Skocz do zawartości

Nad stan oleju w silniku- plusy i minusy


kubaf3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Piotrze i ty byłeś młody i ty śmigałes na kole i tobie może zdażyło sie motocykl lub elementy zawieszenia rozwalić od takiej jazdy. Teraz na innych przyszła kolej.

 

 

p.s. moje pokolenie jest arcy leniwe;P Weź sobie kiedyś jakiegos praktykanta to sam sie przekonasz:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do 3 litrów oleju to standardowa pompa potrzebuje ok. 4.5 sek aby całość przepompować przy 7000 obr/min.

 

To jest przy znamionowym cisnieniu(pracujaca pompa w silniku) czy puszczona luzem (bez oporów smarowania) ?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przy znamionowym cisnieniu(pracujaca pompa w silniku) czy puszczona luzem (bez oporów smarowania) ?

w/g producenta wydajność 40L/min ciś.7atm przy 7000obr/min.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa trzecia: zawodowcy gaszą silnik podczas bicia rekordów jazdy na przednim kole- wiedziałeś o tym?

jedni gasza inni nie gasza a jeszcze inni gasza przy jezdzie na gumie ...

http://www.youtube.com/watch?v=VALuQbe5eUQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=IKKwt1b0h8o

 

 

Piszesz że a Twoim silnikiem nic się nie dzieje ? Jeszcze NIC ale poczekamy zobaczymy bo jesteśmy cierpliwi :biggrin:

cierpliwość cierpliwością ale niektorzy (nie bede palcem pokazywal) maja juz "z górki" wiec moga tego czasem nie doczekac ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm niewiem czemu tak się żrecie pozatym ludzie którzy nie mają pojęcia dlaczego silnik zapala piszą najwięcej i nie dziwie się Piotrkowi że się denerwuje bo ja też się denerwuje czytając niektóre posty i nie pozostaje nic innego jak sprowadzić tą osobe na ziemie

Pozatym moim zdanie to co napisałeś jest nie na miejscu ja nikomu nie życze śmierci , ciekawe czy do ojca mówisz że ma bliżej jak dalej? następna sprawa to ja nie byłbym tak pewny kto zejdzie wcześniej ty? ja ? piotrek?

Więc nie pisz takich bzdur nic nie wnoszących do tematu

To co miałem do przekazania to napisałem a jak komuś jest dziwne że wał nie pracuje w oleju tylko jest smarowany olejem to mam to gdzieś niech leje olej pod korek, na tym kończe ten temat

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedni gasza inni nie gasza a jeszcze inni gasza przy jezdzie na gumie ...

http://www.youtube.com/watch?v=VALuQbe5eUQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=IKKwt1b0h8o

cierpliwość cierpliwością ale niektorzy (nie bede palcem pokazywal) maja juz "z górki" wiec moga tego czasem nie doczekac ;)

W tym momencie zachowałeś się jak Gołota ale nie można nic więcej wymagać od nieuka robiącego tyle błędów w ojczystym języku.

Twój ostatni Off top usunięty - po następnym wylecisz z tego tematu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka słów na Twoje wątpliwości :

Podważasz fachowość konstruktorów silnika TDM i może to uzasadnisz.

Sprawa druga: znasz wydajność pompy oleju ?

Sprawa trzecia: zawodowcy gaszą silnik podczas bicia rekordów jazdy na przednim kole- wiedziałeś o tym?

Jeżeli nie chcesz zniszczyć silnika obejrzyj konstrukcję miski olejowej w Ducati 996/998.

Piszesz że a Twoim silnikiem nic się nie dzieje ? Jeszcze NIC ale poczekamy zobaczymy bo jesteśmy cierpliwi biggrin.gif

 

Wiele rzeczy które chciałem napisać już zostały napisane.

Po prostu TDM sie do jazdy na kole nie będzie nadawał mimo że ma suchą miskę, ponieważ smok jest zbytnio wysunięty do przodu. Napewno jest bardzo dobry do innych celów, ale nie wyobrażam sobie przykładowo 2km gumy bez zmian w silniku.

Wydajności pompy dokładnie nie znałem, wiem tylko że jest dość duża jak na tak małe ustrojstwo.

Tak wiedziałem że gaszą silnik, czasem też tak robię.

Ducati mimo wszystko w stuncie bardzo mało popularne jest, zapewne są fabryczne rozwiązania bliskie doskonałości, przewidujące każdą formę użtykowania nie przeczę że nie.

A teraz moje pytanie/ zagadka do Ciebie. Przy wymianie z silnika spuściłem nieco ponad 5l oleju (SC33) zgadnij ile już km zrobiłem z takim stanem. Nie stało sie zupełnie nic! W dodatku motocykl raczej nie ma strat mocy, samemu ciężko to wyczuć, ale próby z innymi motocyklami pozwalają mi sie nie martwić o braki mocy. Nie sugeruję że w każdym silniku nic się nie stanie, i można lać dowoli. Spotkałem sie z dziesiątkami motocykli jeżdzących z nadmiarem oleju, jeśli którys umarł to przez zatarcie panewek. Są to fakty.

 

Nie mam z zwyczaju czepiać sie innych użytkowników ale zachownie sq9jkt ,mnie irytuje. Napisałeś na pierwszej stronie bzdurę, a na kolejnych czepiasz się niewiedzy innych.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanetti - sucha miska w istocie nie ma miski jako takiej, w mojej BSA miska ma moze pojemnosc dloni. Zbiera sie w niej olej, ktory schodzi w dol po przeleceniu przez elementy rozrzadu, gdzie jest tloczony pod pewnym cisnieniem, tak jak w inne miejsca silnika gdzie jest niezbedny.

To ze pod jakims katem uniesienia moto smok nie pobierze oleju z miski nie ma zadnego znaczenia, jako ze olej pobierany jest ze zbiornika oleju gdzie trafia po przefiltrowaniu i stamtad bezposrednio idzie na lozyska korbowodowe walu.

Cale piekno tego ukladu polega na tym ze przewod bioracy olej z miski to przewod powrotny, przez ktory olej tloczony jest do zbiornika oleju, a nie idzie bezposrednio na wal.

Tymczasem w ukladzie miski mokrej, lub mieszanej jak w wiekszosci japonii olej jest wlasnie pobierany z miski i stamtad idzie na wal, co powoduje wiadome klopoty przy jezdzie na kole.

To ze tobie sie wydaje ze wszystko jest OK z twoim silnikiem to bardzo dobrze dla twego wlasnego samopoczucia, ale jak jest naprawde sie przeciez nie dowiemy :)

Jednakze z kilku prezentacji fotograficznych na tym forum wysnuwam wnioski ze odczucia wlasne bywaja mylace :)

Pamietam watek jakiejs remontowanej CBR900 RR, gdzie wlasciciel zademonstrowal zarabany silnik twierdzac ze jeszcze dlugo na nim pojezdzi, natomiast ja widzialem wykonczone pierscienie i przedmuchy na tlokach idace do pierscieni olejowych, czarne od nagaru wnetrza komor spalania - ogolnie obraz nedzy i rozpaczy.

Powiem inaczej - ze wszystkich zdjec przedstawiajacych rozebrane silniki jakie dotychczas widzialem na forum nie bylo jednego, na ktorym silnik wygladal by na uzywany ale w mozliwym stanie.

A troche tych silnikow widzialem odpowiadajac na pytania mechaniczne w tym dziale od 2002 r, nieprawda ?

Mimo tego fatalnego stanu silnika Honda zapalala od dotkniecia i za bardzo nie dymila - prawde na temat silnika pokazala by hamownia czy chociaz sprawdzenie cisnienia sprezania. No ale kto by marnowal pieniadze na takie glupoty jak mozna je wydac na cos duzo przyjemniejszego ???

Mysle ze ten tok rozumowania jest dosc czesty u mlodych ludzi w Polsce i wzwiazku z tym stan wiekszosci troche starszych sportow pozostawia sporo do zyczenia.

W warunkach kanadyjskich, kumpel robiacy silniki do stuntu mowi ze starczaja na srednio 2 sezony - mowie tu o ludziach robiacych stunt profesjonalnie i chcacych na tym zarobic, wiec jezdzacych stale.

No ale wowczas motocykl jest kosztem prowadzenia businessu, zuzywa sie to sie go wymienia, a ze podaz jest ogromna to ceny moto niskie i nie stanowi to problemu.

Wazne zeby w polskich warunkach zdawac sobie sprawe z tego, ze stunt zdecydowanie ogranicza zywotnosc motocykla i tyle.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżeli nie chcesz zniszczyć silnika obejrzyj konstrukcję miski olejowej w Ducati 996/998.

 

czy czasem multistrada niema tego silnika??? bo widziałem test uliczny w programie "superbike" prowadzonego przez James Britton-a , po 200 metrach na kole fabrycznie nowy silnik ekspolodował :buttrock: niedziwota, że w usa króluje suzuki :crossy:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze boicie sie nawet dyskutowac

 

W warunkach kanadyjskich, kumpel robiacy silniki do stuntu mowi ze starczaja na srednio 2 sezony - mowie tu o ludziach robiacych stunt profesjonalnie i chcacych na tym zarobic, wiec jezdzacych stale.

zapytaj go dlaczego tak sie dzieje a dowiesz sie ze wyzszy stan oleju i/lub przegroda w misce to ostatnia rzecz ktora decyduje o takim stanie rzeczy. Poza tym 2 sezony u profesjonalistow to wbrew pozorom bardzo dlugi okres czasu - oni nie jezdza przez godzinke raz w tygodniu...

 

Chłopie przesadziłeś, pojechałeś z tekstem i na twoim miejscu usunoł bym go;]

moderatorzy juz o to zadbaja. oni uwielbiaja usuwac "niewygodne dla nich posty" :bigrazz: tak to juz jest gdy ktos nie ma argumentow ale ma za to wladze...

 

na twoim miejscu bym nie spamowal i uwazal na ortografie

 

zaraz beda porządki

Edytowane przez ziuT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy czasem multistrada niema tego silnika??? bo widziałem test uliczny w programie "superbike" prowadzonego przez James Britton-a , po 200 metrach na kole fabrycznie nowy silnik ekspolodował :buttrock: niedziwota, że w usa króluje suzuki :crossy:

Zaznaczyłem tekst na zielono i teraz pytanie : a który fabrycznie nowy silnik przeżyje jazdę na tylnym kole?

Sprawa królowania na rynku mnie nie dziwi bo to najtańsze motocykle na tym rynku jak u nas chińskie skutery.

A teraz do rzeczy napisz dlaczego w Twojej kolekcji jest 600RR a nie GSXR600 ?

Może sugerowałeś się wynikami mistrzostw świata SSP ?

Sprawa ostatnia nie możesz porównywać rynku amerykańskiego z polskim pod żadnym względem bo to inne światy. Wiesz dlaczego tak dużo motocykli ze stanów jest sprowadzane do polski?

Wróć na ziemię lub do kraju i spróbuj kupić nowy silnik do swojego 600RR za średnią miesięczną pensję wtady podyskutujemy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze boicie sie nawet dyskutowac

Ale o czym tu dyskutować? Nie napisałeś w tym wątku nic konkretnego. Mamy dyskutować o tym że nie każda sucha miska nadaje się do stuntu?? Przecież to jest sprawa oczywista, jak AdamM wspomniał Junak ma suchą miskę i spróbuj teraz na nim stunt uprawiać :-).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...