Skocz do zawartości

Pierwszy motocykl a Africa Twin


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy AT nadaje się na pierwszy motocykl? Mam już chęć na AT od dłuższego czasu, ale czy to jest dobry wybór? Chciałbym kupić turystyczne enduro i z tego co szukałem w tej cenie to AT wygląda na motockl w teren, reszta to plastiki którymi wjechanie w polną droge wydaje się głupim pomysłem. No i w tej Hondzie jest coś co przyciąga. :wink:

 

 

Dam rade temu motocyklowi, mam 178 cm wzrostu i 69 kg wagi, jestem w miare wysportowany. ;p

 

Jeśli AT nie nadaje się na pierwszy jednoślad to jaka jest alternatywa?

 

Myślałem też na początek nad Suzuki GS500, ale od motocykla chce wolności, a niemożność wjechania w teren takowej mi nie daje. :biggrin:

 

 

Podsumowując podstawa to raczej turystyczne enduro, którym będę mógł dojeżdżać do szkoły, w lekki teren jak i gdzieś w dalszą droge.

 

Zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy. Za tydzień jade do Grecji zarobić na pierwszy motocykl, nie mam jeszcze prawka kategorii A, nie mam pojęcia kiedy nowe zasady wejdą w życie. Jeśli nie zdąże z prawkiem to jest sens zdławić AT do 34 KM?

 

 

Z góry dziękuje odpowiedź. :smile:

Edytowane przez Ukukuki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Afri na pierwszy motocykl ... hmm... no jak masz długie nogi to tak... dławić nie ma sensu bo silnik łagodnie oddaje moc , której i tak ma nie aż tak wiele..... zainwestować w gmole.... i żadna gleba jej nie straszna , to udarowa maszyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRampek niby mniejszy, lżejszy i poręczniejszy niż AT ale jak kumpel dał śmignąć Afriką 100km to z moim moto (dominator) nie ma porównania. Wysoki, mocny, wygodny. Laleczka :icon_mrgreen: Sam się na przyszły sezon do niej przymierzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy motocykl nie polecam!! Spora waga i moc już jakaś :wink: Może pomyśl nad jakimś singielkiem: tańszy w obsłudze, łagodniejsza charakterystyka, mniejsze spalanie, lżejszy... np. honda dominator.

Transalp jest słabszy od afryki, ale mimo wszystko zrywa przyczepność przy prędkości 100km/h na szutrze, to już nie przelewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, dośc mocno napaliłem sie by moje drugie moto to była właśnie AT. Ostatnio mialem sie przymierzać u gościa do Africzki ale mimo 183 cm wzrostu ledwo dosięgałem, ale wydawała mi sie ona jakaś... podwyższana. Od jakiego wzrostu mozna w ogole myśleć o africzce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg danych znalezionych na szybko w necie africa ma na tej samej wysokosci siedzenie (ta najstarsza africa) co xl'ka. Ja mam 178 i z ta druga nie mam problemow, wiec Ty na standardowej (chodzi o wysokosc) Adamie tez nie powinienes miec - kwestia przyzwyczajenia :wink: *

 

Pzdr

 

 

* No chyba, ze zle dane znalazlem :D

Edytowane przez Techniacz

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy motocykl nie polecam!! Spora waga i moc już jakaś ... Transalp jest słabszy od afryki, ale mimo wszystko zrywa przyczepność przy prędkości 100km/h na szutrze, to już nie przelewki.

 

Kochaaany, nie przesadzasz czasem???? że niby 60 kucy to juz takie przelewki. Nie jestem fanem mega mocy dla poczatkujacych, ale z taka moca powienien kazdy (powtarzam kazdy dac sobie rade), kto ma choc troche oleju we lbie. W sumie we wspolczesnych maszynkach (poza singami) trudnio znalezc cos 2-osobowego co ma mniejsza moc niz wskazana AT.

Jesli Ci sie spodoba biez, ale pamietaj, ze za dobry egz. zaplacisz dosyc duzo (kup gmole, jesli nie bedzie a to ze wzgledyu na wage) moim zdaniem zbyt w stosunku do tego co sprzet oferuje, ot po prostu "kult" jakis czy cos w tym rodzaju sie wytworzyl ... :wink:

pzdr

Jac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam na www.africatwin.com.pl . Tam mamy już taki temat. Gratuluję gustu. To są świetne motocykle (nie tylko AT - wszystkie duże enduraki). Mam 173cm i ledwo sięgam palcami jednej nogi do ziemi. Przerażało mnie to a teraz nie mam z tym problemu. Warto podkreślić, że Afryki mają różnie wysokości siedziska w zależności od modelu. RD03 jest najwyższa, RD04 (moja) średnia, RD07 jest najniższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz jeździć w terenie to na początek polecałbym jednak jakiegoś singielka. AT to bardzo dobry sprzęt, ale jednak swoje waży co w terenie przeszkadza i szybko może skończyć się obraniem z plastików.

Dlatego na początek sugerowałbym coś 1cylindrowego klasy 600 - nx 650, dr 650 RSE, XTZ 660 z bardziej turystycznych, lub nawet coś mniej obudowanego. Będziesz mógł to łatwiej i szybciej opanować, gleby nie będą tak bolesne finansowo i będziesz miał z tego większą frajdę w terenie. Zweryfikujesz czy to jest to i jeśli tak - to śmiało na wymarzoną AT - już z doświadczeniem i jakimś porównaniem. Dodatkowo nie będzie to wymagało na starcie aż tak dużych nakładów finansowych.

To taka moja sugestia, ja zrobiłem podobnie (fx650->xtz750) i bardzo się z tego cieszę. Co do Twoich 'parametrów' - one na pewno nie przeszkodzą Ci w jeździe AT.

Aha, w przypadku dużych turystycznych enduraków w las gmole to podstawa, wysokie szyby długo nie żyją - z wiecznym studentem wiemy coś o tym :wink:

 

pozdrawiam, Adam

Edytowane przez fxrider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochaaany, nie przesadzasz czasem???? że niby 60 kucy to juz takie przelewki. Nie jestem fanem mega mocy dla poczatkujacych, ale z taka moca powienien kazdy (powtarzam kazdy dac sobie rade), kto ma choc troche oleju we lbie.

 

Ja tam jestem zdania, ze pierwsze szlify najlepiej zdobyć na mniejszej pojemności. Człowiek szybciej uczy się techniki jazdy i wyrabia prawidłowe nawyki. Nie polecam np: nauki jazdy po grząskim piachu motocyklem typu AT lub TA. Takie rzeczy najlepiej nauczyć się na motocyklu o mniejszej masie i gabarytach. Ja po 10 latach jazdy na różnych bzykach dosiadłem Transalpa. Nie żałuje tych lat, bo nie poszły na marne. Tego nie da sie zastąpić rozsądkiem :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech.. Africzka .. sam już po taką jedną sztukę jechałem, ale okazało się że szrot to był... Africe brakuje 6-go biegu i 20 koni więcej... wtedy byłby to motocykl niemal idealny. Afrika może być pierwszym motocyklem.. i wcale nie trzeba zaczynać od singli... warunek trzeba chłopa... wszyscy o nikczemnej posturze lepiej niech zaczynają od mniejszych maszyn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy "nikczemna"? :icon_mrgreen:

 

Ale fakt faktem - Africa to super moto ale naukę od takiej zaczynać?

W lekki teren? Nie radze...Szkoda moto, plastików i ciebie..

 

To jest porządna, duża (można rzec - wielka) kanapa, na której raczej w terenie, jako początkujący, nie dasz rady..A może dasz ale okupisz to siniakami, połamanym sprzętem, wymianą lusterek, szyb i nie wiadomo co jeszcze...(oby nic więcej)

 

Jakiś singiel też bym polecał ok. 600 cm.. do 140, 150 kg wagi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...