Skocz do zawartości

rozpoławianie silnika skrzynia pomocy


tomxx92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam pytanie: jak rozpołowić silnik. czy mam uderzyć przez jakiś klocek drawniany w wał i silnik sie rozpołowi uprzednio zdejmując sprzęgło magneto i odkręcając śruby łączące kartery??

czy łożyska zostaną na wale czy w otworach w karterze??

czy moge ponownie użyć tych samych łożysk na wale??

czy jak rozpołowie silnik to mi wałki skrzyni biegów zostaną w jednym karterze? i jak ja mam je wtedy wybić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh tomxx musisz jeszcze sciagnac głowice z cylindrem, trybiki od strony sprzegła i chyba zebatke zdawcza. co do łozysk to nie wiadomo gdzie zostana, a bedziesz je musiał wymienic w razie potrzeby (jak mają luz itp.) niektóre wałki zostana ci na łozyskach, a niektóre same wypadna, wybic je mozesz młotkiem przez drewienko lub gumowym młotkiem. a co do rozpołowienia to próbuj jakos sam, bicie młotkiem przez drewno w wał to bedzie ostatecznosc, byleby nie wkładac sróbokrętów w kartery itp. :banghead:

Edytowane przez pypek9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno by był potrzebny specjalistyczny ściągacz :) ale wiadomo jak z tym jest . Nie wal w nic młotkiem bo tylko kłopotów sobie narobisz np rozcentrujesz wał >ściągnij sobie z neta jakiegoś manuala i zobacz może śą tam jakieś specjalne otwoty do rozpoławiania czy coś żeby to zrobić w miarę profesjonalny sposób a nie na kolanie i młotkiem.

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale serwosówki nie ma do mojego motoru nigdzie. A chce ten silnik sam rozpołowić a nie zanosić jakimś mechanikom. A słyszałem że jeśli uderze młotkiem poprzez klocek drewniany w oś wału np. od strony magneta to się kartery lekko rozejdą i potem moge jakoś delikatnie żeby nie porysować ich jakoś go do końca rozpołowić. Jak myślicie będzie działać??

a co to znaczy rozcentrowac wał??

Edytowane przez tomxx92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chce ten silnik sam rozpołowić a nie zanosić jakimś mechanikom.

Wiec moja rada jest taka-wez jak najwiekszy mlotek, kolege do trzymania w silnika i tak dlugo uderzaj w wal i walek zdawczy az caly silnik sie rozleci.. A potem jeszcze puknij sie nim w glowe

Sadzac po twoich wypowiedziach jestes kompletnym laikiem w temacie nie majacym najmniejszego pojecia o podstawach mechaniki i swojemu silnikowi mozesz co najwyzej zrobic krzywde i potem plakac, no ale jesli myslisz ze rozlozyc i zlozyc silnik to to samo co wlaczyc i wylaczyc komputer to sie pomylisz jak to juz nigdy nie bedzie dzialalo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jedno pytanie ale do kogos kto składał Rotaxa 123.Zębatka od wału od strony sprzegła ma taki znaczek, na plastikowej zębatce tej na wale tez jest znaczek i na zębatce od równowaznika tez jest znak to te dwie plastikowe jest prosto złożyć bo znaki sa bardzo czytelne ale jak złożyć względem siebie tą zebateczke na wale i tą plastikową żeby by było dobrze.Dodam że na tej stalowej tez jest znak tylko własnie nie wiem względem czego ma on byc ustawiony?

 

P.S Dzisiaj składam i latammmmmmmmmmm :crossy:

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1c01a451496109f1.html Chodzi mi o ta stalową i pod nią (musicie się dobrze przyjżec) jeest taka brązowa i o nie właśnie mi chodzi jak mają byc ułozone?

Edytowane przez nowytzrdt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiem jak jest z twoim silnikiem, ale jak ja rozpoławiałem silnik w mojej hondzie to żaden młotek niebył mi potrzebny, odkręciłem śrudby lączące kratery i silnik sie delikatnie rozeszedł, potem delikatnie "dłubnołem" :smile: śrubokrętem i silnik juz rozpołowiony, jakoś tak wyszło że wszystkie wałki zostały po jednej stronie :biggrin: i gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręć silnik i spróbuj go opukać młotkiem gumowym lub drewianym. Jak łączenia puszczą to będzie taki głuchy dźwięk przy uderzeniu. Wtedy podważaj połówki raz z przodu, raz z tyłu, delikatnie i z wyczuciem. Bez kaleczenia powierzchni styku połówek. To taka domowa metoda, jeśli używana z wyczuciem to zda egzamin.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...