piotrdw Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Witam Tak jak w temacie czyli porównanie obu typów smarowania. Macie jakieś wiadomości na ten temat, coś w stylu czy układ z suchą miską trzeba odpowietrzać czy niekoniecznie? No i jaki układ jest lepszy? Jestem ciekaw czy są jakieś różnice w oleju jaki się zalewa do obu układów? Chcę sie czegoś dowiedzieć bo właśnie przesiadłem się na moto z suchą miską olejową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 no lenistwo narodu dobija... dry sump:Dry sumps are common on larger diesel engines such as those used for ship propulsion. Many race cars, supercars, and aerobatic aircraft also utilize dry-sump equipped engines because they prevent oil-starvation at high g loads and because their lower center of gravity positively affects performance. On the downside, dry sump systems add cost and complexity, and the extra pumps and lines require more oil, so maintenance costs go up as well. wet sumpA wet sump offers the advantage of a simple design, using a single pump and no external reservoir. Since the sump is internal, there is no need for hoses or tubes connecting the engine to an external sump which may leak. An internal oil pump is generally more difficult to replace, but that is dependent on the engine design. However, the wet sump design is entirely unsuitable for a racing application, for example, as the large g force pulled by drivers going around corners causes the oil in the pan to slosh, starving the system of oil for a small period of time. This can damage the engine. 2 minuty i google, ew wikipedia.... A podobno to ja jestem leniwy...... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 lenistwo Bubera dobija :icon_evil: translation please Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 W zwykłej eksploatacji sposób smarowania nie ma najmniejszego znaczenia, a przynajmniej ja zadnych różnic nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Układy z suchą miską... stosowane są w wyczynowych, sportowych pojazdach gdzie wydajne smarowanie jest wymagane w każdych warunkach... niezależnie od pozycji w jakim znajduje się pojazd... np. samolot akrobacyjny, motocykl robiący np back flipa, auto na szybkim zakręcie... Taki układ jest bardziej skompliowany i droższy gdy wymaga dwusekcyjnej pompy jedna zasysa olej ze zbiornika, druga tłoczy spowrotem do zbiornika.. Układ z mokrą miska jest tańczy mniej skomplikowany nie wymaga dwusekcyjnej pompy gdyż jedna sekcja zasysa olej z miski i podaje na magistralę... olej powraca do miski grawitacyjnie...i znowu zasysa go pompa i tak w koło Macieju... nie wymaga też zbiornika oddzielnego oleju a co się z tym wiąże i dodatkowych kanałów, rurek itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 W ukladzie z sucha miska olej ma niemila sklonnosc do przesaczania sie przez pompe do miski, w zwiazku z czym moto moze zadymic przy odpale, a mierzenie poziomu oleju zawsze robimy na goracym silniku, gdy olej z miski przepompowany zostanie do zbiornika.Odwrotnie w "mokrej misce" gdzie olej sprawdzamy na zimnym silniku.Oprocz tego nic nie warto wiedziec.W ukladzie z sucha miska warto miec jakis czujnik/manometr cisnienia oleju, czego wlasnie TDM chyba nie ma. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trazymach Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 (edytowane) TDM nie ma wskaźnika ciśnienia oleju. W TDM 900 pojawił się wskaźnik jego poziomu. Sucha miska daje taką wielką korzyść, że jak ci się przewróci maszyna z pracującym silnikiem to ten silnik ci się nie zatrze, nawet gdyby miała tak pracować dłuższy czas. Niezwykle przydatna sprawa w jeździe terenowej, gdzie o gleby nietrudno. Trazymach EDIT - czy komuś tak naprawdę kiedyś przydał się wskaźnik ciśnienia oleju? Mam wrażenie, że to rzadkość, bo najczęściej jak się zaświeci ta lampka to już po silniku :icon_mrgreen: Lampka to za mało. Powinien być manometr z prawdziwego zdarzenia. Edytowane 3 Marca 2008 przez Trazymach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harder Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 EDIT - czy komuś tak naprawdę kiedyś przydał się wskaźnik ciśnienia oleju? Mam wrażenie, że to rzadkość, bo najczęściej jak się zaświeci ta lampka to już po silniku :icon_mrgreen: Lampka to za mało. Powinien być manometr z prawdziwego zdarzenia. Lepszy rydz niż nic. Osobiście czuję się lepiej widząc gasnącą lampkę zaraz po odpaleniu motosa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Z powodu lenistwa zalaczam link,nie chce drugi raz sie wypacac. http://forum.scigacz.pl/viewtopic.php?t=13...ght=sucha+miska Dodam tylko tyle za w wypadku Gixxera z pompa powietrzna tloczaca swierze powietrze do kanalow wylotowych (byly takie modele) mozna to tak skonfigurowac ze bedzie zassysac za skrzyni korbowej.Tak samo z systemami PAIR.Obydwie metody daja 1-2 hp na gorze mocy,niby niewiele ,ale sa w sumie darmowe,dle porownania koncowka mocy w przypadku "litra" da 3-4 km,i kosztuje to troche kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grubas Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 ...mierzenie poziomu oleju zawsze robimy na goracym silniku, gdy olej z miski przepompowany zostanie do zbiornika. Adam M. :) Ale logiczne. Na włączonym czy zgaszonym? Cytuj BMW F650 STSzyby samochodoweprogramy księgowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 :icon_rolleyes: Ale logiczne. Na włączonym czy zgaszonym? Procedura wygląda tak: silnik rozgrzany do temperatury pracy, parę sekund (ze 30 :flesje: ) musi pochodzić na wolnych obrotach, gasimy, i sprawdzamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Odwrotnie w "mokrej misce" gdzie olej sprawdzamy na zimnym silniku. I z tym roznie bywa np w BMW zalecaja sprawdzac stan oleju po przejazdzce i odczekaniu kilku minut. Chyba ze rozgraniczymy to o poziom oleju na zimnym i cieplym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garwul Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Odwrotnie w "mokrej misce" gdzie olej sprawdzamy na zimnym silniku.Adam M.Skoro tak, to dlaczego Suzuki zaleca sprawdzac olej na rozgrzanym silniku ? (Tak stoi w instrukcji dolaczonej do motocykla), zalecane jest rozgrzac silnik do normalnej temperatury pracy, zgasic, odczekac bodajze 2 minuty i wtedy sprawdzic w 'okienku' poziom oleju.Mam Bandita, ktory posiada oczywiscie mokra miske olejowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.