Skocz do zawartości

Nad stan oleju w silniku- plusy i minusy


kubaf3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

przerabiam swoj motocykl do stuntu mam honde cbr f3 moje pytanie brzmi..

w silniku zmieniam smarowanie tzn dodalem przegrode w misce olejowej + obrócilem smoka o 180 st i wlalem o 1 - 1,5 L oleju ponad stan

wiem ze na 10000000% pomoze w jezdzie ale czy to moze zaszkodzic ???

i poza tematem czy mozna podlaczy hb( tylni hamulec w kierownicy) do tylnej pompy hamulcowej przez taki trojnik bedzie to dzialalo ??

dzieki za odpowiedz!!!!

nie pisze duzo tylko czytam to forum i widze ze jest sporo fachowcow ktory z pewnoscia mi doradza!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pierwsza sprawa niewiem czy te 13 lat to prawda

druga sprawa możesz mieć troche więcej oleju ale o pamiętaj że jak udeży ci wał korbowy w lustro to może się skrzywić lub pknąć i jest to straszne hamowanie silnika więc nie przesadzaj z tym nadmiarem moim zdaniem jak dolejesz 0.5l i przesuniesz smok do tyłu to bedzie ok a nadmiar oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika i do pocenia się oraz spalania oleju więc z tym oleje delikatnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie nie piszą ponieważ nie chce im się pisać 1159 raz tego samego.

Poszukaj sobie na forum bo były już tutaj tematy roztrząsające kwestie zmian ciśnienia w skrzyni korbowej w zależności od poziomu oleju. Wystarczy poszukać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda to jest umierac .!!! to tylko rzecz wiec nie szkoda mi jej!!!!

a przerobic chce zeby mi w polowie sezonu nie jeblo bo szukanie i zakup nowego to strata wielu okazji do gibania!!!

Albo rybki, albo grzybki, albo pokonujesz duzo km-ów po bożemu ;] , albo siły tarcia pomiedzy kapciem i asfaltem w pozycjach iście szatańskich mając nadzieje że sprzęt dozyje jutra :icon_mrgreen:

W zasadzie to jestem zwolennikiem obu opcji no ale tą druga mam w powijakach.No i oczywita na osobnych motocyklach.

 

Przyszedł mi taki pomysł do bani coby zbudowac rampe lub podnosnik na którym mógłbys unosic przednie lub tylne koło od cebry(ustawiać moto odpowiednio do WHellie lub stoppie) no i na odpalonym silniku mierzyc cisnienie oleju pod magistrala wału korbowego. W miedzyczasie mógłyś sobie dolac oleju, albo go spuscić :icon_mrgreen: itepe. Byle by na wskazniku cisnienie utrzymywało sie na poziomie z serwisówki.

 

 

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga sprawa możesz mieć troche więcej oleju ale o pamiętaj że jak udeży ci wał korbowy w lustro to może się skrzywić lub pknąć i jest to straszne hamowanie silnika więc nie przesadzaj z tym nadmiarem

 

Nie wiem moze ja to sie nie znam ale dla mnie to co napisales to calkowita bzdura.

Nie wiem jak wal moze uderzyc o lustro oleju i jeszcze sie od tego uszkodzic.

Wal jest ciagle zanuzony w pewnym stopniu w oleju i obracajac sie go "rozbryzguje" w silniku smarujac jedo dolna czesc.

No chyba ze sie nie znam to prosze o sprostowanie madrzejszych.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do stuntu? Nie szkoda Ci moto? Wszak nawet komar ma duszę..... LOL

ja jestem za stuntem. jesli ktos jezdzi dla sportu a nie dla popisowki to cwiczy w bezpiecznych miejscach a nie na ulicach. sami przyznacie ze cwiczenie na zamknietm placu niszczac motocykl jest lepsze niz sypanie 250 po wiejskiej drodze...

przepraszam za off-topa

 

a co do kwesti czy to szkodzi czy nie to sam poslucham doswiadczonych mechanikow

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jest to twój moto i twoje zdrowie jeśli chcesz to prosze bardo i nie żałuj moto jeśli będziesz dobry to chętnie popatrze na nagrania

i jak wspomniałeś jest to tylko żecz a w zasadzie pojazd taki sam jak katamaran z tym że ma 2 koła i jeśli do tego przeznaczasz moto to smok ssący do tyłu misy i nie więcej jak 0.5 l do silnika nie na morde :) bo potym możesz zrobić krzywde sobie

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest prosty sposob by temu zapobiec

- nie nalezy rzucać wałem

- dla pewności nalezy wyniesc lustro z garazu

jesli spelnimy oba te kryteria to ryzyko ze wał rozbije lustro spada prawie do zera!!!

 

:icon_mrgreen: :notworthy:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym pewnym sposobem na zabezpieczenie silnika motocykla uzywanego do stuntu jest przerobka instalacji olejowej na "sucha miske", jak w wiekszosci crossow - cala reszta to polsrodki.

Ludzie zajmujacy sie stuntem profesjonalnie robia tego typu przerobki, ktore jednak tanie nie sa.

Jak dlugo bedzie chodzil silnik z przerobiona miska nie umiem powiedziec - jednak napewno dluzej niz silnik bez tej przerobki.

Wlanie 1.5 l oleju ponad norme spowoduje wycieki, spadek mocy i problemy ze swiecami spowodowane dostawaniem sie oleju do komory spalania.

Po jakims czasie zacznie wystepowac samozaplon.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem moze ja to sie nie znam ale dla mnie to co napisales to calkowita bzdura.

Nie wiem jak wal moze uderzyc o lustro oleju i jeszcze sie od tego uszkodzic.

Wal jest ciagle zanuzony w pewnym stopniu w oleju i obracajac sie go "rozbryzguje" w silniku smarujac jedo dolna czesc.

No chyba ze sie nie znam to prosze o sprostowanie madrzejszych.

Pozdrawiam

Byłoby lepiej abyś nie pisał o sprawach na których naprawdę się nie znasz.

+Wal jest ciagle zanuzony w pewnym stopniu w oleju i obracajac sie go "rozbryzguje" w silniku smarujac jedo dolna czesc.+

Piszesz o kosiarce do trawy i to naprawdę nie to 4um.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...