Kamel-JG Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 5 wszystkim, Czy można używać nafty do mycia syfu z zacisków hamulcowych i wokół tłoczków? Czy można jej użyć jako "rozruszacza" lekko przypieczonych (czyt. ciężko pracujących) tłoczków? Rzecz w tym, że chciałbym w ten sposób oczyścić każdy tłoczek z osobna a jednocześnie sprawić, by działał lekko. Czym to później umyć przed zastosowaniem smaru/pasty? Czy nafta nie uszkodzi simeringów? Wiem, że są spreje do mycia zacisków, ale nie o to pytam ;) Wybaczcie jeśli było coś na ten temat... Pozdro Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Whiplash666 Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Raczej nic sie nie powinno stac od nafty, wkoncu np DID zaleca do mycia lancuchow a tam tez sa oringi :) Ja zazwyczaj czyszcze zaciski w wodzie z plynem do naczyn, uszczelniacze dobrze wyjac po pod mimi zbiera sie syf, a do skladania uzyc Pasty Do Cylinderkow (dostepna w dobrzych mechanicznych sklepach) ,zapobiega ona zapiekaniu sie tloczkow, spokoj na jakies 3 lata :) a jak poskladalem ja samym plynie to niecaly sezon przejezdzilem i sie tloczki pozapiekaly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dream Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Najlepszy będzie jakiś Breake Cleaner. Od biedy benzyna ekstrakcyjna oraz denaturat :wink: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Yo! Litosci, panowie, smierci koledze zyczycie? Benzyna do mycia zaciskow?? Takimi radami mozna drugiemu czlowiekowi bardzo zaszkodzic, wiec wazcie swoje slowa. Benzyna moze zniszczyc gumowe uszczelnienia tloczkow w zaciskach. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Yo! Litosci, panowie, smierci koledze zyczycie? Benzyna do mycia zaciskow?? Takimi radami mozna drugiemu czlowiekowi bardzo zaszkodzic, wiec wazcie swoje slowa. Benzyna moze zniszczyc gumowe uszczelnienia tloczkow w zaciskach. Pzdr słyszałeś kiedyś o gumie olejo odpornej? taka właśnie jest zastosowana w zaciskach.ja również polecam jakiś spray do mycia hamulców bo jest to bardzo poręczne rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 słyszałeś kiedyś o gumie olejo odpornej? Nom, jest taka guma, w gaźnikach. Ta stosowana w układzie hamulcowym nie jest odporna na benzynę. Jeśli rozbierzesz zaciski to nie potrzeba używać żadnej nafty ani tym podobnych rzeczy. Wyczyść wszystko dokładnie (szmatka i coś do wyskrobania, delikatnie, syfu spod uszczelek), poskładaj smarując wcześniej pastą do tłoczków i będize działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 jesli zostaje sam korpus bez zadnych gumek to se mozesz czyscic czym chcesz(chyba ze rozpuszcza to aluminium to wtedy nie :P), plyn cham. oraz jego osady swietnie rozpuszczaja sie w acetonie, tloczki warto przetrzec dodatkowo pasta polerska na szmatce i tak jak koledzy wspomnieli wyskrobac twardy syf z miejsc gdzie wklada sie uszczelki a uszczelki wymienic na nowe :) Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 słyszałeś kiedyś o gumie olejo odpornej? taka właśnie jest zastosowana w zaciskach.ja również polecam jakiś spray do mycia hamulców bo jest to bardzo poręczne rozwiązanie A słyszałeś kiedyś czym różni się guma olejoodporna od gumy benzyno odpornej ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 tak , zazwyczaj jest tak że jeżeli guma jest olejoodporna to w większości przypadków również benzynoodporna (zmodyfikowany polietylen), poprostu nie opłaca sie produkować dwóch rodzajów gumy, guma osłaniająca tłok nie jest olejoodporna natomiast uszczelka tłoka już tak . pozatym nie przesadzajmy, ten zacisk nie będzie sie moczył w benzynie całą noc aby mogło mu coś zaszkodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 No to ryzykuj na swojej skorze, ale skore innych pozostaw w spokoju. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 28 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 (edytowane) Spokojnie Panowie, Ja też uważam, ze nie czysci się tego co ma sime, czy oringi benzyną. Prawdę powiedziawszy trochę boje sie rozbierać cały zacisk, bo polityka kawasaki mówi, że do zx12 uszczelki pakowane są po 5 szt w paczce a każda sztuka po ponad 40 zł (2 zaciski po 6 tloczków więc 24 uszczelki) więc koszty są dość sporawe. Stąd mój pomysł na umycie tłoczków naftą na tyle na ile się da i posmarowanie ich, oraz doprowadzenie do stanu, aby można było je swobodnie wciskać palcami. Edytowane 28 Lipca 2009 przez Kamel-WGJG Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Nafta nie zaszkodzi niczemu ale lepszy bedzie plyn hamulcowy, bo rowniez smaruje i daje poslig. Niczym innym zaciskow nie czyszcze i wszystko schodzi plynem i szmata, trzeba tylko troszke "zywokostu" dodac :) Polerowanie tloczkow papierem sciernym to kiepski pomysl, bo wprowadzi korund do zacisku, ktory potem ciezko usunac. Zwykle jest tak ze uszczelki wlasciwe tloczkow nie niszcza sie latwo i nawet w 15 letnich motocyklach moglem je uzyc powtornie po wyczyszczeniu cylinderkow, co innego z oslonami przeciwpylowymi na zewnatrz zacisku, ktore warto kupic nowe. Nie jestem rowniez zwolennikiem stosowania past i smarow przy skladaniu zaciskow, ale to juz sprawa indywidualna, ktos inny moze lubic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vivaldi_V1 Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 (edytowane) mam pytanie a nie będe akładał nowego tematuJaka jest kolejność składania zacisku?? Najpierw uszczelki ta w środu i przeciwpyłowa a na końcu tłoczek tak?? Edytowane 31 Marca 2013 przez Vivaldi_V1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 A da się odwrotnie? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 A da się. Najpierw kurzówka potem właściwa uszczelka. :biggrin: Myć można nawet końskim moczem, po demontażu tłoczków gumki i tak nowe wypada włożyć jeśli ma to być odnowienie hamulców a nie tylko umycie. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.