A teraz do rzeczy:

Obydwie świece mają takie same wymiary zewnętrzne ale elektroda irydowa jest dużo cieńsza niż normalna.

W związku z tym wewnętrzna porcelanka elektrody środkowej ma większą masę i potrzebuje więcej czasu aby uzyskać prawidłową temperaturę pracy. Ot i cała tajemnica w konstrukcji tych świec.

A odporność na zalewanie się to tylko kolejny mit i chwyt reklamowy.

Nawiązując do Twojego tekstu "kiedyś wszystko było lepsze a teraz to dyrdymałki"

pragnę Ci podpowiedzieć, że kiedyś firma Bosch( oraz kilka innych) produkowała świece zapłonowe które w razie awarii można było rozmontować i wyczyścić a nawet wymienić niektóre elementy. Nie trzeba było po każdym przebiciu na izolatorze pędzić do sklepu po kolejne świece.

Niestety iryd jako materiał na elektrody świec nie jest najlepszym materiałem ponieważ w bardzo wysokich temperaturach wchodzi w reakcję z tlenem a także z siarką. Ale to już zbyt skomplikowana historia.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwie świece mają takie same wymiary zewnętrzne ale elektroda irydowa jest dużo cieńsza niż normalna.

W związku z tym wewnętrzna porcelanka elektrody środkowej ma większą masę i potrzebuje więcej czasu aby uzyskać prawidłową temperaturę pracy. Ot i cała tajemnica w konstrukcji tych świec.

Hmm, no ale to nie jest problem, skoro istnieją różne indeksy ciepłoty świec, czyli właśnie tego kiedy osiągają temperaturę samooczyszczania.

A patrząc na 2 świece, irydową i zwykłą, nietechnicznym gołym okiem widać, że porcelanka jest... taka sama. Tzn jeżeli chodzi o masę. Bo jeżeli chodzi o elektrodę to która ma większą szansę na samooczyszczenie - ta, która ma 1mm2 powierzchni (lub więcej) czy ta co ma 0.5 mm2 powierzchni?

W związku z tym nie sądzę aby świeca irydowa w jakikolwiek sposób różniła się w kwestii samooczyszczenia. Ale dopóki ktoś nie przeprowadzi laboratoryjnych badań (na pewno producenci je robili, ale czy można takim badaniom wierzyć?) to mamy to co mamy - czyli "ja sądzę" a "ja uważam".

 

Nawiązując do Twojego tekstu "kiedyś wszystko było lepsze a teraz to dyrdymałki"

pragnę Ci podpowiedzieć, że kiedyś firma Bosch( oraz kilka innych) produkowała świece zapłonowe które w razie awarii można było rozmontować i wyczyścić a nawet wymienić niektóre elementy. Nie trzeba było po każdym przebiciu na izolatorze pędzić do sklepu po kolejne świece.

Niestety iryd jako materiał na elektrody świec nie jest najlepszym materiałem ponieważ w bardzo wysokich temperaturach wchodzi w reakcję z tlenem a także z siarką. Ale to już zbyt skomplikowana historia.

 

No dobrze, ale teraz zastanówmy się DLACZEGO kiedyś firma Bosch robiła takie świece, albo dlaczego w szanujących się warsztatach (kiedyś) były miejsca do piaskowania końcówkę świec - ano dlatego że świece były o wiele droższe i się opłacało takie rzeczy robić. Teraz świece są tańsze i nie ma sensu ich rozkładać i czyścić.

 

A dlatego ze iryd nie jest najlepszy, to stosuje się stopy irydowe. Poza tym sam iryd byłby dalej ciut za drogi. Więc pomimo skomplikowania firmy próbują.

 

Ja rozumiem, że możesz uważać że irydka to "droga fanaberia", bo kiedyś drogie rzeczywiście były. Ale już nie są. Więc jako doświadczony mechanik - gdybyś miał za ta sama cenę olej zwykły i full syntetyk - który byś zalał? Mając klocki zwykłe i sintermetal, za ta samą cenę - które założysz?

 

I o to mi chodzi. Świece irydowe są lepsze od świec tradycyjnych w taki sam sposób jak powyższe przykłady, i stąd wg. mnie ich stosowanie jest lepsze. Tylko tyle i aż tyle. Nie oczekuję że przyznasz mi rację, chcę tylko innym czytelnikom przedstawić "inną stronę medalu" a kto zainteresowany to sobie sam poczyta i sam dojdzie do wniosku czy świece irydowe są lepsze czy nie.

 

Ja poczytałem, kupiłem, założyłem i już do zwykłych nie wrócę. W moim samochodzie następne tez będą irydowe, o ile znajdę je w podobnej cenie co zwykłe, a wydaje mi się że tak będzie.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irydów-ki maja problemy z samooczyszczaniem pisałem o tym chyba już ze 2 lata temu. Odporność na zalania jest deczko wyższa z racji konstrukcji samych elektrod. Dużo bardziej polecam świece z elektrodami platynowymi. Wszystkie świece z elektrodami z materiałów szlachetnych maja dość wysokie temperatury samoczyszczenia symbol ciepłoty świecy jest praktycznie tylko dla ozdoby bo numeracja została stworzona dla świec z elektrodami z tradycyjnej stali która inaczej się nagrzewa przewodzi ciepło itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Buber stara się wciągnąć mnie w dłuższą dyskusję i udowodnić mi swoje racje a już dużo wcześniej ktoś powiedział, że racja jest jak dupa i każdy ma swoją.

"I o to mi chodzi. Świece irydowe są lepsze od świec tradycyjnych w taki sam sposób jak powyższe przykłady, i stąd wg. mnie ich stosowanie jest lepsze. Tylko tyle i aż tyle. Nie oczekuję że przyznasz mi rację, chcę tylko innym czytelnikom przedstawić "inną stronę medalu" a kto zainteresowany to sobie sam poczyta i sam dojdzie do wniosku czy świece irydowe są lepsze czy nie."

Dla świętego spokoju przyznaję Ci rację ale....................

Ale przypomina mi to sprzeczkę z kolegą motocyklistą w epoce wczesnej kredy czyli koniec lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Miał ów kolega przepiękny motocykl DIAMANT 500 z połowy lat dwudziestych.

Pojazd był na chodzie tylko opony mu się rozlazły ze starości i uparł się aby założyć nowe Pirelli 3.50x19 stosowane do Junaka.

Po kilku dniach walki udało mu się założyć tylko motocykl nie nadawał się do jazdy z powodu kompletnie zniszczonych felg przystosowanych do opon starego typu tzw. rantówek. On też twierdził, że nowsze konstrukcje z powodzeniem zastępują starsze.

Jeżeli ma to komuś poprawić samopoczucie to nie widzę problemu ale mogę tylko ostrzec o możliwych problemach. Jeszcze nie dawno wielu użytkowników pierwszego modelu motocykla CBR1000RR miało problem z zalewaniem świec. Problem był prozaicznie prosty: chwaląc się przed kolegami łatwością rozruchu silnika wielokrotnie uruchamiali i gasili silnik co kilka sekund a potem płakali w serwisie gdy trzeba było zapłacić ponad 600 zeta za świece nie mówiąc o kosztach wymiany. Kto już wymieniał świece w tym modelu będzie wiedział co mam na myśli.

Konkludując Twoja racja kolego Buber.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irydów-ki maja problemy z samooczyszczaniem pisałem o tym chyba już ze 2 lata temu. Odporność na zalania jest deczko wyższa z racji konstrukcji samych elektrod. Dużo bardziej polecam świece z elektrodami platynowymi. Wszystkie świece z elektrodami z materiałów szlachetnych maja dość wysokie temperatury samoczyszczenia symbol ciepłoty świecy jest praktycznie tylko dla ozdoby bo numeracja została stworzona dla świec z elektrodami z tradycyjnej stali która inaczej się nagrzewa przewodzi ciepło itp.

 

To tylko kwestia odpowiedniego przypalowania, :icon_twisted: czy tez odpowiedniego ustawienia mieszanki.

 

Faktem jest ze platynowa dluzej wytrzyma niz zwykla, z kolei irydowa dluzej wytrzyma niz platynowa.

I to jest glowna przewaga tych swiec,moim zdaniem calkiem nie mala dla kogos kto mial (nie)przyjemnosc ich wymiany w najnowszych 600/1000 supersportach.

Natomiest jezeli ktos oczekuje poprawy osiagow z wymiany NOWEJ zwyklej swiecy na irydowa,itd to bedzie rozczarowany.

Czesto ludzie wymienia zuzyta swiece ( czy tez opone,itd ) na inna superduper nowa i wyciagaja wniosek ze jest duzo lepsza.Owszem jest lepsza ale dlatego ze jest nowa a stara byla zuzyta.

 

Nawet NGK na swojej wlasnej stronie internetowej przyznaje ze z wymiany swiec,zuzytych na nowe mozna oczekiwac tylko 1-1.5 % wzrostu mocy w przypadku silnikow wolnossacych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...