Skocz do zawartości

Pękniety blok silnika... LC4 kilka pytan do spawaczy...


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc!

 

Pękł mi karter. Motocykl KTM LC4. Tradycyjnie podejrzewam że użyty stop to Aluminium z Magnezem czyli magnesium tak? Poczytałem trochę forum i podobno Magnesium to jest Duralu z lekką domieszką MG....Zgadza sie? Nie mam żadnego pojęcia o spawaniu wiec moje domysły mogą być trochę chybione..

Pytania:

 

- Czy to sie spawa jak zwykłe alu?

- Jakiego zakładu szukać? Zwykły spawacz aluminium da rady? Czy może ktoś taki kto umie pospawać duraluminium? Czy może taki kto umie pospawać magnez? Istnieją tacy? A może spece od spawania głowic samochodowych?

 

Poniżej dołączam foty... Jak widać było to już kiedyś spawane. Cholera obawiam sie że to może być mój największy problem...

Czy powinienem to przygotować jakoś spawaczowi te powierzchnie np. multi-szlifierką usunąć resztki starego spawu?

Czy nasmarkać na to dalej? Chodzi tylko o to żeby uszczelnić ten moment...Problemem jest wyciek oleju z tego miejsca. Większych obciążeń tam nie ma wg. mnie tylko wibracje.

 

Obejdzie sie może bez wyciągania silnika? Fajnie by było bo od razu po spawaniu można by było odpalić i sprawdzić czy sie poci dalej...

 

 

FOTY:

http://bikepics.com/pictures/1297591/

http://bikepics.com/pictures/1297593/

http://bikepics.com/pictures/1297598/

http://bikepics.com/pictures/1297595/

http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C05%5C22...297595-full.jpg

Ilość wolnego miejsca:

http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C05%5C23...298484-full.jpg

 

Sumując do kogo to zanieść i jak to zrobić żeby starczyło na kilka sezonów?

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega potrzaskał karter w gsxr który też jest wykonany z jakiegoś stopu magnezowego, uszkodzenie było można powiedzieć kosmetyczne po prostu dziura i nieszczelność, ale żaden okoliczny spawacz aluminium się nie chciał podjąć naprawy tego bo to jest podobno niespawalne a przynajmniej nie technikami stosowanymi do aluminium i skończyło się na tym że zakupił nowy stary dekiel na allegro. A poza tym napisałeś że nie ma tam obciążeń ale czy w tym otworze nie jest miejsce śrubę która mocuje silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie , bardzo blisko mocowania silnika , mysle ze peka i bedzie pekac , obciazenia tam sa jednak sporawe. Pospawac sie da ,ktos spawal pokrywke od EXC 125 tez ze stopu alumagnez i trzymalo

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby blisko mocowania silnika... Ale silnik jest trzymany jeszcze drugą połówką... bloku + kilka innych mocowań. Zanim wywalę 500zł w wymianę karterów (kartery+ uszczelki) wyjdzie nawet więcej, chce sprobować to pospawać tak jak jest bez rozpoławiania.... Nikt mi nic nie doradzi?

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby blisko mocowania silnika... Ale silnik jest trzymany jeszcze drugą połówką... bloku + kilka innych mocowań. Zanim wywalę 500zł w wymianę karterów (kartery+ uszczelki) wyjdzie nawet więcej, chce sprobować to pospawać tak jak jest bez rozpoławiania.... Nikt mi nic nie doradzi?

 

doradzi-- ale nikt z doswiadczeniem i wiedzą ! koszt pospawania przez specjaliste od stopow przekroczy wartosc uzywki lub nawet nowego =wszystko mozna ale kwestia ceny! spawalem blok w husabergu jest ale ostatecznie okazalo sie ze trafilem na uzywke wyszlo w podobnej cenie i blok zostal .. dalej nie ma pewnosci czy operacja sie udala :):) (pacjent pozostał w hibernacji )-- mam taki blok mozesz sie dogadac ze mną

 

oczywiscie pisząc ,że mam taki blok mialem namysli blok do KTM lc4 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucass ja bym próbował to naprawić. Podjedź to ludzi co zajmują spawaniem głowic i pogadaj, może oni się tego podejmią albo kogoś polecą. Jak spieprzą robotę to i tak nie masz nic do stracenia, połowki zawsze możesz kupić (oczywiście o ile za usługę nie zawołają sobie niewiadomo ile). To nie musi być Magnesium, bo z niego mogą być zrobione tylko kapy, a kartery np. z jakiegoś "normalniejszego" stopu. Z drugiej strony wymieniając je, możesz oblukać cały silnik, ale odpukać po co się dołować :icon_razz: No i będzie to trochę kosztować, licz jeszcze łożyska na wał, które mogą ulec uszkodzeniu w czasie ich wyjmowania, regulację osiową wału, itp. Sporo czasu też. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam złą wiadomość. Niespawalne !!! a z wydatków to możesz skalkulować zakup gumowego młotka :icon_razz:

Niestety jesteś skazany na poszukiwanie używki.

Możesz trafić jak to normalnie w naszym kraju na pseudo-fachowca który za sporą kasę posmarka czystym alu ale nie da żadnej gwarancji.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale podjedz do spawacza niech zasmarka, jak wytrzyma to wytrzyma , jak nie to tudno poszukasz uzywki

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze kwestia jest taka, czy uda sie to zrobić bez rozpoławiania silnika.... Bo podobno jeśli olej będzie na jednej ze stron spawanego materiału (tej drugiej) to i tak sie wtedy nie pospawa....ale to tylko rysa jest... Jeśli uda się to super... Jeśli nie to pospawam na zimno czy coś w tym stylu..... Mam nadzieje że wytrzyma. Przynajmniej do zimy:P

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro ktos spawl i jakis czas trzymalo , to mniejmy nadzieje ze i teraz troszke wytrzyma

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie wszystkich, jestem nowy na forum i raczej świeżym motocyklistą ale mam praktykę w spawaniu aluminium metodą TIG i mogę powiedzieć jedno wszystkie odlewy z alu sa stopami alu-krzem tzw. siluminy i są nieźle spawalne a stopy alu-magnez spawają się bardzo dobrze.

Możesz trafić jak to normalnie w naszym kraju na pseudo-fachowca który za sporą kasę posmarka czystym alu ale nie da żadnej gwarancji.

Niestety muszę się z tym nie zgodzić ponieważ naspawałem :rolleyes: się już głowic, misek olejowych i tym podobnych części silników i nigdy nie było problemu.Jest jeden warunek przedmiot spawany musi być czysty jak ręce chirurga przed operacją ponieważ każde zanieczyszczenie powoduje porowanie materiału i w efekcie wadę spoiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...