Skocz do zawartości

Regulacja mieszanki fzr


Rider666
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam czy da się wyregulowac skład mieszanki w domowych warunkach (bez analizatora spalin) ? i czy przy wykrecaniu sróby od składu mieszanki, mieszanka sie wzbogaca czy zuboza,? Jeszcze jedno pytanko mam, czy zmiana połozenia iglicy ma wpływ na skład mieszanki ? ? ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz jakiś problem z pracą silnika, to możesz w domowych warunkach to poprawić. Jeśli chodzi dobrze a Ty chcesz coś poprawić, to raczej się nie uda. Wykręcasz śrubkę, mieszanka się wzbogaca. Tak czy inaczej by coś poprawić przydałyby się zegary wakuometryczne.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Koledzy zapomimnacie o jednym drobnym problemie - zeby wiedziec czy wkrecac, czy wykrecac srube wolnych trzeba najpierw wiedziec czy sruba reguluje przeplyw poqwietrza czy mieszanki w danym gazniku.

Bez tego zadne rady nie pomoga :)

W wypadku powietrza wkrecanie sruby powoduje wzbogacenie mieszanki, w wypadku mieszanki wkrecanie powoduje zubozenie jej.

Tak ze ta informacja jest podstawa i znajduje sie w serwisowce.

Co do regulacji gaznika to polega ona na zmienie wielu elementow z ktorych podstawowe to poziom paliwa, polozenie iglicy i rozmiar dyszy glownej, sruba regulacji dziala tylko dla wolnych i przejscia.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sadzisz jak sruba sie wkrecasz to wtedy zmniejsza sie otwor czy zwieksza? Wkrecasz wtedy jest powietrza mniej czyli mieszanka bedzie robila sie uboga.

nńie pisz o takich rzeczach na podstawie domysłów.

Zastanów się czy podczas zmniejszania otworu przez który przepływa ciągle ta sama objętość powietrza prędkość jego maleje czy rośnie ?

Przy stałym dopływie paliwa bo regulujesz tylko powietrze i rosnącej prędkości mieszanka staje się uboższa czy bogatsza?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak masz rację Adam, chciałem tylko dodać, że akurat ten motocykl miałem i sporo się z nim męczyłem, także nie wdając sie w szczegóły: wkręcasz- zubażasz:)

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jak regulowałem skład mieszanki to spróbowałem wykręcać śrubę o więcej obrotów niż serwisówka przewiduje, efekt był taki że obroty spadały wraz ze

wzrostem ilości "wykręcanych" obrotów śrub, jak wkręcałem śruby to obroty rosły

powtarzam

generalnie jest 2,5 - 3 obrotu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jak regulowałem skład mieszanki to spróbowałem wykręcać śrubę o więcej obrotów niż serwisówka przewiduje, efekt był taki że obroty spadały wraz ze

wzrostem ilości "wykręcanych" obrotów śrub, jak wkręcałem śruby to obroty rosły

powtarzam

generalnie jest 2,5 - 3 obrotu

 

Wsio okej, ale sprawdzales jak motong zachowuje sie w trakcie jazdy? :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam. postanowiłęm się podpiąc pod owy temat zeby nie zasmiecac forum. Pacjent FZR400. otóż mam problem z moją niedawno zakupioną FZeRką, otóż łeb mi juz pęka od czytania for internetowych i wysłuchiwania porad od mechaniorów specjalistów gdzie każdy ma inne zdanie a najlepiej by wymienił cały motor na inny - problem z glowy nie? do rzeczy: problemy z odpaleniem - czasem ładnie zagada czasem brzydko, na ssaniu pracuje okej skacze gdzies do 4 tys obr ale pozniej konczy sie bajka, nie trzyma w ogóle wolnych obrotów a na ciepłym silniku przy energicznym dodaniu gazu dłąwi się i gasnie (tak przy 1500obr). śrubka regulacyjna obr czy wkrecona na maxa czy wykrecona niemalże identyczne obroty, tak jak by łapał lewe powietrze. Co zrobilem? wyczyscilem gaziory, zalozylem nowy filtr paliwa nowy filtr powietrza skalibrowałem gaziory, dobrałęm się jeszcze do gum króćców ssących były sparciałe i popękane - uszczelniłem je sylikonem oraz kupiłem o identycznej średnicy gumy co prawda ze słabszej gumy ale podobnej wysokości by nie kupować od razu dedykowanych króćców - jakoś mnie 300 nie swędzi icon_smile.gif niestety... na uszkodzonych - uszczelnionych i tych nowych gumowych wszystkie objawy tak jak wczesniej. Jak widzicie zgryz mam nie mały więc postanowiłem zasięgnąć info od ludzi którzy znają temat od podszewki.

 

Ma ktos jakies poomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj....

Teraz to zjedz te zupe sam.

Gratuluję.

Kultura techniczna wymaga czynności serwisowych i regulacyjnych zgodnie ze sztuką.

A ty do garażu przenosisz czynności z kuchni a potem się dziwisz, że nie działa.

Oddaj moto komuś, kto ma pojęcie o mechanice.

Ty niestety nie masz.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...