Skocz do zawartości

Z czego zrobić uszczelki do silnika CZ 175 62 rocznik


blitz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rozpołowiłem silnik do wymiany łożysk i regeneracji wału.

W związku z tym mam pytanie, z czego zrobić uszczelki do połówek silnika i do dekla przy sprzęgle ?

Silnik od CZ 175 62 rocznik.

Edytowane przez blitz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpołowiłem silnik do wymiany łożysk i regeneracji wału.

W związku z tym mam pytanie, z czego zrobić uszczelki do połówek silnika i do dekla przy sprzęgle ?

Silnik od CZ 175 62 rocznik.

 

W składnicach części do maszyn rolniczych dostaniesz materiał na uszczelki pod nazwą kryngielit w postaci arkuszy. Materiał jest różnej grubości.

Dodatkowo warto uszczelki posmarować pastą szczelniącą np Hylomar , Curil T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W składnicach części do maszyn rolniczych dostaniesz materiał na uszczelki pod nazwą kryngielit w postaci arkuszy. Materiał jest różnej grubości.

Dodatkowo warto uszczelki posmarować pastą szczelniącą np Hylomar , Curil T.

Klingieryt jest bardzo dobry ale zupełnie nie nadaje się na uszczelkę między połówkami karterów, w miejscu mocowania wału korbowego. A jest tak ponieważ najcieńszy z którym się spotkałem miał 1 mm grubości, a to powoduje rozsuniecie połówek o ok 1 mm (zależnie jak mocno je ściągniesz przy skrecaniu). Takie rozsunięcie może drastycznie zmienić położenie wału, luz wzdłuzny na wałkach skrzyni biegów itp. W tym miejscu najlepiej sprawdzi się dobrej jakości brystol pozmarowany cieniutką warstwą silikonu lub zaimpregnowany lakierem (opis w miesięczniku Automobilista).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja w sklepie z czesciami do motocykli typu wska kupilem takie fajne mazidlo uszczelniajace i nim smaruje kartery, a miedzy nie uszczelki wyciete z kartonu, ktore najczesciej kupuje gotowe, chyba ze nie ma do danego modelu, to sam wycinam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego profilu wynika ze jesteś z warszawy proponuje wybrać się na ul. [chyba prymasa 1000lecia} tam gdzie mieści się Liberator w pawilonach masz firmę Cer motor u nich możesz zakupić materiały na uszczelki od kryngielitu {nawet zbrojony metalową siatką} do specjalnego papieru o różnych grubościach i składnikach {może być pokryty grafitem}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Łodzi jest klingieryt (polonit) do dostania o grubości od 0,1mm co 1 dziesiątke, więc nie mówcie że nie ma:) co do składania to powierzchnie przed składaniem trzeba wybielić, żeby były idealnie do siebie przylegające i wtedy wystarczy tylko uszczelka, bez zbędnego sylikonu, czy środków chemicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze HD1940 - klingeryt jest za gurby na połówki bloku co spowoduje zmianę luzów na wale i w skrzyni biegów i dalsze komplikacje. kiedys złożyłem JAWE 350 TS na uszelke a nie powinno byc tam zadnej i zaczęły sie schody - luz poosiowy wału i zabawa z zapłonem, luzy w skrzyni czyli łózyska igiełkowe wałka pośrednio mieliły się jak kawa w młynku, problemy z pracą skrzyni i sprzęgła.

 

wytnij uszczelkę z cieknego brystolu i w nasmaruj ją dobrze towotem i zostaw na jakiś czas - im dłuzej tym lepiej ale conajmniej kilka dni. Niech nasiąknie tłuszczem ze smaru to nie będzie nasiąkała olejem później czyli nie będzie ciekła. Po złozeniu i skręceniu bloku obetnij wystające czesci uszczelki bo to bardzo źle wygląda jak wystają uszczelki.

 

Ewentulanie weź taką uszczelkę i złóż na silikon. Bedzie napewno szczelne jesli umiejętnie położysz silikon.

 

pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżeli akurat nie ma pod ręką odpowiedniego materiału na uszczelki to można zastosować brystol przesmarowany z obu stron ciepłym pokostem lnianym. Po wyschnięciu pokostu na drugi dzień bez dodatków typu silikon i nie ma prawa żaden olej przesiąkać. Temat sprawdzony na 100% przy składaniu weteranów.

Jeżeli chodzi o silniki czeskiej produkcji wypada najpierw sprawdzić czy w oryginale była stosowana uszczelka pomiędzy połówkami karterów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...