Jump to content
wladek_b

jakie sportowo-turystyczne moto najlepsze dla pasażera?

Recommended Posts

Witam wszystkich. Poszukałem chwilkę ale nie mogę znaleść podobnego tematu.

 

Chodzi o to, że powoli odczuwam rosnącą potrzebę zamienienia ZR7 na coś bardziej drapieżnego. Od pewnego czasu z bijącym sercem patrzę na CBR600RR (lub nawet 1000RR). Niestety z tego co słyszałem (i nie trudno sie tego domyślić) to motocykl paskudny dla pasażera, o doborze kufrów już nie wspominam.

 

Chciałbym zebrać parę opinii na temat tego jak jeździ się z tyłu bądź co bądź sportowego CBR600RR, a także tego jak to wygląda w przypadku 600F4i, Fazera i innych sportowo-turystycznych motocykli?

 

Wreszcie, jaki motocykl byście polecili jeśli główne wymagania co do niego to: wygodna pozycja za kierownicą i na tylnym siedzeniu (żeby nie płakać po 400km), najlepiej pełna owiewka (żeby powyżej 150km/h nie chciało oderwać od motocykla), koni ~100 lub więcej, pojemność minimum 600, możliwość znalezienia kufrów i stelaży?

 

Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sie sklada, ze mam oba (RR i Fazer) :)

 

Ogolnie rzecz biorac sa nieporownywalne w zadnym aspekcie.

 

RRka bylem z pasazerka latem zeszlego roku na Slowacji (780 km jednym zamachem jechalismy) i dalismy rade. Fazerem oczywiscie bedzie o niebo wygodniej ale jesli chcesz miec moto z pazurem to o Faziem zapomnij - lekko Ci tylko wiatr we wlosach zawieje. Z RR bedziesz mial tapira na glowie na stale :biggrin:

 

PS. Moja RR jest na sprzedaz - patrz stopka. :P


********************

Triumph Speed Triple :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SirAdam

Jeden z najlepszach sportowo-turystycznych moto to CBR1100XX.

 

 

 

Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

 

Fazer i F4 będą na pewno lepszym wyborem pod względem ''turystycznym" niż którekolwiek RR...Jeśli interesuje Cie naprawdę wygodna jazda i przede wszystkim z klasą to idealnym rozwiązaniem będzie VFR 800 lub CBR 1100 XX jak kolega wyżej napisał...wrażenia z jazdy kapitalne, pasażer praktycznie nieodczuwalny dla kierowcy a sama pozycja pasażera jest bardzo bardzo wygodna.

 

Pozdrawiam, Djobeł


V-TWIN wanker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z moja Zielonooka śmigałem CBR 600 RR i strasznie mi narzekała na niewygodną pozycję - niewygodne położenie nóg na podnóżkach i "katapultowanie" przy każdym hamowaniu. Co ciekawe, na nowym GSX-R 1000 było rewelacyjnie, i to przy bardzo szybkiej jeździe. Fajnie sprawdziła się Honda VFR (RC 36, gorzej V-Tec, który ma bardziej pocylone siodełko dla pasażera). Z tego co wiem, dwa najwygodniejsze motocykle (nie licząc Goldwinga, ale to inna klasa :)) to CBR 1100XX oraz Hayabusa (zarówno pierwsza, jak i najnowasza). Największa porażka - Ducati Monster i Suzuki C1800 Intruder.

 

Pawel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wreszcie, jaki motocykl byście polecili jeśli główne wymagania co do niego to: wygodna pozycja za kierownicą i na tylnym siedzeniu (żeby nie płakać po 400km), najlepiej pełna owiewka (żeby powyżej 150km/h nie chciało oderwać od motocykla), koni ~100 lub więcej, pojemność minimum 600, możliwość znalezienia kufrów i stelaży?

- Thundercat

- GSXF 750

- VFR

- CBF

- TDM

.

.

.

.

.

.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wersja economy - FJ1200


Żyj życiem, dając innym żyć. Spokojni są panami życia. Słyszą, widzą i milczą. Śpią dobrze, bo się nie szamoczą. Żyją długo, albowiem kultywują spokój wewnętrzny. Mają wszystko co trzeba, bo nie zabiegają o rzeczy zbędne lub cudze. Zachowują serce spokojne, bo nie przejmują się niczym. 
Baltasar Gracian y Morales

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

CBR 600 F do turystyki i owszem ale raczej w pojedynke. W 2 osoby bedzie ciezko. Jezdze wlasnie takowym i nie wyobrazam sobie kogos "na plecach" w dalszej trasie. Ale moze to kwestia mojej ograniczonej wyobrazni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

CBR 600 F do turystyki i owszem ale raczej w pojedynke. W 2 osoby bedzie ciezko. Jezdze wlasnie takowym i nie wyobrazam sobie kogos "na plecach" w dalszej trasie. Ale moze to kwestia mojej ograniczonej wyobrazni :icon_mrgreen:

 

 

E tam, słabo cosz masz z wyobraźnią :crossy: :bigrazz:

 

Ja sam spokojnie robię po 1000 km w ciągu dnia na F4 a we dwoje też się da tylko trzeba częściej przystanki robić. Wersja z pełną kanapa jest naprawdę wygodna, gorzej z F4i gdzie siedzonko pasażera jest mniejsze, wyżej i twardsze.

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio zrobilem na swoim Hornecie (wersja bez owiewek ,ale z szybka) 650km z pasazerka, zniosla to ale nazekala troche jak dluzszego postoju nie robilismy. kanapa jest taka sama prawie jak w CBRF4i.

Sa za to zalety,bardzo latwo jezdzi sie w korku,wchodzi w ciasne zakrety i wykonuje manewry <20km/h (gdzie ciezkim moto trudno jest manewrowac).No i lepsze doznania w czasie jazdy - wiatr powyzej 140km/h juz mocno czuc. :flesje:

 

Problem byl z bagazem - kupilem teraz stelaz i kufer ,wiec zobaczymy jak z oparciem bedzie sie pasazerce jezdzilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i lepsze doznania w czasie jazdy - wiatr powyzej 140km/h juz mocno czuc.

 

Tego akurat nie musisz mi mówić bo na zwojej Kawie mam to samo... a przedałoby się mieć tych "doznań" trochę mniej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo zależy od twoich gabarytów jeśli jesteś wysoki to żadna 600, ja latam na CBR XX i słyszałem wiele opini że jest to najwygodniejszy motocykl w swojej klasie, spełnia wszystkie twoje wymagania, pozycja kierowcy super, jak się dobrze pochylisz to i przy 300 nie wieje 3a tylko wyższą owiewke założyć moc wystarczająca przy swojej masie na gume idzie bezproblemowo, mało pali, mało awaryjny rewelacyjnie się prowadzi, ostatnio miałem okazje jechać jako pasażer i moim zdaniem na tyle jest wygodniej niż z przodu zresztą tu masz link http://www.scigacz.pl/Honda,CBR,1100,XX,Su...zytku,1624.html tam się dowiesz wszystkiego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spory nacisk kładziesz tu na "sportowo-".

Ale jeśli rzeczywiście turystyka się liczy, to po emerycku: BMW

ja na RSce zrobiłam z tyłu kilka ładnych km i na prawdę kiedy patrzyłam na biedne dziewczyny z kolanami niemal pod brodą, stopami opartymi na małych, niewygodnych podnóżkach, plecami wygiętymi w dziwnej pozycji, z opisaną tendencją do katapultowania prz każdymmocniejszym hamowaniu...

Na eresce pełen komfort, duża kanapa, solidne podnóżki i naturalna pozycja ciała. Po prostu marzenie każdego Plecaczka. (Tylko nie każdy zdaje sobie z tego sprawę)

Kochasz? bierz BMW ;D


Fakt, iż jakiś pogląd jest szeroko rozpowszechniony, nie stanowi żadnego dowodu na to, że nie jest on całkowicie absurdalny. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że większość ludzkości jest zwyczajnie głupia, należy oczekiwać z dużym prawdopodobieństwem, iż powszechnie panujące przekonania będą raczej idiotyczne niż rozsądne.

Bertrand Russell

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich, pod koniec sezonu wymieniam sprzęt i pomału zaczynam rozeznanie. Szukam sporta 600cm3 z możliwie maksymalnie odprężoną pozycją za sterami i z siedziskiem dla małżonki o cechach umożliwiających pokonanie 150-200km w jako takim komforcie. Zależałoby mi najbardziej na opiniach podpartych własnym doświadczeniem.

Najbardziej oczywistym kompromisem między wygodą a sportem będzie chyba cbr600f4i i jest to mój nr 1 na tą chwilę ale szukam jeszcze jakiś alternatyw. Ja mam 183 a żona 167 wzrostu wiec raczej przeciętnie. Budżet 15 tys max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popre Twoją decyzję, cbr 600f4/i. Że sportowo turystyków wybrał bym ją.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"sportowy turystyk" to taki oksymoron raczej... ;)

Znając "małżonki na tylnych siedzeniach" to żaden "sportowy turystyk" nie będzie wygodny.. :blink:


Żyj życiem, dając innym żyć. Spokojni są panami życia. Słyszą, widzą i milczą. Śpią dobrze, bo się nie szamoczą. Żyją długo, albowiem kultywują spokój wewnętrzny. Mają wszystko co trzeba, bo nie zabiegają o rzeczy zbędne lub cudze. Zachowują serce spokojne, bo nie przejmują się niczym. 
Baltasar Gracian y Morales

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będę zakładać nowego tematu więc się podepnę. Szukam jakiegoś turystyka dla dwóch osób.

100% asfalt, cena +- 40 000 zł.

Goldasy odpadają, coś "smuklejszego".

Share this post


Link to post
Share on other sites

GTR1400


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha FJR 1300/Kawasaki GTR 1400/Honda 1300 Pan European

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej by było każdym z osobna pojeździć, ale dłużej, ze dwa dni. Wtedy zaczynasz zauważać co ci bardziej pasuje a co nie. Szczególnie w motocyklu, na którym siłą rzeczy siedzisz wiele godzin podróżując.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...