Skocz do zawartości

Grubas

Forumowicze
  • Postów

    49
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Grubas

  • Urodziny 04/14/1973

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Poznań

Osobiste

  • Motocykl
    BMW F650 ST
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Skype
    http://a-glass.pl
  • Strona www
    http://namibu.pl

Osiągnięcia Grubas

NOWICJUSZ - romeciarz

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)

0

Reputacja

  1. Jest demokracja portfelowa, znaczy się głosujesz swoim portfelem. Nie przyjeżdżaj i koniec. Nie chodzi tylko o 2oo, ale o wszystkie przypadki. Gdzie są kolejki, wk*.* mnie, lub w inny sposób dają do zrozumienia, że mnie nie lubią - ja się nie narzucam.
  2. Tylko nie pękać!! będzie nas więcej http://forum.scigacz.pl/viewtopic.php?t=37440 Proponuję jednak nazwać to strajkiem włoskim. W końcu kto tam będzie stał i blokował? Bilonem można rzucić, pani w okienku i tak musi to liczyć.
  3. Jeszcze nie widziałem gościa który uważa inaczej. Tylko skąd te wypadki sie biorą?
  4. Wiem, że dużo ryzykuję polemizując z Panem Piotrem, ale pozwolę się nie zgodzić. W naszych warunkach atmosferycznych są tacy idioci jak ja, że najdłuższa przerwa pomiędzy sezonami trwa 2 tygodnie, bo tyle zalega śnieg na ulicy. Ewentualnie pojawiają się dwie przerwy. W takim przypadku wolę wymienić olej na wiosnę, czyli po jesieni, bo ryzyko opadnięcia zawartości oleju niewielkie. W okresie późnojesienno-przedwosennym nazywanym niekiedy zimą, silnik dłużej jest niedogrzany i do oleju przedostaje się więcej niedopalonych produktów, dlatego takie postępowanie uznaje za lepsze.
  5. No to odkopałem temat :-) żeby nie było, że nie szukałem. W jaki sposób działa „sterowanie” tym dekompresatorem w silnikach z rozrusznikiem elektrycznym? Kiedy maszyna wie, że ma go zamknąć (uszczelnić zawór)?
  6. Jest zielony w tych sprawach, jednak jeżdżenie puszką uczy przewidywać głupie i niespodziewane zachowania innych uczestników ruchu. A to może ratować życie.
  7. Ktoś oddał motocykl do serwisu? :icon_mrgreen:
  8. M a D a F a K a Jakaś literatura na udowodnienie swojej tezy? Popatrz jaką powierzchnią opiera się czop łożyska ślizgowego na panewce, a jaką kulka/walec łożyska tocznego po bieżni. Maatek Dokładnie tak.
  9. Proszę nie porównywać sportu i bezpiecznej jazdy ulicznej. W jeździe ulicznej musisz znać przepisy, dużo więcej przewidywać zachowanie innych uczestników itp. a nie jeździsz na granicy fizycznych możliwości. Jeśli ktoś osiąga znakomite wyniki w sporcie to można o nim powiedzieć, że umie wspaniale sterować motocyklem i zna strategię wyprzedzania i blokowania. Na ulicy strategie są zupełnie inne, a sama umiejętność sterowania pojazdem, choć b. istotna nie jest najważniejsza.
  10. Właśnie na wolnych obrotach już nie tak bardzo. Jak duża jest rola oleju w chłodzeniu turbiny nie wiem, ale brak jego przepływu przed schłodzeniem turbiny grozi jego „przypaleniem” i zapieczeniem łożysk. Do tego niewłaściwe chłodzenie może spowodować pęknięcie elementu, chyba obudowy łożyska.
  11. Z tymi lokomotywami to trochę odeszliście od motocykli, ale tylko troszkę ;-). Silnik 2T ma w założeniach zaletę prostoty polegającą na braku rozrządu. Często nie ma tez pompy oleju, kanalików olejowych itp. Natomiast mają często łożyska toczne, które nie przenoszą takich dużych obciążeń jak ślizgowe. Duże silniki 2T i do tego diesle, mają zawory i doładowanie, więc cała zaleta polegająca na prostocie znika.
  12. Nie zgodzę się. Silnik na wolnych obrotach powoli miesza wodę, a jak pojazd stoi to nie ma przepływu powietrza przez chłodnicę za wyjątkiem tego co zrobi wiatraczek. Silniki turbodoładowane powinny być tak chłodzone ze względu na to, że turbina jest smarowana z silnika i nie jest niczym chłodzona oprócz spalin i przewodności cieplnej obudowy.
  13. Silnik 2T ma większą moc, bo cykl pracy jest w każdym obrocie wału, a w 4T co 2 obroty. Natomiast nie jest to przełożenie 2x ponieważ, ze względu na brak zaworów /budowę 2T nie wykorzystuje się całej pojemności skokowej w tych silnikach.
  14. Pięknie daliście się wszyscy podpuścić przygłupawemu pismakowi i do tego dorabialiście dodatkowe teorie i tak pięknie z ust do ust przekazywana historia w legędę się zmieniła. Rzeczywistość jest na szczęście o wiele lepsza, projekt przybliża nasze prawo do niemieckiego i wydaje się OK. Obniża barierę wieku na 50 ccm, ogranicza do 20 lat, a do 24 w szczególnym przypadku. Szczegóły: http://www.rp.pl/artykul/107007.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...