Skocz do zawartości

Przyszlosc motocykli cross/enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Wiedziałem że suzuki już od jakiegoś czasu w RMZtak zastąpiło gaźnik wtryskami, niewiedziałem że Yamasza też. Jest duża różnica pomiędzy wtryskiem a gaźnikiem w takim moto? Jest różnica w spalaniu. Niech ktoś coś wiecej o tym opowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszym producentem który zastosował wtrysk był Gas Gas i choć spisywał się on średnio to dał wiele do myślenia innym firmom i pokazał na jakie błędy należy zwracać uwagę przy umieszczeniu tego typu układu zasilania w moto. A z kolega major000 się zgadzam. Gaźnik jest w zupełności wystarczający i jeśli się zna jego tajniki ( a mało osób je zna dogłębnie) to można wycisnąć z niego bardzo wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem że suzuki już od jakiegoś czasu w RMZtak zastąpiło gaźnik wtryskami, niewiedziałem że Yamasza też. Jest duża różnica pomiędzy wtryskiem a gaźnikiem w takim moto? Jest różnica w spalaniu. Niech ktoś coś wiecej o tym opowie.

NIe tylko suzuki, nowe Husy też są na wtrysku, a zastosowanie wtrysku w YZF450 to "pikuś" w porównaniu do reszty zmian.

http://www.supermotoaus.com/gallery/d/2062...10_YZF450_1.jpg

A co do samego wtrysku to jest pod tym względme lepszy że mniej obsługowy, poza tym lepiej dozuje mieszankę i odpadają problemy ze zmianą ustawień zależnie od warunków no i ssanie idzie w zapomnienie.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no yzf450 to istny przełom :D

 

ja też za gaźnikiem....jednio jest pewne przy zastosowaniu wtrysku znowu podniosą sie koszty eksploatacji i tak bardzo drogich maszyn enduro/cross więc kolejny cios we mnie :icon_twisted: ......co z tego że wtrysk mniej spali jak ewentualna awaria i koszt jej naprawy spowoduje zawał.....do tego koniec z garażowym dłubaniem (regulacja mieszanki itp)...

 

zaleta ?? jak wchodzą nowe rozwiązania to stare tanieją :buttrock:

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no yzf450 to istny przełom :D

 

ja też za gaźnikiem....jednio jest pewne przy zastosowaniu wtrysku znowu podniosą sie koszty eksploatacji i tak bardzo drogich maszyn enduro/cross więc kolejny cios we mnie :icon_twisted: ......co z tego że wtrysk mniej spali jak ewentualna awaria i koszt jej naprawy spowoduje zawał.....do tego koniec z garażowym dłubaniem (regulacja mieszanki itp)...

 

zaleta ?? jak wchodzą nowe rozwiązania to stare tanieją :buttrock:

można regulować ale trzeba by interfejs sobie zakupić no i laptopa w garażu trzymać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michoa, zacznij się uczyć projektowania map zapłonu to sobie podłubiesz :icon_mrgreen:

BTW Inna V'ka którą znam to Cagiva Elefant 350 V2. Klocek koło 200KG.

 

A Silnik Yamahy też fajny pomysł :) Kiedyś się zastanawiałem dlaczego zawsze robi się dolot z przeciwnej strony do napływającego powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w innych motocyklach,ale w Husabergu wtrysk sprawuje się bardzo dobrze,

można bardzo delikatnie operować gazem,bez szarpania,motocykl bardzo dobrze hamuje silnikiem,

zero problemów z odpaleniem po glebie,no i nie ma potrzeby jakichkolwiek regulacji w razie zmiany temperatury.

Za ok 200 EUR można kupić oprogramowanie i okablowanie tak że można wgrać historię pracy silnika z ostatnich paru godzin,zmieniać mapy zapłonu itd.(coś jak domowy komputer ASO :wink: ) "Monitoring" taki zapewne nie dotyczy tylko Husaberga.

 

Różnica w spalaniu porównując do gaźnikowego jest minimalna.

 

I nie piszcie mi proszę że dobrze ustawiony gaźnik chodzi jak wtrysk bo różnica jest odczuwalna od razu po przesiadce z gaźnikowca.

 

Peace :icon_biggrin:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi to tam cross to sie zawsze bedzie kojarzyl z 2T i powietrzakiem.

A samochód ze "skarpetą 104 kurołap" :icon_mrgreen:

Co do silników dwucylindrowych w crossach i h.enduro to myślę że silnik w układzie wzdłużnego boksera był by niezłym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A samochód ze "skarpetą 104 kurołap" :icon_mrgreen:

Co do silników dwucylindrowych w crossach i h.enduro to myślę że silnik w układzie wzdłużnego boksera był by niezłym rozwiązaniem.

 

Dlaczego tak myślisz? przeciesz to niepotrzebny problem, więcej rozbieranie w razie czego itd. Może się jedynie zwiękrzyć wytrzymałość bo co 2 tłoki to nie jeden.

 

Tak major, paliwo się niedługo skończy, nieraz zastanawiałem się na ile jeszcze starczy swiatowych zasobów. A jazda moto z silkiem elektycznym, to już niebędzie to samo. Bez sensu. Ale co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie jest tak, że UE i inne "protokoły z Kioto" napierają na producentów by zmniejszali emisję spalin i po to te wtryski?

przecież oszczęność w wyczynówkach nie jest istotna, a gaznik wcale nie oznacza mniejszej mocy, więc po co by to pchają?

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...