Skocz do zawartości

TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO


edzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś skończyłem jeden z tłumików do KTM 950 a drugi pociołem,rozmontowałem i przygotowałem do pospawania i poskładania, zastosowałem na wlocie komore rozprężającą zakończoną przegrodą od środka której dopiero zastsowałem przelot o średnicy 42mm wokuł którego zasosowałem odpowiednie materiały tłumiące odbicia nie korzystnej fali dźwiękowej odporne na wysokie temperatury.Jakby ktoś potrzebował dysponuje fotostory z etapów prac z tego KTM-a ,oraz Ducati 999,1098,Aprilia RSV 1000.

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

94r auta może stara technologia ale to zależy jakie auto , nie można też się sugerować wiekiem jak się do końca nie zna elektroniki samochodu

przykładowo nissan 200sx model s13 1.8 turbo bęzyna ci co mieli takie auto i w nim grzebali lub próbowali dawać do naprawy to albo mechanik się nie podjął albo spieprzył robote auto było produkowane w latach 89-96 i ma więcej elektroniki silnika niż niejedno auto wyprodukowane po 2000 r tak samo skyline r33 z silnikiem RB25det to już prawie inteligent a był produkowany w latach 1993-1999

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego jestem zeby rozkminy prowadzić;]

 

Elektronika zalezy od systemu wtrysku to ma najwieksze znaczenie. Samo ECU jakims kombajnem nie jest nigdy;] Kto zagladał ten wie ze bardzie wyglada to płytke lub czasem kilka do jakiejs chińskiej zabawki.

 

Ze zwykłej ciekwosci wiecej pali ci teraz auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś skończyłem jeden z tłumików do KTM 950 a drugi pociołem,rozmontowałem i przygotowałem do pospawania i poskładania, zastosowałem na wlocie komore rozprężającą zakończoną przegrodą od środka której dopiero zastsowałem przelot o średnicy 42mm wokuł którego zasosowałem odpowiednie materiały tłumiące odbicia nie korzystnej fali dźwiękowej odporne na wysokie temperatury.Jakby ktoś potrzebował dysponuje fotostory z etapów prac z tego KTM-a ,oraz Ducati 999,1098,Aprilia RSV 1000.

 

mozesz powiedziec jak sie do tego zabrac? najlepiej jak chlopu na miedzy, poniewaz jestem zielony w tym temacie, chociaz troche sie juz oczytalem o tym. Posiadam oryginalny tlumik do srada i chcialbym wlasnie zrobic przelotowke. ile bylbym w stanie zrobilbym sam a reszte ewentualnie przeslal lub jakos przywiozl Tobie. Mysle ze wate szklana bym gdzies znalazl, wiec potrzebna by byla welna i kawalek rury. tylko chcialby wiedziec cos wiecej jak wyglada taki zabieg, np co gdzie rozciac co najpierw i gdzie przyspawac. i wiele innych szczegolow.

jesli wolisz mozesz napisac rowniez na PW ewentualnie koszt jaki by mi za to wyszlo.

niespieszy mi sie ale chcialbym to zrobic przed wiosna tzn przed regulacja i synchro gaznikow.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz powiedziec jak sie do tego zabrac? najlepiej jak chlopu na miedzy, poniewaz jestem zielony w tym temacie, chociaz troche sie juz oczytalem o tym. Posiadam oryginalny tlumik do srada i chcialbym wlasnie zrobic przelotowke. ile bylbym w stanie zrobilbym sam a reszte ewentualnie przeslal lub jakos przywiozl Tobie. Mysle ze wate szklana bym gdzies znalazl, wiec potrzebna by byla welna i kawalek rury. tylko chcialby wiedziec cos wiecej jak wyglada taki zabieg, np co gdzie rozciac co najpierw i gdzie przyspawac. i wiele innych szczegolow.

jesli wolisz mozesz napisac rowniez na PW ewentualnie koszt jaki by mi za to wyszlo.

niespieszy mi sie ale chcialbym to zrobic przed wiosna tzn przed regulacja i synchro gaznikow.

 

Przyślij mi kilka fotek tego komina na [email protected] ale podejżewam że odrazu nie mam odpowiedzi na wszystkie pytania gdyż każdy tłumik jest inny i każdy inaczej się rozbiera ale jak by pasował to ja mam jakiś nowy komin do Syzuki GSXR 750 -bodajże bo na zdjęciach widywałem ten motocykl z tym kominem.Jest on tytanowy,leciutki i narazie tylko porozbierany ale jakby był kto chętny to mogę go przerobić na przelot i odsprzedać doliczając nie wiele do kosztów przeróbki.Dotychczas niewiele robiłem kominów do Japonii.A z dostarczeniem niema problemu bo mam kolege z którym pracuje z Międzyrzeca i który często bywa w Warszawie autem i mógłby mi go przywieźć.Jeśli podejmowałbyś się sam przerabiać u mnie możesz kupić wszystkie materiały bo niektóre nie są normalnie u nas dostępne a napewno nie kocyk szklany.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img516.imageshack.us/img516/8527/wydechpa3.jpg

 

http://img201.imageshack.us/img201/1644/wy...fijngirtvc7.jpg

 

To moje obecne dzieło do XT, fi 54. Dziwny kształt kolanka wymusił filtr powietrza, poza tym giętarka sie z****, i trzeba było radzic sobie inaczej.

Miałem jeszcze gdzies na fotkach przerobke wydechu fabrycznego do pełnego przelotu krok po kroku an zdjęciach....ale ich nie znalazlem :/ Jak prawie znajde to wrzuce, moze sie przydają.

Poza tym z przelotu juz mi sie zdarzyło robic z powrotem "fabryczny"...to jest zabawa dopiero :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś skończyłem drugi kominy do KTM 950 i zaczołem jeden z dwóch do Yamahy XTX 660,wyciołem talizator ,dorobiłem przelot średnica 48mm wewnętrzna i wywaliłem środek-przegrody z plonraninę rurek. ciekawe jak to będzie chodziło na takich przelotach.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś skończyłem drugi kominy do KTM 950 i zaczołem jeden z dwóch do Yamahy XTX 660,wyciołem talizator ,dorobiłem przelot średnica 48mm wewnętrzna i wywaliłem środek-przegrody z plonraninę rurek. ciekawe jak to będzie chodziło na takich przelotach.

Siemka! Poczytałem sobie trochę i doszedłem do wniochu, że się trochę :biggrin: na tej robocie znasz :clap: . Mam pytanko-jak byś się dobrał do wydechu mojej C3 AERO single pin-zasilanie 2 gaziory 36mm, wydech 2 w 1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka! Poczytałem sobie trochę i doszedłem do wniochu, że się trochę :biggrin: na tej robocie znasz :clap: . Mam pytanko-jak byś się dobrał do wydechu mojej C3 AERO single pin-zasilanie 2 gaziory 36mm, wydech 2 w 1?

 

Przyślij mi kilka zdjęć na [email protected] tego komina to coś więcej będę mógł powiedzieć. Ale kominy w chromie kiepsko się przerabia bo zawsze jest ślad po spawaniu bo niema możliwości w niewidoczny sposób połączyć chromu z ze spawem ze stali chromowo niklowej czyli kwasówki. Chyba że wszystko co na wierzchu to osłony które można zdemontować bez potrzeby ich niszczenia a tłumik właściwy jest pod spodem z którym można zrobić wszystko.

Jutro będę kończył drugi komin od Yamahy XT660X gdzie zastosowałem na wstępie wytłumioną komore rozprężającą zakończoną przegrodą od której będzie zastosowany przelot 48mm .2 kominy zrobiłem na przelot od początku do końca a 2 tak jak opisałem wcześniej -z komorą ,ciekawe jak będą chodziły i jaka będzie różnica.

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...