Skocz do zawartości

krokodyl

Forumowicze
  • Postów

    363
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O krokodyl

  • Urodziny 08/17/1966

Informacje profilowe

  • Lubię
    box-tramping-technika
  • Skąd
    Wrocław

Osobiste

  • Motocykl
    DR BIG -KTM sx 250-lc4
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://zaplon.zafriko.pl

Osiągnięcia krokodyl

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta (17/46)

0

Reputacja

  1. moze zapalić i 1 V ... wiem dziwnie...ale ma to sens ponieważ Cewka wysokiego napięcia jest transformatorem czyli zespołem indukcyjnym mającym za zadanie zmniejszyć lub zwiększyć napięcie i kwestia tylko przełożenia cewki WN (ile razy podbija napięcie) -- oczywiście wywód czysto teoretyczny bo przy 1V można ale jest to kłopotliwe ze względów konstrukcyjnych cewki --- napięcie zmienne najlepiej mierzyć miernikiem wskazówkowym o ile nie mamy dostępu do oscyloskopu -- teoretycznie pokaże nam napięcie skuteczne czyli obniżone o pierwiastek z 2 ( czyli napięcie przyjmijmy o 30% mniejsze od napięcia PP podawanego przez producenta )
  2. http://zaplon.pl.tl/Diagnostyka-i-naprawa-cewek-magneta.htm tutaj być może znajdziesz wyjaśnienie
  3. Takie schematy uszkadzają mi trwale mózg- dziennie oglądam setki od prawie 30 lat to tak jak gdybyś uczył dodawania 2+3=7 ... niby znaki są ale wynik się nie zgadza :) Nie bierz do siebie uwag bo przecież nie jesteś autorem a nikt nie wymaga abyś analizował schemat akurat koncepcja regulatora ciekawa znajdę czas napisze podobną analizę i zamieszczę na stronie ale po polsku -
  4. Regulator napięcia jest zaopatrzony w dodatkowe wejście -MONITOR działa to tak ,że reguluje on tak napięcie aby na wejściu MONITOR zawsze było 13,8 (lub inne zadane napięcie zależy od modelu regulatora) ma to za zadanie zrównoważenie spadku napięcia na przewodach zasilających . Czyli długi przewód od regulatora do stacyjki i dalej żarówka po drodze spadek napięcia załóżmy 1,5V na przewodach i jeśli podłączymy wejście MONITOR do żarówki to regulator tak zakombinuje aby na żarówce było 13,8 (jego interesuje tylko to aby na wejściu MONITOR było 13,8) czyli poda na Czerwonym 15,3V tak aby zrównoważyć spadek napięcia na przewodach --Wejście MONITOR nie podaje prądu ono jest jak gdyby końcówką pomiarową dla regulatora napięcia Schemat proszę nie kopiować totalna bzdura .. autor może i jest naukowcem ale u siebie :) ===Mostek prostowniczy 3 fazowy pomylone kierunki diod !!!! ===Wartość potencjometru R8 mocno przesadzona przy takiej wartości regulacja 30% czyli teoretycznie od 8V do 22 V
  5. dobry jesteś przebieg 6 postów -a już obrażony na całe forum - barak Ci umiejętności podstawowej a mianowicie czytania ze zrozumieniem !!! po co akumulator ??? wiadomo jak elektrownia wyrabia to go ładuje jak nie wyrabia to prąd na światła pobierany jest z aku ....... istnieje coś takiego jak bilans energetyczny (perpetum mobile nie istnieje!! ) na obrotach aku jest ładowane i tez stosowałem w swoim KTM takie rozwiązanie z aku 2Ah i bez problemu to wyrabia ... zastosuj inny regulator zwykły z prostownikiem 1 fazowy i wszystko bedzie ok --- idąc dalej Twoja zagadkową logika można domyśleć się ,ze skoro producent nie zaleca stosowania akumulatora to i regulator napięcia wsadził bez prostownika a wiec skoro tak to jakim cudem chcesz naładować aku zmiennym prądem ????
  6. Witam Przejście na napięcie 6V nic nie zyskasz --- wydajność prądnicy mierzymy w Watach najczęściej w motocyklach podaje się przy 5 000 obr/min (RPM) jeżeli tak jak napisałeś po 2 godzinach aku Masz puste to znaczy ,że ładowanie nie działa-- Twoje moto wkręca sie na wysokie obroty więc elektrownia powinna wyrabiać bez problemu-- sprawdz ładowanie ale w troche bardziej mądrzejszy sposób czyli amperomierz włączony szeregowo z akumulatorem i przy pracującym silniku włączasz światła obserwujesz i wyciągasz wnioski :):)
  7. zrób fote statora i uszkodzonego cdi razem z gniazdem
  8. Znajdę czas -narysuje schemat czegoś co miga przy zbyt dużym napięciu :):) generalnie płytke możesz zrobić .. bo konfiguracja elementów będzie bardzo podobna
  9. kup za 40 pln od KYMKO jest odpowiedni!! Dobra cena dobra jakość! w cale nie jest gorszy od oryginału
  10. http://zaplon.pl.tl/SCHEMATY-PRZYDATNYCH-U...26%23323%3B.htm Masz na stronie 2 schematy z tym ,ze kontrolka rozładowania działa super!!! polega na tym ,ze dioda miga im bardziej rozładowany tym częściej miga... koszt wykonania kilka pln
  11. http://yfrog.com/j5dsc04502mj http://yfrog.com/17dsc04504gj jeszcze raz powtarzam nie komplikuj spraw prostych! wejdz na forum elektroda .pl tam się przynajmniej pośmieją :) zamieściłem foty regulatora husaberga (podłanczasz równolegle do przewodów wychodzących z statora czyli masa i żółty)skoro autor tematu nie może sam poskładać należy sprawę uprościć maksymalnie --- do sabotażystów BANANvanDYK pewnie działasz na kilku forach -- lekarzom podpowiadasz jak leczyć wędkarzom jak robaki na haczyk zakładać.... nie mam zamiaru na siłe Ciebie ośmieszać ale sam się napraszasz robiąc sabotaż ! Regulator od skutera na przykład od piaggio napisane na nim jest wyraznie 36W max! to jest najsilniejszy regulator spotykany w skuterkach natomiast obroty na jakie wpada motocykl powodują wytworzenie energii przekraczającej 100W ! (to samo karmisz ludzi schematami nierealnymi gdzie symbole są wyssane z palca) Elektronika to nie tylko oglądanie schematów ale praktyka= kwestia bilansu energetycznego -- i nie używaj skrótów typu AC bo przy dyletanckim formowaniu zdań opisujących zjawiska techniczne wtrącanie skrótów nierozumianych przez większość (myślisz ,że Cie uwiarygadniają?) to ściema ! Jeśli opisujesz coś co rozumiesz(a przynajmniej tak Ci się wydaje ) to postaraj się robić odwrotnie opisuj sprawy skomplikowane językiem prostym ogólnie zrozumiałym dla większości -forum służy do wzajemnej pomocy a nie samo promocji za wszelką cenę!
  12. Wiem ,że chcesz zaistnieć ale robisz to nieudolnie próbując obrażać innych naprawdę nie jest to metoda ! Inna sprawa ,że zbyt wiele energii wkładasz w gmatwanie prostych tematów! Akurat link jaki dałeś nieświadomie jest to schemat regulatora od Husaberga to,że ,że w innych tematach gdzie pisałeś ewidentne głupoty -- (tematy o zapłonach Motoplat) grzecznie zwróciłem uwagę abyś nie robił dywersji swoją niewiedzą (jesteś fanatykiem jednego portalu MOLOTEK bardzo madrego ....ale są tam tylko schematy ) Ostatni link jest to schemat dokładnie takiego regulatora jaki potrzebuje autor tematu z tym ,ze przez swoje dyletanctwo i tępe kopiowanie schematów z netu nawet nie wiesz ,że tyrystor tp154e nie istnieje (a jeśli to jest to wewnętrzne oznaczenie firmy produkującej..) z tanich tyrystorów bt151 będzie się nadawał na to miast tranzystor to BC307 lub podobny ....(w każdym sklepie znajdziesz) kopiowanie schematów z sieci owszem jest metodą ale dla ludzi ,którzy mają chociaż podstawową wiedzę z zakresu podstaw elektroniki -
  13. Witam Niestety od skutera średnio się nadaje -- a to z takiego powodu,ze stator (uzwojenie prądnicy) jest zbudowane w skuterach z 2 części czyli regulator steruje tylko napięciem do ładowania akumulatora natomiast światła zasilane są bezpośrednio z cewki .... ogranicznikiem jest tam duży metalowy rezystor kilka Ohm .... generalnie potrzebujesz tam ogranicznik napięcia czyli coś jak w husabergu bez prostownika albo lepiej stary szeregowy regulator od KTM (nietypowe rozwiązanie ale działa najbardziej stabilnie)...z tym ,ze jeśli zastosujesz szeregowy plus do tego wsadzisz kiondensator wielkiej pojemności -- powyżej 15 mF to bedziesz miał w miarę stabilne napięcie-- Koncepcja z tyrystorowym regulatorem napięcia (najcześciej spotykany) niestety nie jest najlepszym pomysłem ze względu na brak stabilizatora jakim jest akumulator.... jak ędziesz na silach budować regulator szeregowy z kilkunastu elementów to zamieszczę na stronie schemat .... http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIECIA-pro...o-wykonania.htm
  14. Zdradż trajemnice== jak go przymocowałeś ????
  15. zacznij od prostych posunięć bez inwestycji .. wymień przewody wysokiego napięcia sprawdż lub zamień miejscami fajki...... kupowanie czegokolwiek na końcu .. a cewke spokojnie do testów możesz kupić taniutką od skutera Chińskiego
×
×
  • Dodaj nową pozycję...