HD1940 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Witam Nie owalizacja cylindra tylko tłoka, najpierw trzeba wiedzieć po co ona jest i naczym a dopiero komuś podpowiadać Pierścienie są tylko storzkowe i to nie wszystkie , układają się do gładzi cylindra a nie do jego kształtu , zasada jest taka że rozmieszczaż pierścienie co 120 st jeśli masz 3 szt i na tym się temat kńczy puźniej one się obracają i niemasz na nie wpływu , zamki są poto aby dało się pierścienie założyć na tłok i aby swoją sprężystością dolegały do cylindra Myśle że w temacie nie będzie zbędnych filozofi i że jest to wszystko jasne Pozdrawiam Pierścienie zakłada się co 120 stopni gdy i tłok i cylinder są nowe. Wówczas każda część dopasowuje się do siebie. Ułożenie w powyższy sposób zapewnia większą szczelność w etapie docierania . Potem jak koledzy wspomnieli pierścienie w miarę zużywania się i powstawania luzów w ich rowkach i tak się obracają. Istotne jest też to, by najwyższy pierścień był założony w ten sposób, by zamek nie wypadał pod płaszczyzną pracy zaworu wydechowego, a był przesunięty o 180 stopni. Dzięki temu tłok lepiej odprowadza poprzez pierścieć ciepło z najbardziej rozgrzanej strefy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FILIUS Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Jestem zaskoczony informacją ze pierścienie układa się :icon_eek: dowolnie. We wtorek pomagałem znajomemu majstrowi który serwisuje mój samochód zakładać pierścienie na tłoki do Forda i on przed założeniem opaski montażowej ustawiał pierścienie co 120 stopni.Nie pytałem dlaczego ponieważ dla mnie było to oczywiste :icon_exclaim: Teraz mam mętlik ponieważ Adam M jest moderatorem i chyba bzdur nie pisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Nie chce odpowiadac za Adama, ale prosze przeczytac dokladnie temat, pierwszy post i pozniej odpowiedz Adama ... PS. Te rozmieszczenie pierscieni co 120st to z jaka dokladnoscia zrobiliscie ? :wink: A moze lepiej rozebrac ten silnik i ustawic co 180 st ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Nie dowolnie :), to troszke za duzo powiedziane - zamki ustawia sie w taki sposob zeby ograniczyc mozliwosc bezposredniego "dmuchniecia" przez wszystkie zamki, wiec ustawienie zamkow 3 pierscieni co 120 stopni jest jak najbardziej prawidlowe. Chodzilo mi tylko ze roznica czy co 120, czy co 180 nie ma tak wielkiego znaczenia. Kolego Filius zauwazylem ze czym jestem starszy tym wiecej informacji mnie zaskakuje i to w tematach ktore uwazalem za opanowane :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FILIUS Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 No tak teraz wszystko zostało wyjaśnione :icon_biggrin: Ustawianie pierścieni /w systemie T4/co 120 stopni zapobiega w pierwszej fazie rozruchu po szlifie czy składaniu nowego silnika na powstanie przedmuchu na zamkach a co za tym idzie zablokowaniu tych zamków w jednym pionowym ułożeniu i stąd to ułożenie początkowe.. Jasne jest też że pierścienie pływają ale nie zdarza się aby układały się w pionie i zapobiega temu między innymi owalizowanie tłoka o której wspomniał Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 (edytowane) Eeee, Panowie dajcie spokój. Pierścienie służą przede wszystkim do odprowadzania ciepła z denka tłoka, a jak im się zamki ułożą to nie ma żadnego znaczenia. Gdyby to była taka ważna sprawa to byłyby kołki ustalające takie jak w 2T. Edytowane 15 Grudnia 2008 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Eeee, Panowie dajcie spokój. Pierścienie służą przede wszystkim do odprowadzania ciepła z denka tłoka, a jak im się zamki ułożą to nie ma żadnego znaczenia. Gdyby to była taka ważna sprawa to byłyby kołki ustalające takie jak w 2T. A ja zawsze myślałem, że pierścienie są głównie po to by uszczelniały :icon_eek: :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Pierścienie maja za zadanie uszczelnić jak i muszą tez odprowadzać ciepło. Tłok w części pierścieniowej nie styka się z ściankami cylindra. A niestety jest to cześć najbardziej obciążona cieplnie. Tłoczek, w tym miejscu odprowadza ciepło częściowo przez usztywnienia od środka tłoka, przez sworzeń korbowód i to chłodzone olejem. Ale znaczna część ciepła musi być odprowadzona przez pierścienie. Wiec spełniają 2 ważne role. Pierścienie to kompromis, jak majka uszczelniać jak odprowadzać ciepło i jak ma się to do żywotności gładzi cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 A ja zawsze myślałem, że pierścienie są głównie po to by uszczelniały :icon_eek: :icon_mrgreen: Jeden pierścień uszczelnia równie dobrze jak trzy pierścienie, więc to czy się zamki zejdą czy nie nie ma takiego znaczenia. Jeżeli cykl sprężania mieszanki trwa 5ms, a średnica tłoka ma kilkadziesiąt milimetrów to "dziurka" na zamku o wymiarach 0.2mm x 0.1mm nie spowoduje dramatycznego spadku ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 (edytowane) Witam Panowie nie dajcie się prowokować ludzią którzy piszą takie głupoty , niewiem poco oni to robią, a taki fajny temat był to go spierdolą Jeśli pierścienie są do odprowadzania ciepła to poco są np 3 szt jak można dać jednego szerokiego i bedzie super? :) Co do tłoka to denko jego ma mniejszą średnice właśnie dlatego że bardziej się nagrzewa a tym samym rozszerza więc nie pitolcie. Jeśli szczeliny nie mają wpływu na kompresje to proponuje podszlifować zamki i zobaczysz! Co do ilości pierścieni to wielka bzdura że wystarczy jeden, niewiesz nawet jaką role spełniają pierścienie i jaką noszą nazwe a piszesz herezje Proponuje aby admin usunoł głupie posty i zamknoł temat bo w przyszłości może się to info komuś sprzydać a tak to będzie śmietnik Pozdrawiam Edytowane 15 Grudnia 2008 przez sq9jkt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Jeden pierścień uszczelnia równie dobrze jak trzy pierścienie, więc to czy się zamki zejdą czy nie nie ma takiego znaczenia. Jeżeli cykl sprężania mieszanki trwa 5ms, a średnica tłoka ma kilkadziesiąt milimetrów to "dziurka" na zamku o wymiarach 0.2mm x 0.1mm nie spowoduje dramatycznego spadku ciśnienia. Mam nadzieje, że nie piszesz tego na poważnie i se jaja robisz :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 15 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Koledzy, owalizacja cylindra to nowy dla mnie koncept. Czy czasem wam sie nie pomerdalo z owalizacja tloka ??? cylinder zaczyna się owalizować jak się za długo nie zmienia tłoka i jest to też fakt Ciekawiła mnie przewaga zamków co 120 nad 180 które pozwala jeszcze bardziej zmniejszyć przedmuchy, może chodzi w tym o prowadzenie tłoka w cylindrze, pierścienie działają jak sprężynki a tłok w części pierścieniowej ma spory luz względem cylindra tak więc mając 2 uszczelniające pierścienie i jeden zgarniający rozmieszczając ich zamki co 120 stopni (oba pierścionki zgarniającego trzeba troszkę przestawić względem siebie) otrzyma się prowadzenie tłoka idealnie po środku cylindra co nie byłoby tak oczywiste przy rozmieszczeniu co 180. do tej koncepcji nie pasuje słaba sprężystość pierścienia zgarniającego oczywiście najważniejszą ich funkcją jest uszczelnianie ale odprowadzanie ciepła z denka tłoka jest zaraz po tym o czym można przeczytać we wszystkich książkach dot. silników spalinowych za wysoki pierścień by się szybko zatarł... zajrzałem do starej książki i tam napisali że jest to normalne że przez pierścienie ucieka 0,5% objętości zassanej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Określenie ze „spierdą” temat sobie wypraszam. W jakim miejscu piszę nie prawdę? Co do ilości pierścieni: Można dać kilka albo jeden duży, ale dlaczego tak się nie robi, Pierścienie są montowane z pewnym luzem w rowkach, po nagrzaniu tłoka luz ten się zmniejsza (ale pewien istnieje). Tłok porusza się w górę i w dół od GMP – DMP. Pierścienie maja pewną bezwładność i kiedy tłok przechodzi z DMP i rusza w górę pierścień uderza o dolna krawędź tłoka ( to samo jak po GMP idzie w dół) im większy pierścień ( np. 1 duży) jego moment bezwładności też jest większy. Co za tym idze szybciej wybijają się rowki tłoka. II sprawa górny pierścień uszczelnia ok70 % dlatego tez jest potrzebo montowania więcej niż jednego. Zależy też to od stopnia sprężania obrotów itp. Bo im obroty są mniejsze sprawność 1 pierścienia maleje i dlatego przydał by się jeszcze 1. kolejna spr. Jeden pierścień miał by też trudności, z odprowadzeniem ciepła, nawet na tłokach robi się kanał nad górnym pierścieniem, który poprawia rozpływ ciepłą na pierścieniach. + w 4-ie pierścień zagarniający i basta I ja nigdzie nie napisałem, że pierścienie tylko (głównie) odprowadzają ciepło napisałem, że spełniają tez tą ważna role zaraz po uszczelnianiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FILIUS Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Nie spodziewałem się aż takiej specyficznej znajomości przedmiotu,dodam tylko ze w T4 mamy pierścień zgarniający,olejowy i uszczelniający Ci co napisali o jednym pierścieniu i do czego pierścienie służą proszę pomyślcie.! W T2 spotyka się system 2 lub 1 pierścień a ten jeden to w kosiarkach.Przed zabraniem głosu w/w temacie pasowało by chociaż pobieżnie zapoznać się z budowa silników spalinowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Nie spodziewałem się aż takiej specyficznej znajomości przedmiotu,dodam tylko ze w T4 mamy pierścień zgarniający,olejowy i uszczelniający Ci co napisali o jednym pierścieniu i do czego pierścienie służą proszę pomyślcie.! Przecież ani w temacie ani w pierwszym poście nie ma rozróżnienia na 2T i 4T. I większość zwolenników rozstawiania pierścieni co ileś tam stopni ma na myśli ich rolę uszczelniającą. W T2 spotyka się system 2 lub 1 pierścień a ten jeden to w kosiarkach.Przed zabraniem głosu w/w temacie pasowało by chociaż pobieżnie zapoznać się z budowa silników spalinowych. Jeden pierścień spotyka się też w sportowych silnikach 2T. Gdyby rostawienie pierścieni miało jakiekolwiek znaczenie to już dawno stosowanoby kołki ustalające położenie zamków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.