ekimm Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Witam jakie są skutki złożenia dwóch różnych tarcz w moto na przód, a dokładniej mam dwie tracze od tl1000 i one są grubsze od standardowych w gsxr min maja 4,5 a w gsxr 4 mm, jakie bym poniusł konsekwencje jak bym z jednej strony miał grubszą tarczę od drugiej strony ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 O ile grubosc tarcz jest jedyna rzecza ktora sie one roznia to spoko zakladaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Jeżeli średnica tarcz jest ta sama i takei same punkty mocowania to nic się nie powinno stać. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Witam jakie są skutki złożenia dwóch różnych tarcz w moto na przód, a dokładniej mam dwie tracze od tl1000 i one są grubsze od standardowych w gsxr min maja 4,5 a w gsxr 4 mm, jakie bym poniusł konsekwencje jak bym z jednej strony miał grubszą tarczę od drugiej strony ??? jeśli grubośc tarczy jest dopuszczalna i mocowanie jest takie same to zakładaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 A czemu nie możesz założyć 2 od tl? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ekimm Opublikowano 5 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Chodzi o to że jedna tarcza mi padła luzy takie że grzechocze że aż uszy bolą \, a mam tarczę dobrą ale od gsxr niby obie identyczne tylko ta od TL jest grubsza o 0,5 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 A pomyślałeś o rozgrzewaniu się tarcz, ta cieńsza będzie się grzała szybciej i hamulec będzie brał mocniej na tej tarczy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ekimm Opublikowano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 no właśnie dlatego ten temat zacząłem mam świadomość rozgrzewania się tarcz ale różnica w grubości nie przekracza 0,5 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 no właśnie dlatego ten temat zacząłem mam świadomość rozgrzewania się tarcz ale różnica w grubości nie przekracza 0,5 mm i dlatego nie bedzie to mialo zadnego znaczenia dla Ciebie pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Czolem! Piotrze. Zainteresowala mnie informacja o roznej temperaturze tarcz. Co w takim razie z takim wynalazkiem jak CBS? Dzis jechalem sobie lajtowo swoja CBF i hamowalem w zasadzie tylko tylem (a wiec przez CBS i jedna strona przodu). Jak dojechalem do celu - lewa tarcza przednia byla zimna jak lod, a prawa goraca, ze az parzyla... Dlaczego inzynierowie Hondy nie wzieli takiej okolicznosci pod uwage (nierownomierne rozgrzewanie tarcz wywolane ukladem CBS), skoro mowisz, ze temperatura tarcz ma takie znaczenie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 ja przez pewien momęt byłem skazany latać na jednej tarczy z gsxr 750k4 a 2giej z gsxr 1000k4, niby bardzo podobne ( mocowania grubość etc) ale nity delikatnie sie rózniły , w normalne jeżdzie ulicznej niebyło różnicy ale przy ostrzejszych hamowaniach ze znacznych predkości motocykl próbował mnie wysadzić :) całe przednie zawieszenie wpadało w niesamowite drgania , mimo założonego amora skretu ohlins Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Czolem! Piotrze. Zainteresowala mnie informacja o roznej temperaturze tarcz. Co w takim razie z takim wynalazkiem jak CBS? Dzis jechalem sobie lajtowo swoja CBF i hamowalem w zasadzie tylko tylem (a wiec przez CBS i jedna strona przodu). Jak dojechalem do celu - lewa tarcza przednia byla zimna jak lod, a prawa goraca, ze az parzyla... Dlaczego inzynierowie Hondy nie wzieli takiej okolicznosci pod uwage (nierownomierne rozgrzewanie tarcz wywolane ukladem CBS), skoro mowisz, ze temperatura tarcz ma takie znaczenie? Pozdrawiam Jeżeli hamowałeś ostro i nie czułeś że moto chce do rowu jak MZ251 to już nie moja wina.Przy tej samej powierzchni przylegania klocków i różnej grubości tarcz ta cieńsza szybciej nabiera temperatury i mocniej hamuje co będzie dawało efekt skręcający widelec teleskopowy a sprężystość elementów mocujących do pewnego stopnia będzie temu przeciwdziałać co w efekcie spowoduje występowanie drgań całego układu o częstotliwości 45-55Hz. Bardzo podobne zjawisko występowało w pierwszym modelu Hondy CBR1000RR i spowodowało akcję wymiany nieodpłatnej klocków hamulcowych u dealerów (oczywiście poza naszym krajem bo kto by się przejmował jakimiś drganiami podczas gwałtownego hamowania z prędkości 250kmh ). Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Chwileczkę, czy oznacza to, że motocykle w jedną tarczą maja tendencje do "ściągana" na jedną strone przy np. awaryjnym hamowaniu? Chyba, że to tylko MZ251 ma takowe i do rowu ją ciągnie. Przy zwykłej, codziennej nawet dynamicznej eksploatacji różnice w grubości tarczy nie będą zauważalne. Tarcze w czasie eksploatacji nierówno sie zużywają - jakos nie znalazłem nigdzie informacji o maksymalnej różnicy grubości tarcz tylko o minimalnej ich grubości i domyslam się, że tu bardziej chodzi o ich tendencje do odkształcania sie pod wplywem temperatury - cieńsza ma większą. Nie popadajmy w paranoje - jak jedyna róznica to 0,5mm grubości to zakładać i śmigać. Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Czolem! No ja rozumiem, ale to w takim razie, skoro roznica w temperaturze tarcz jest takim waznym czynnikiem, to nalezy wyciagnac wniosek, ze uklad CBS jest nieprawidlowo zaprojektowany. Bo w przypadku, gdyby po tej mojej jezdzie z dohamowaniami tylem przyszlo mi ostro hamowac awaryjnie przodem, gdy przednie tarcze - jedna zimna, a druga goraca, to - jak piszesz - sciagaloby mnie do rowu...Czy zatem uklad CBS nie powinien dzialac tak, aby przy hamowaniu tylem pracowaly oba przednie zaciski? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 abu wiekszosc moto z 1 tarczą to pierdułki co lataja z v/max<200jechałem kedys duzym zygzakiem co miał jedną tarcze od innego(włąsnie rożniły sie tylko grubością) moto to przy ostrym hamowaniu z 250 myslałem ze sie posram ze strachu-tu dzialaja o wiele wieksze momenty skrecające na zawieszenie-porównanie tego do motocykla z 1 tarczą jest bez sensu! Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.