Buber Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Bzdura. Jak chcesz to zrobić? aby cewka wytwazała wysokie napięcie musi byc podłączona do modułu zapłonu który nią steruje a ten z kolei , przewodami z cewkami impulsatora. wynika z tego , że instalacji nie obejdziesz , tak samo pozostałych elementów zapłonu.oj, ostrożnie, twój nick-przyjaciel też myślał, że wszystko wie najlepiej....Ano, moduł steruje, ale cewka musi być jeszcze zasilana. I od tego napięcia zasilania dużo zależy (znaczy elektrycznie, bo cewka to po prostu transformator - od napięcia na uzwojeniu pierwotnym zależy napięcie na uzwojeniu wtórnym). Patrz posty wyżej, i nie tylko. Są jeszcze inne techniczne (nowoczesne, w moim np. 25 letnim moto) rozwiązania jak CDI.... Ale co ja tam będę gadał o czymś na czym się nie znam. W końcu moje moto tak ma zasilanie zrobione i czuć poprawę.... Bo sam robiłem. I jakoś moto nie wybuchło, a nawet lepiej jeździ. Ale dziś sprawdzę. Skoro mówisz że nie powinno jeździć.... :) Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Jeszcze jedna opcja, żeby poprawic iskrę, to zasilać cewki bezpośrednio z aku. Tak samo jak sie robi obejście do świateł przez przekaźniki. Wtedy masz na cewce takie volty i ampery jak na aku. Z twojego postu wyraźnie wynika ze chcesz sama cewkę podłączyć bezpośrednio pod akumulator z pominięciem całej reszty czyli wyłącznika zapłonu , modułu i impulsatorów. Ja wiec to ma działać? Dopiero potem dodajesz ze po prostu poprawiłeś część instalacji odpowiedzialnej za zasilanie kompletnego zapłonu.Tak wiec nie tłumacz mi zasady działania cewki zapłonowej , CDI itp rozwiązań bo to wiem doskonale. W koncu jestem z zawodu elektromechanikiem. :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafRaf Opublikowano 8 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Potwierdzam.Rano moto pali na dotyk na naładowanym nowym aku, a stała w garażu +7 stopni. W takich warunkach aku po dłuższym postoju daje mniejszy prąd rozruchu niż w lecie.To też trzeba mieć na uwadze.Jutro trochę poupalam po lesie.Dzięki za wszystkie sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 rozrzad na pewno dobrze jest ustawiony?ja w swojej LC4 mialem mniej wiecej podobne objawy, tzn:moto nie chcialo chodzic na ssaniu, tzn od razu sie zalewalo.musialem odpalac bez ssania i kombinowac.po skorygowaniu ustawien rozrzadu pali dobrze Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafRaf Opublikowano 9 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Rozrząd ustawiony mam prawidłowo.Winny jest regulator napięcia - do wymiany.Czemu on jest taki drogi.Akumulator był wiecznie niedoładowany, stąd problemy po dłuższym postoju. Wczoraj naładowałem stary aku i dzisiaj rano odpał bez problemów.Poupalaliśmy ze cztery godziny. Piękny dzień do jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
insekt202 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 1.witam ja z kolei mam similar problem a mianowicie jestem posiadaczem yamaha r6-99rok i przed synchronizacja gaznikow musialem podkrecic manete zeby odpalil obecnie moto jest po synchro gaznikow i na ssaniu ma problem a bez ssania odpala przy pierwszym wcisnieciu start lub przy drugim (z ssaniem musze dluzej krecic znacznie dluzej) dodam ze gaznikow jeszcze nie czyscilem(zamierzam) coz moge jeszce dodac a ze po wlaczeniu silnika bez ssania silnik chodzi nie gasnie ;) 2.ale mechanik mi cos napomknial ze nalezaloby odpalac silnik na ssaniu i nie wiem czy dobrze go zrozumialem (gosc jest dobry naprawde ale nei lubi sie dzielic info w spr.mechaniki) ze bez tego ssaania silnik w efekcie bierze wiecej paliwa.(na logike na ssaniu pobiera wiecej paliwa moze cos zle zrozumialem) w kazdym badz razie prosze o sugestie do pkt1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Powiedzialbym ze masz za bogata mieszanke i stad te objawy.Obejrzyj swiece i sprawdz kolor porelanek.Nie jest to zbyt miarodajne, ale da pojecie o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Najpierw należało zrobić przegląd i czyszczenie gaźników ,a dopiero po tyn zrobić synchro. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Ano, gaźniki wymagają fachowej obsługi. Mam podobny problem z kolegi Yamą FJ, na ssaniu zaleje się prędzej niż odpali. Bez ssania nie zapali, na 3/4 ssania odpali ale gdy otworzę gaz trochę. Przed sezonem tego nie było. Yama nie miała robionych gaźników od kiedy gość ją kupił (rok) a z każdym tygodniem jest coraz gorzej co ewidentnie wskazuje na czerstwe gaźniki. Niedawno odstawił ją do mnie już na zimę, zajmę się tym w wolnej chwili. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 (edytowane) Zobacz stan membran,bo podobny problem miałem,ale z xs-em i po rozkręceniu gażników do czyszczenia okazało się,że membrany były poprzecierane.Po wymianie membran,regulacji i synchro problem zniknął. Edytowane 18 Listopada 2011 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 1.witam ja z kolei mam similar problem a mianowicie jestem posiadaczem yamaha r6-99rok i przed synchronizacja gaznikow musialem podkrecic manete zeby odpalil obecnie moto jest po synchro gaznikow i na ssaniu ma problem a bez ssania odpala przy pierwszym wcisnieciu start lub przy drugim (z ssaniem musze dluzej krecic znacznie dluzej) dodam ze gaznikow jeszcze nie czyscilem(zamierzam) coz moge jeszce dodac a ze po wlaczeniu silnika bez ssania silnik chodzi nie gasnie ;) 2.ale mechanik mi cos napomknial ze nalezaloby odpalac silnik na ssaniu i nie wiem czy dobrze go zrozumialem (gosc jest dobry naprawde ale nei lubi sie dzielic info w spr.mechaniki) ze bez tego ssaania silnik w efekcie bierze wiecej paliwa.(na logike na ssaniu pobiera wiecej paliwa moze cos zle zrozumialem) w kazdym badz razie prosze o sugestie do pkt1. W 12letnim motocyklu należy rozebrać gaźniki, zweryfikować części składowe, porządnie wyczyścić i po zmontowaniu wyregulować na stole w/g serwisówki poziom paliwa oraz skład mieszanki. Starsze serwisówki podawały również jak ustawić wstępnie klapy przepustnic do pierwszego odpalenia a dopiero po zamontowaniu w motocyklu należy przeprowadzić dokładną synchronizację także przy pomocy serwisówki ponieważ dla różnych silników sposób synchronizacji bardzo się różni. Chodzi między innymi o zalecane dopilnowanie obrotów silnika podczas całego procesu regulacji. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
insekt202 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 co do regulacji gaznikow servis podaje:odpiac tps-a przepustnice ustawic na 5tys(wartosc czytana z obrotomierza) podpiac spowrotem tps-a i polaczyc np carbonem 1z3 ,2z4 i odpowiednio wkrecic lub wykrecic sruby przy gaznikach w kolejnosci 1 ,3 a na koncu 2.Uzyskany level(poziom4slupkow) jest idealny(natomiast na 4garze duzo mocniejsze "drgania" na slupku carbona przypuszczam ze to objaw nie wyczyszczonych gaznikow a moze tak ma byc ?.Dzis ssanie recznie podciagnolem 1/3 i odpalil za 1ym start.../.zlosliwosc rzeczy martwych;)spr jeszcze w poludnie again.ale jak wspomnialem gazniki bede czyscil.a jeszcze pyt.co znaczy uboga/bogata mieszanka.prosze o lopatologiczne objasnienie zestawem dla slabszych.servis podaje ze sruby wkrecic do oporu i wykrecic na 1,7 (ale nie zawsze to wystarcza i z roznych blogow wynika ze trzeba wykrecac na 2,0 lub nawet na 2,25 jest to spowodowane wiekiem silnika).http://p1.bikepics.c...192205-full.jpg ...i dla pewnosci czy sruba o ktorej mowa to sruba numer5. ps."ponieważ dla różnych silników sposób synchronizacji bardzo się różni. Chodzi między innymi o zalecane dopilnowanie obrotów silnika podczas całego procesu regulacji."zgadza sie niedawno robilismy synchro bandita600-00rok(trzy generacje gaznikow)...udalo sie ale zupelnie inaczej sie to robi niz np przy moim biku.Co do kolejnosci a.czyszczenie gaz b.synchro gaz no to jest logiczne z tym ze ja zaczolem od dupy strony poniewaz nie bylem pewien czy sobie z synchro poradze teraz juz wiem ze spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 "co do regulacji gaznikow servis podaje:odpiac tps-a przepustnice ustawic na 5tys(wartosc czytana z obrotomierza) podpiac spowrotem tps-a i polaczyc np carbonem.. " Cos chyba pomieszales.. Jeszcze nie slyszalem zeby robic synchro przy 5000 obr. Zapewne czytales fragment o ustawieniu TPS-a po synchro, ale cos ci nie wyszlo ze zrozumieniem.. Tam ustawia sie TPS zeby faktycznie obrotomierz pokazal 5000 obr/min, ale to nie o tym mowa..Poza tym o co chodzi ci z tym "carbonem"? Węgiel przy gazniku..?;)Synchro robi sie przewaznie na obrotach nieco wiekszych niz jalowe, podane sa w serwisowce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomi Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 (edytowane) Poza tym o co chodzi ci z tym "carbonem"? Węgiel przy gazniku..?;) tez się długo zastanawiałem :D wydaje mi się że "carbon" to nowe określenie na wakuometr. Ale mogę się mylić.... insekt202:łopatologicznie uboga mieszanka to taka w której jest za mało paliwa lub za dużo powietrza a zbyt bogata to taka w której jest za dużo paliwa lub za mało powietrza Edytowane 23 Listopada 2011 przez doomi Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
insekt202 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 "co do regulacji gaznikow servis podaje:odpiac tps-a przepustnice ustawic na 5tys(wartosc czytana z obrotomierza) podpiac spowrotem tps-a i polaczyc np carbonem.. " Cos chyba pomieszales.. Jeszcze nie slyszalem zeby robic synchro przy 5000 obr. Zapewne czytales fragment o ustawieniu TPS-a po synchro, ale cos ci nie wyszlo ze zrozumieniem.. Tam ustawia sie TPS zeby faktycznie obrotomierz pokazal 5000 obr/min, ale to nie o tym mowa..Poza tym o co chodzi ci z tym "carbonem"? Węgiel przy gazniku..?;)Synchro robi sie przewaznie na obrotach nieco wiekszych niz jalowe, podane sa w serwisowce a gdzie ja napisalem zeby synchro "robic" przy 5tys.obr. napisalem (no prawie :P) ze nalezy ustawic czujnik przepustnicy na 5tys. w skrocie zwanym tps-a po czym podpiac spowrotem tps-a (przy podkreslonych slowach no ok doszlo do literowki ale piszac przepustnice mialem na mysli czujnik polozenia przepustnicy),co do kolejnosci ustawien zgadza sie przyznaje racje kurza stopa nie doczytalem kolejnosci moj blad.dzieki za poprawke;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.