blitz Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 (edytowane) Rozpołowiłem silnik do wymiany łożysk i regeneracji wału.W związku z tym mam pytanie, z czego zrobić uszczelki do połówek silnika i do dekla przy sprzęgle ?Silnik od CZ 175 62 rocznik. Edytowane 26 Marca 2008 przez blitz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 sklep z czesciami do malucha, beda sprzedawać coś pod nazwa "materiał uszczelkowy" ;] Powinno rozwiazać problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Ja czasami stosowalem tylna kartke z bloku technicznego ta szara ostatnia, jak juz nie bylo zywcem co, ale trzymala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Rozpołowiłem silnik do wymiany łożysk i regeneracji wału.W związku z tym mam pytanie, z czego zrobić uszczelki do połówek silnika i do dekla przy sprzęgle ?Silnik od CZ 175 62 rocznik. W składnicach części do maszyn rolniczych dostaniesz materiał na uszczelki pod nazwą kryngielit w postaci arkuszy. Materiał jest różnej grubości.Dodatkowo warto uszczelki posmarować pastą szczelniącą np Hylomar , Curil T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 W składnicach części do maszyn rolniczych dostaniesz materiał na uszczelki pod nazwą kryngielit w postaci arkuszy. Materiał jest różnej grubości.Dodatkowo warto uszczelki posmarować pastą szczelniącą np Hylomar , Curil T.Klingieryt jest bardzo dobry ale zupełnie nie nadaje się na uszczelkę między połówkami karterów, w miejscu mocowania wału korbowego. A jest tak ponieważ najcieńszy z którym się spotkałem miał 1 mm grubości, a to powoduje rozsuniecie połówek o ok 1 mm (zależnie jak mocno je ściągniesz przy skrecaniu). Takie rozsunięcie może drastycznie zmienić położenie wału, luz wzdłuzny na wałkach skrzyni biegów itp. W tym miejscu najlepiej sprawdzi się dobrej jakości brystol pozmarowany cieniutką warstwą silikonu lub zaimpregnowany lakierem (opis w miesięczniku Automobilista). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 najcieńszy z którym się spotkałem miał 1 mm grubości, 0,5mm są na 100% (kolega niedawno składał na takim silnik od K-750), a czy są jeszcze ciensze - tego nie wiem......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Można kupic klingieryt cieńszy bez problemu więc argument o 1mm odpada. Poza tym wał zawsze warto zdystansować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 a ja w sklepie z czesciami do motocykli typu wska kupilem takie fajne mazidlo uszczelniajace i nim smaruje kartery, a miedzy nie uszczelki wyciete z kartonu, ktore najczesciej kupuje gotowe, chyba ze nie ma do danego modelu, to sam wycinam Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ODYS Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Z twojego profilu wynika ze jesteś z warszawy proponuje wybrać się na ul. [chyba prymasa 1000lecia} tam gdzie mieści się Liberator w pawilonach masz firmę Cer motor u nich możesz zakupić materiały na uszczelki od kryngielitu {nawet zbrojony metalową siatką} do specjalnego papieru o różnych grubościach i składnikach {może być pokryty grafitem} Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 W Łodzi jest klingieryt (polonit) do dostania o grubości od 0,1mm co 1 dziesiątke, więc nie mówcie że nie ma:) co do składania to powierzchnie przed składaniem trzeba wybielić, żeby były idealnie do siebie przylegające i wtedy wystarczy tylko uszczelka, bez zbędnego sylikonu, czy środków chemicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Ja bym popieprzył sprawe izłozył na samym sylikonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Tak jak pisze HD1940 - klingeryt jest za gurby na połówki bloku co spowoduje zmianę luzów na wale i w skrzyni biegów i dalsze komplikacje. kiedys złożyłem JAWE 350 TS na uszelke a nie powinno byc tam zadnej i zaczęły sie schody - luz poosiowy wału i zabawa z zapłonem, luzy w skrzyni czyli łózyska igiełkowe wałka pośrednio mieliły się jak kawa w młynku, problemy z pracą skrzyni i sprzęgła. wytnij uszczelkę z cieknego brystolu i w nasmaruj ją dobrze towotem i zostaw na jakiś czas - im dłuzej tym lepiej ale conajmniej kilka dni. Niech nasiąknie tłuszczem ze smaru to nie będzie nasiąkała olejem później czyli nie będzie ciekła. Po złozeniu i skręceniu bloku obetnij wystające czesci uszczelki bo to bardzo źle wygląda jak wystają uszczelki. Ewentulanie weź taką uszczelkę i złóż na silikon. Bedzie napewno szczelne jesli umiejętnie położysz silikon. pozdro. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blitz Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Wszystkim bardzo dziękuję za informacje :biggrin:Popatrzę, co jest dostępne w sprzedaży ...Jeszcze raz dziękuje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j007 Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Ja czasami stosowalem tylna kartke z bloku technicznego ta szara ostatnia, jak juz nie bylo zywcem co, ale trzymala. Taka kartka nie przemoknie olejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Jeżeli akurat nie ma pod ręką odpowiedniego materiału na uszczelki to można zastosować brystol przesmarowany z obu stron ciepłym pokostem lnianym. Po wyschnięciu pokostu na drugi dzień bez dodatków typu silikon i nie ma prawa żaden olej przesiąkać. Temat sprawdzony na 100% przy składaniu weteranów.Jeżeli chodzi o silniki czeskiej produkcji wypada najpierw sprawdzić czy w oryginale była stosowana uszczelka pomiędzy połówkami karterów. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.