Jeśli chodzi o to czy łańcuch możesz przesuwać po zębatce lewo - prawo no to pomyśl logicznie. Przecież łańcuch nie jest napięty na sztywno, musi mieć przewidziany przez producenta luz. Chyba logiczne, że musi się go dać przesunąć. Masz podziałkę przy śrubach regulacyjnych do napinania łańcucha przy tylnym kole, ona służy temu żeby ustawić osiowość koła. Jeśli chcesz żeby było ustawione na pewno idealnie to wpisz w google "urządzenie do ustawiania osiowości tylnego koła" i sobie takie zakup. Jak dobrze ustawisz osiowość to nie szukaj dziury w całym bo łańcuch pod obciążeniem będzie szedł prosto po zębatce tylko wsiadaj i ciesz się jazdą.
A tak na przyszłość to nie ucz się mechaniki metodą prób i błędów czy eksperymentów tylko zaopatrz się w porządny service manual i działaj krok po kroku na jego podstawie. Tam naprawdę są wszystkie informacje.