Tobik Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Witajcie. Jestem nowy więc i pytanie dość prozaiczne. Jestem na etapie podejmowania decyzji o kupnie albo bmw 1100 lt (rt) albo hondy ST 11000. Niestety nikt do tej pory nie pokusił się by mi odpowiedzieć która maszynka jest lepsza, wydajniejsza ekonomiczniejsza, wygodniejsza, ekonomiczniejsza, przylepniejsza do drogi, itd, itp.BabiniczRT czy LT? Bo różnica jest znaczna. Sam dosiadam RTka,ale 1150. Generalnie wygoda na RT 1150 może być lekko większa niż na ST 1100. Na plus jest elektryczna szyba i regulacja wysokości siedzenia. W zakrętach chyba lepiej RTek leci. ST ma chyba większego powera. Jeśli chodzi o spalanie to nie będzie za dużych różnic, mi RT pali samemu (ważę ponad 100 kg) z 3 zapakowanymi kuframi przy przelotach około 120 - 130 km/h pali 5,5 - 5,6 llitra. Myślę,że w ST będzie podobnie. Serwis też całkiem podobnie wypada chyba, chodziaż w RTku lepiej patrzeć czy sprzęgło nie ciągnie, bo jeśli to będzie oznaczało wymianę sprzęgła, to czekają Cię spore koszty (części plus robota - trzeba rozebrać pół moto). Jeśli ja bym miał wybierać między RT 1100 lub ST to brałbym ST. Jeśli to byłoby RT 1150 to biore RT, bo ma kilka istotnych i lepszych rzeczy w sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Babinicz Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Dzięki wszystkim co odpowiedzieli na moje hasło. Kupiłem juz ST. Już wiem czym chcę jeździć po przejechaniu 2 tyś km. Jeszcze raz dzięki i szerokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Porter Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Chciałem zapytać szanowne grono użytkowników Zacnych motorów poważnej marki BMW -czy ktoś wymieniał ABS w swoim moto ? W moim pali się sygnałem ciągłym czerwona kontrolka. W autoryzowanej stacji po podpięciu pod ' kompa" mechanik stwierdził awarię właśnie tego urządzenia. Podobno nie ma możliwości naprawy , istnieje tylko możliwość wymiany całego ABSu. Koszt 6500zł jeśli dobrze zrozumiałem. Na koniec dowiedziałem się , iż jest to dosyć częsta awaria w tych motocyklach, która w zasadzie zdarza się losowo od czasu do czasu. Ciekaw jestem waszych odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrej.p Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 witamprosze o opinie uzytkownikow motocykli BMW ; odnosnie motocykli k1200 gt i k 1300gt rok prod 2009- 2012. nosze sie z zamiarem zakupu. alemam problem z podjeciem decyzji z uwagi na mala wiedze na temat tych modeli wiem ze jest roznica w budowie silnika.a co pozatym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 (edytowane) Ja jestem posiadaczem BMW R80RT 1990r.. Jak trąbią wszem i wobec R2V czyli dwuzaworówki to najbardziej udane modele BMW. Ja w mojej już robiłem skrzynie biegów - padły łożyska koszt materiałów prawie 1000 PLN uszczelniacze tylko w ASO - dziwne średnice 26,5 itp. 5 łożysk normalnych do dostania poza ASO w normalnych cenach ale i tak się uzbiera, niestety jedno łożysko nie normalne tylko ASO za bagatela 388PLN ,dystansowanie skrzyni do 0,05 mm bez specjalnej płyty nie wykonalne jej koszt to około 200 pln.Skrzynie nie ma regóły mogą wytrzymac 100 tys. lub 10 tys.jak sie uda totolotek. Podobnie z panewkami wału korbowego.W skrzyni w najmniej oczekiwanym momencie lubi pęknąć sprężyna wybieraka biegów, zostajemy wtedy z ostatnim biegiem jaki był wrzucony, koledze się to stało na Węgrzech powrót do Polski na dwójce.Ale jest na to recepta obróci motocykl do góry nogami i wtedy zmienić bieg :) Lub wygiąć ustrojstwo z drutu ala wytrych wprowadzić przez wlew oleju pogmerać i podnieść zapadkę i zmienić bieg. U amerykanów taki wynalazek awaryjny z fajną nakrętką którą można wkręcić zamiast korka wlewu oleju można kupić za 25duli. A jak nawet ktoś ma długie ręce i podzielność uwagi jest w stanie wazie awarii z tym ustrojstwem zmienić bieg w czasie jazdy. Następne ale to rozrusznik Valeo DR6 odklejające się magnesy całe szczęście to bardzo popularny model posiada go większość małych samochodów więc wymiana stojana bendixa szczotek to koszt ok.50 pln nowy stojan ma już blaszki zabezpieczające przed przesunięciem się magnesów.Padajace wirniki alternatora , całe szczęście Chińczycy wzięli sprawę w swoje ręce i można kupić wirnik z wołoską naklejką za 50 juro + wysyłka u niemiaszków na jebaju. Przewijane nie dawały radę a te podobno daja rad.Regulatory napięcia też padają nieoczekiwanie warto wymienić na regulator z Mercedesa G classe, ale chłopakom dają rade elektroniki od JAWY 350. Poza tym walczę z klekoczącymi zaworami,nieszczęśiwie skonstruowane podpory osi dźwigni zaworowych lubiące się przesunąć i po jakimś czasie zawory rozklekotają się jak sztuczna szczęka teściowej, ale taki urok rozrządu popychaczowego. Co jakiś czas warto wymienić gumowe łączniki lasek popychaczy bo jak stwardnieją to lubią podciekać, całe szczęście koszt niewielki w ASO az 9PLN za sztukę a jest 4. Od początku jak posiadam motocykl podczas jazdy po nierównościach coś stuka w przednim zawieszeniu , nie mogę ustalić co ale czas pokaże. Wadą wersji GS po 90 roku na paralewerze sa padające krzyżaki wału napędowego.Wałek w ASO ponad 2tys. Chłopaki z forum dwuzaworowe testują patent z wymiana samego krzyżaka który dobrali z jakiejś maszyny zobaczymy co czas pokaże.RT-ek mógłby posiadać troszeczkę niżej środek ciężkości.W zakrętach chodzi fajnie ,ale nieoczekiwane zatrzymanie na miękkim poboczu może się skończyć glebą. Motocykl opiera sie wtedy na cylindrze :)Na 5 z plusem mogę zaliczyć zaopatrzenie w części zamienne.Mimo tego ,ze motocykl jest juz wiekowy w ASO można dostać prawie wszystkie części do motocykla.Niektóre maja naprawdę śmiesznie niską cenę taniej jak używki (np. konsola zegarka i woltomierza do RT nowa niecałe 100 w aso a na jebaju 150pln bez wysyłki i używana)ale niestety niektóre ceny powalają na kolana.Chciałem zapytać szanowne grono użytkowników Zacnych motorów poważnej marki BMW -czy ktoś wymieniał ABS w swoim moto ?W moim pali się sygnałem ciągłym czerwona kontrolka. W autoryzowanej stacji po podpięciu pod ' kompa" mechanik stwierdził awarię właśnie tego urządzenia. Podobno nie ma możliwości naprawy , istnieje tylko możliwość wymiany całego ABSu. Koszt 6500zł jeśli dobrze zrozumiałem. Na koniec dowiedziałem się , iż jest to dosyć częsta awaria w tych motocyklach, która w zasadzie zdarza się losowo od czasu do czasu.Ciekaw jestem waszych odpowiedzi.Niestety te typy tak mają :)Większość z jakimi miałem kontakt miały padnięty ABS albo po jakimś czasie dokonał żywota. Edytowane 25 Grudnia 2013 przez slaczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radbal Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Dzięki wszystkim co odpowiedzieli na moje hasło. Kupiłem juz ST. Już wiem czym chcę jeździć po przejechaniu 2 tyś km. Jeszcze raz dzięki i szerokości.gratuluję wyboru ;) poprzednio jeździłem hondą deauvillem, no i na zlocie przejechałem się st 1100 mojego brata. I pod jego wrażeniem po zlocie nt-v-ka poszła na sprzedaż i zaczęły się poszukiwania st-ka :) . Całkiem przypadkiem trafiłem jednak dość okazyjnie niezłą bmw k 1100 LT. No to kupiłem :). Wiele kilometrów nie zrobiłem ale po tych kilku tysiącach mogę stwierdzić, ze to był jednak dobry wybór :) Tak na szybko co mi się rzuciło...St-ek ma chyba lepszy silnik (troszkę) tzn. nie mówię o trwałości bo mój ma 108 tys. i oleju nie nad-używa :D ale honda ładniej pracuje i zbiera się jakoś szybciej, łagodniej??? ale...bm-ka na 100 % ma lepsze zawieszenie...i hamulce...jazda jest przyjemniejsza....dziur nie czuć wcale, ochrona przed wiatrem....lepsza...podnoszona szybka w takim zabytku robi wrażenie gdy chce się przycisnąć, grzane manetki i abs są w obu i tu remis...pojemność kufrów na plus dla BMW wygoda na dalszej trasie chyba też bmw, wygląd...kwestia gustu gdy kupowałem wg. mnie honda :) po dłuższym poznawaniu...już lubię cegłę ;)a koszty....ceny części są takie same, wymiany robię sam...poważnych awarii, ani ja , ani brat nie mieliśmy.....za kilka tysięcy km może będę mógł coś więcej powiedzieć... i tak patrząc na motocykl zastanawiam się po co ASO?? nie jestem mechanikiem ale to wszystko wygląda jak trochę bardziej rozbudowany rower i nic trudnego w wymianach (naprawach) tam nie ma :D Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
corniak Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Koledzy Motocykliści, szukam opinii na temat motocykli BMW, głównie chodzi mi o awaryjność. Jeżdżę od zawsze Hondami. Chciałbym jednak spróbować czegoś innnego. Myślę poważnie o BMW s1000r. Przyzwyczajenie do Hondy i brak zastzreżeń co do produktów tej marki trochę mnie hamuje. Będę wdzięczny za każdą sumienną opinię - dzięki:) Cytuj Diamenty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derbixxx Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Mam teraz 2. BMW. Pierwsze to było BMW F650gs '03, teraz jest F800R '14. Nr 1 kupiłem z przebiegiem 25000 km, sprzedałem z 39000. Pod sam koniec zrobił psikusa z zaworami, uszczelniacze zaworów trzeba było wymienić. Mam kontakt z nowym właścicielem i jest równie bardzo zadowolony jak i ja. Nr 2 kupiłem w tym roku z przebiegiem 3700 zrobiłem nim póki co 3500 km. Nosiłem się z kupnem innej marki, ale w BMW przekonała mnie kompleksowość produktu - manetki podgrzewane, przygotowanie fabryczne pod kufry (nie dot. S1000r ;)), itp itd. Są to wg mnie porządne sprzęty, owszem droższe od Japonii, ale S1000R w podstawie jest niewiele droższy od z1000, gsx-s 1000 (chyba jakieś 300€ różnicy). Do BMW jest multum akcesoriów - wunderlich dla s1000r ma fikuśne szyby, podwyższenie kiery jak ktoś chce...Dałbym szansę BMW na Twoim miejscu! Cytuj www.bikepics.com/members/filipski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek BMW K2LT Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 (edytowane) Witam serdecznie. Jestem nowy na tym forum , oraz świeżo upieczonym posiadaczem K 1200 LT . Nurtuje mnie jedna sprawa w mojej BM-ce chrobotanie podczas ruszania , dziwny dźwięk , który po przejechaniu 2 m przestaje być słyszalny . Sprzedający zapewniał , że K 1200 LT tak ma , jakoś mu nie wierzę . Bardzo proszę o opinię , może ktoś miał podobną lub taką samą przypadłość . Dzięki z góry każda z waszych opinii będzie dla mnie cenna . Pozdrawiam . Edytowane 8 Grudnia 2015 przez Krzysiek BMW K2LT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weterynarz Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Witam serdecznie.Jestem nowy na tym forum , oraz świeżo upieczonym posiadaczem K 1200 LT . Nurtuje mnie jedna sprawa w mojej BM-ce chrobotanie podczas ruszania , dziwny dźwięk , który po przejechaniu 2 m przestaje być słyszalny . Sprzedający zapewniał , że K 1200 LT tak ma , jakoś mu nie wierzę . Bardzo proszę o opinię , może ktoś miał podobną lub taką samą przypadłość . Dzięki z góry każda z waszych opinii będzie dla mnie cenna . Pozdrawiam .Jak to w gwarze lekarskiej sie mówi- kulawizna na zimno ,mijająca po rozruszania ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Chyba największą wada motocykli BMW w Polsce jest ich firmowy serwis. pal licho,z e drogi, niech będzie drogi i adekwatnie dobry. Niestety drogi i nikczemnie kiepski, a do tego klient czuje się jakby zajechał do Jaskini Janosika, a nie firmy usługowej identyfikującej się z marką świadczącą za pieniądze pomocną dłoń dla motocyklistów.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aryoryus Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 (edytowane) Nigdy nie miałem problemu z serwisem BMW, ani w terminie czy naprawie. Nie wiem na jaki serwis trafiłeś, zgodzę się że pracownicy zachowują się trochę jak roboty, ale mnie to akurat nie dziwi. Drogi. No wiadomo że drogi, w końcu to BMW jeśli kogoś stać na motocykl za 100 kafli to zostawienie raz na parę lat kilku tysięcy nie powinno stanowić problemu, i podejrzewam że wychodzą właśnie z takiego założenia. Edytowane 21 Czerwca 2019 przez Aryoryus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus 61 Opublikowano 9 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 Dzisiaj na komórce wyswietlilo mi sie ciekawe info z filmikiem https://www.autobild.de/artikel/bmw-r90s-laufleistung-von-fast-400.000-km-15534233.html BMW R90S: mileage of almost 400,000 km - 09.09.2019Almost ten times around the world!The BMW R90S from Peter Simms in the UK has an incredible 386,000 kilometers on the clock. How To Cars tells the story behind it. Peter Simms from the United Kingdom has achieved with his BMW R90S a huge mileage: 386,000 kilometers! That's almost ten laps around the world! The R90S came on the market in 1973 and revolutionized the image of Bavaria for the second time. The predecessor series had already trumpeted with wild colors, now came performance. The BMW R90S had 67 hp, including a five-speed gearbox and a disc brake. So she not only kept on the data sheet with the competition of Kawasaki, Honda and Harley-Davidson. The R90S accelerated from 0 to 100 in 4.8 seconds and ran 200 km / h top. That made her one of the fastest production motorcycles of her time.Reason for the mileage: a love story.Peter Simms bought his R90S in 1987. The idea of fulfilling a patient's dream of life "leave" led the nurse to the Netherlands together with a friend and said patient. There the trio stayed overnight with a distant acquaintance, Inneke. Between Simms and Inneke it sparked so violently that the Briton traveled to the Netherlands at every opportunity to the wedding. Three years in the wind and weather and always on the bike! The machine was busy collecting kilometers and, according to Simms in this Youtube video about his bike, is running better and better with every meter. The secret to the exorbitant mileage, according to several video comments, is regular and extensive maintenance. A writer jokes even if it would not be time for the first inspection after 386,000 kilometers. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 9 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 Nie rozumiem, co tu dziwnego...BMW nie takie przebiegi notują.Mój... Pierwsze dwa foto.Twin, max 10 lat, jak robią...I ostatnie, prawie dwa razy tyle wobec tego twojego...Na świecie pół miliona km w BMW nikogo specjalnie nie dziwi.Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 14 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2021 Odgrzeję kotleta. Obiły mi się o moje uszy dwie informacje na temat bawarskich wynalazków. Ostatnie modele 1200gs i pierwsze 1250gs cierpią ponoć na dziwną przypadłość. Otóż zdarza się, że zaciera się z powodu korozji wał kardana na przegubach, co doprowadza w skrajnym przypadku do ucieczki tylnego kola. Krąży gdzieś po necie niemiecki film z jazdy, gdy z tego powodu biker kończy jazdę w rowie. Trochę to słabe, biorąc pod uwagę renomę marki. A drugie info dotyczy R18, skądinąd bardzo ładnego motocykla. Podobno ogłoszona została akcja serwisowa na walki rozrządu. Ma ktoś na ten temat jakąś wiedzę lub sprawdzone info? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.