tadeo Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Ktoś z poprzedników napisał, że nie założyłby opony po dzwonie.A skąd mieć pewność, jaką historię mają bazarowe kartofle? Opony i hamulce zawsze nowe i dobrych firm! Smieszy mnie tylko fakt, że najpierw część motocyklistów lepi gównem swoje moto, a potem dziwi się,że w tym kraju ciężko kupić dobry sprzęt używany. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Chciałby zwrócić uwagę na kilka spraw : 1. Nie wrzucajmy używek bazarowych i "potorowych" do jednego worka. To dwie zupełnie inne kwestie. I nie można się usprawiedliwiać, że kupiłem na bazarze fajnie wyglądającą używkę, bo w sumie kolega też jeździ na używkach - kupuje od gości z toru. 2. Nie mylmy nowych opon z lezakowanymi! Nowa to jest z tego roku, lub ewentualnie roczna. Leżakowana, jak ma więcej niż dwa lata, to już nie ma takish właściwości jakie powinna mieć. Szczegónie wyraźna różnica (utrata elastyczności) jest przy oponach sportowych, z założenia miękkich. Więc jak ktoś kupuje dwu-trzyletnią sportową nówkę "leżakowaną" to musi pamiętać, że to już nie jest nowa opona i ma kota w worku (jeśli będzie chciał wykorzystywać ją na więcej niż powiedzmy 70 % możliwości - zakręty, hamowanie, deszcz....) 3. Pkt 2. odpowiada między innymi, dlaczego ludzie którzy nie szczypią się specjalnie z kaską i posiadają wysoką kulturę techniczną, zmieniają "niezużyte, fajne opony" po roku-dwu użytkowania. 4. Pamiętajmy, że jednak są wśród nas ludzie, którzy kupująć pierwsze moto za 4 - 5 tys. PLN nie kupili dlatego, że lubią starocie, ale dlatego, że po prostu wydali ostatnią złotówkę aby spełnić swoje mażenie. I dla nich wydać dodatkowe 200 zł a 1000 zł to już jest napradę wielkie wyzwanie. I to są zwykle klienci bazarów i "używek". Tu zakładam, że ktoś mając 15 - 20 letnie moto zdaje sobie sprawę, że cudów już nie bedzie i nie ekspoloatuje go tak jak 2-3 letnie. Choć patrząc na kierówców Golfów II i wyobrażając sobie że to podobna grupa wiekowa może być, mam poważne wątpliwości... Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 (edytowane) w której wodzie wolałbyś się wykąpać :notworthy: w tej której myłeś się już 4 razy ( z czego powiedzmy 2 razy umyła się w niej twoja ukochana dziewczyna :biggrin: ) i stoi ona w wannie 4 miesiące ( w sensie ta woda a nie dziewczyna :biggrin: ) czy może w tej w której myłeś się już 6 razy i stoi w wannie 6 miesięcy :rolleyes: i która według Ciebie ma większe szanse na zapchanie filtra i będzie bardziej szkodliwa dla "wanny" :biggrin:Dobreee, :biggrin: aż się popłakałem ze śmiechuPo takim traktowaniu wanny to koszta raczej wzrosną bo trzeba będzie kupić nową by się umyć w czystej wodzie, no chyba, że ktoś tak luibi. Trochę błotka do tego i mamy własne wypasione bagienko.Nie mogłem się powstrzymać. :biggrin: Używane, czy nowe to jeśli mamy już tą wannę to zwolennik nowego leje sobie do wanny nówkę wodę i się kąpie a zwolennik używanego bo tańsze lub po prostu go na to nie stać bierze wiaderkami od tego pierwszego zanim tamten się skończy kąpać i z rozkoszą wskakuje do wanny ciesząc się, że ma tanią okazyjnie wodę.Natomiast tamten pierwszy musi znowu sobie wlać świeżej by kontynuować mycie w czyściutkiej wodzie zamiast już trochę przybrudzonej. Edytowane 17 Stycznia 2008 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingRider Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opona uzywana jak i nowa bedzie miała zawsze swoich zwolenników,główny powód $$, a teraz pytanie która firma najlepsza?? michelin,brigeston,dunlop,pirelli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
njoyXX Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Witam!Juz wiem co oznaczaja te Litery o ktore pytalem.Litery mowia do jakiego motocykla dana opona.chodzi o specjalna kostrukcje pod dany model np.wzmocnienie.I tak: > 120/70 ZR 17 TL 58W SPORTEC M-1 P FRONT - Suzuki GSX 1300 R Hayabusa> 120/70 ZR 17 M/C TL 58W SPORTEC M-1 B FRONT - dla BMW k1200S - k1200R > 120/70 ZR 17 M/C TL 58W SPORTEC M-1 C FRONT - dal BMW R 1200S> 120/70 ZR 17 M/C TL 58W SPORTEC M-1 E FRONT - dla BMW F8 Pozdrawiam,Michal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opona uzywana jak i nowa bedzie miała zawsze swoich zwolenników,główny powód $$, a teraz pytanie która firma najlepsza?? michelin,brigeston,dunlop,pirelli?Ale do czego? Bo dla mnie to metzeler... :notworthy: To tak jakby zapytać "jaki motocykl najlepszy.." ale do czego motocykl ma być? W hamenryce robiom panie, opny, co na dany kolor siem palom... To fakt. Można kapcia na zielono lub czerwono i inaczej spalić. Jak ktoś pali gumy - te są najlepsze! Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Witam!Juz wiem co oznaczaja te Litery o ktore pytalem.Litery mowia do jakiego motocykla dana opona.chodzi o specjalna kostrukcje pod dany model np.wzmocnienie.I tak: > 120/70 ZR 17 TL 58W SPORTEC M-1 P FRONT - Suzuki GSX 1300 R Hayabusa> 120/70 ZR 17 M/C TL 58W SPORTEC M-1 B FRONT - dla BMW k1200S - k1200R > 120/70 ZR 17 M/C TL 58W SPORTEC M-1 C FRONT - dal BMW R 1200S> 120/70 ZR 17 M/C TL 58W SPORTEC M-1 E FRONT - dla BMW F8 Pozdrawiam,Michal Nnnooo ... pacz Pan :notworthy: ... przed chwilą wywaliło mnie z forum,( nacisnełem nie to co trzeba ) a cytowałem Twój poprzedni post i obiecałem za PEŁNE wyjaśnienie tychże oznaczeń czteropak ...Brak mi wyjaśnienia co się stanie jak do Bandita wezmę w specyfikacji np. M-1B zamiast M-1P.Masz na razie czteropak ... do spóki ze mną :rolleyes: cały twój zostanie jak wyjaśnisz wszystkie wątpliwości. W swoim czasie pytałem się sprzedawcy, zaczął mętnie tłumaczyć twardością gumy i takimi różnymi czyli w skrócie NIC nie wiedział czyli ściemniał ... Czteropak do odebrania przy najbliższym spotkaniu MGH, na zlocie Gryfu, w Borkach lub innej dowolnej okazji. Jako że jestem już stary i pamięć nie ta ... należy się przybliżyć ... przedstawić i zarządać CZTEROPAKU za naukę ... Do szesciu miesięcy uda mi się zapamiętać, co za co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
njoyXX Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 (edytowane) Hej!A wiesz ze mialem ten sam pomysl wczoraj.By obiecac cos komus za wyjasnienie oznaczen,hehehehehhe.Caly dzien wczoraj w necie szukalem i nic.Az wyslalem mail-a do przedstawiciela na Polske.Odpisal,wiec wyslalem mu zapytanie co polecaja do XX.A co bedzie jak zalozysz do ZRX,Bandita,hm.................albo bedzie zbyt twarda i moze slabiej trzymac,albo bedzie zbyt miekka i szybko sie zjedzie.Cos w tym musi byc skoro producent pokusil sie o takie roznice i robienie pod dany model motocykla.Mi generalnie marzy sie taka opona,gdzie przy wyjscu z zakretu po odkreceniu moto nie uslizgnei sie tylem a bedzie stawal do pionu :)Na stronie http://www.mynetmoto.com/ jak wyszukuje sie opon po modelu motocykla to Metzeler nie dedykuje M1 do XX.Tylko jakis inny model.A co do czteropaka to jesli by nadazyla sie taka mozliwosc to bardzo chetnie :PPozdrawiam,Michal Edytowane 17 Stycznia 2008 przez njoyXX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TUREK Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 (edytowane) ponieważ zadałem kilka pytań i nie uzyskałem na nie odpowiedzi :bigrazz: to z mojej strony EOT (szkoda tylko, że w zamian usłyszeliśmy jakieś dziwne teorie :rolleyes: ) pees i jeszcze wielka szkoda, że pracując u Pawła nie nauczyłeś się od niego jednej ale za to bardzo ważnej rzeczy..... i w tej kwestii według mnie jeszcze długa droga przed Tobą (na nowych oponach oczywiście :crossy: ) pees 2 żeby nie było całkiem OT to na torowych D208GP zrobiłem sradziną 8200 km :crossy: Edytowane 17 Stycznia 2008 przez TUREK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikitl Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 2. Nie mylmy nowych opon z lezakowanymi! Nowa to jest z tego roku, lub ewentualnie roczna. Leżakowana, jak ma więcej niż dwa lata, to już nie ma takish właściwości jakie powinna mieć. Szczegónie wyraźna różnica (utrata elastyczności) jest przy oponach sportowych, z założenia miękkich. Więc jak ktoś kupuje dwu-trzyletnią sportową nówkę "leżakowaną" to musi pamiętać, że to już nie jest nowa opona i ma kota w worku (jeśli będzie chciał wykorzystywać ją na więcej niż powiedzmy 70 % możliwości - zakręty, hamowanie, deszcz....) No tu to przesadziłeś, rozumiem że można kwesionować 5-letnią gumę (choć i tak nie zawsze słusznie), ale ja np latam na 3-4-5 cio letnich torówkach i jak narazie mnie nie zawiodły (na torze), a uwierz mi kolego że może Badziakiem nie jestem, ale nie zamulam, a GSX-R 1000 K1 to sprzęt dość łatwo rwący. Problemy pojawiają się wtedy kiedy opona leżała sobie 2 lata np na wystawie sklepowej na słońcu, jeśli natomiast leży sobie ona w ciemnym, suchym i chłodnym magazynie - nic jej nie będzie po 3 czy 5 latach. Temat był już wałkowany tysiące razy, a wnioski zawsze te same - każdy kupuje to na co go stać, a niektórzy lubią przepłacać w imię myśli : "Jak wydam 1700 zł na Piloty u dealera to napewno się nie pośliznę" :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Kupując nową oponę w sklepie też nie macie pewności, że nie leżała sobie na magazynie 3 lata (oczywiście, jeśli nie jest to model z bieżącego roku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 (edytowane) Kupując nową oponę w sklepie też nie macie pewności, że nie leżała sobie na magazynie 3 lata (oczywiście, jeśli nie jest to model z bieżącego roku)Ja mam pewność bo pisze na oponie miesiąc/tydzień i rok. :bigrazz: Chyba że mówisz o torówkach na których może nie ma daty produkcji.ps. Jak mogą zrobić oponę na za 3 lata??? :biggrin: Edytowane 18 Stycznia 2008 przez Moto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ślimak Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Witam tak jak w temacie chce kupić do kawasaki zx6r używane oponki co sadzicie o używkach ?? Jaki ma być bieżnik najlepiej ? Może ktoś pomoże i poda link jakiś fajnych i niedrogich oponek ? Proszę o pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinjin Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Przede wszystkim ja nie ufałbym używanym oponkom, nie wiadomo jak były przechowywane, czy nie są po jakimś mocniejszym uderzeniu ot np. w krawężnik lub inne cholerstwo a co za tym idzie oplot może być popękany itp. Jeśli jednak się zdecydujesz zwróć uwagę na rocznik takiej opony żeby nie była jakaś wiekowa bo to także źle wpływa na gumę. Najlepiej kupować nowe a jak nie to z pewnego, zaufanego źródła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Przede wszystkim ja nie ufałbym używanym oponkom, nie wiadomo jak były przechowywane, czy nie są po jakimś mocniejszym uderzeniu ot np. w krawężnik lub inne cholerstwo a co za tym idzie oplot może być popękany itp. Jeśli jednak się zdecydujesz zwróć uwagę na rocznik takiej opony żeby nie była jakaś wiekowa bo to także źle wpływa na gumę. Najlepiej kupować nowe a jak nie to z pewnego, zaufanego źródła. Popieram w 100% dodam tylko że nie brał bym starszych niż 2 lata Cytuj Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.