Skocz do zawartości

Elektro-turbo?


gandziorz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Może pomysł wg. was wydawać się głupi ale tak sobie ostatnio myślałem.

 

W samochodach czy większych motorach wyposażono niektóre modele w turbosprężarkę.

Napędzana jest ona poprzez spaliny poruszające łopatki które kolejno poruszają łopatki wtłaczające powietrze do komory silnika.

 

Wiadomo że przy małej pojemności (skutery 50ccm) nie dała by mocy ale odjęła, ponieważ bardzo mała siła spalin nie mogłaby takie łopatki poruszać płynnie.

 

Ale jeżeli byśmy zastosowali takie rozwiązanie o którym myślę to czy mogłoby się sprawdzić?

Podczas większych obr. silnika wytwarzane jest większe ładowanie, czyli mogłaby zależnie od obr. silnika równo napędzać elektryczne wiatraczki.

 

Wiatraczki o których mówię są to wiatraczki z komputera o rozmiarach 40x40. Prędkość z jaką się poruszają (każda osobno) wynosi ok. 2800rpm (sprawdzane w BIOS'ie).

 

Nie byłoby to mocne sprężanie ale skuter miałby "podawane" powietrze i nie musiałby wciągać (prawdopodobnie polepszenie momentu obrotowego przy niższych prędkościach).

 

A ilość wiatraczków? Myślę że 2 by starczyły.

 

Ulokowane byłyby szczelnie pomiędzy gaźnikiem a filtrem.

Czyli mniej więcej tak:

Zrzut

 

Czy to ma jakiś sens?

 

Ps. nie śmiejcie się z zrzutu ale artystą nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wiatraczki to ci do środka wciągnie .

napompuj małą dętkę płucami więcej niż 0.3 bara i wtedy się zastanów

turbina pracuje z obrotami powyżej 70tys/min , spokojnie mijając barierę 200tys obr/min

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł ciekawy ale niewykonalny bo silnik Baotian 50 4T bez filtra powietrza nie chce się wkręcać na obroty a Ty jeszcze go chcesz na siłę przeładować nadciśnieniem.

Zrób taką próbę to podyskutujemy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł ciekawy ale niewykonalny bo silnik Baotian 50 4T bez filtra powietrza nie chce się wkręcać na obroty a Ty jeszcze go chcesz na siłę przeładować nadciśnieniem.

Zrób taką próbę to podyskutujemy.

Bardziej mi chodzi o 2T.

 

Nie chce się wkręcać bo dostaje za dużą ilość powietrza w stosunku do paliwa. Można to wyeliminować za pomocą powiększenia dyszy o np. +20 (np. była 75 to dajemy 95).

 

I będzie się wkręcać :)

 

 

te wiatraczki to ci do środka wciągnie .

napompuj małą dętkę płucami więcej niż 0.3 bara i wtedy się zastanów

turbina pracuje z obrotami powyżej 70tys/min , spokojnie mijając barierę 200tys obr/min

Nie wciągnie bo one są przed gaźnikiem i nie mają dużego doładowania bo nie w tym rzecz, chodzi tylko o polepszenie przepływu powietrza od filtra do komory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze kiepski pomysl.... za mala ilosc powietrza zostanie "przesunięta" przez ten wiatraczek to raz, a dwa ze pod za małym ciśnieniem... taki wiatraczek można palcem zatrzymać, jest on poprostu za słaby moim zdaniem...

 

mysle ze kiepski pomysl.... za mala ilosc powietrza zostanie "przesunięta" przez ten wiatraczek to raz, a dwa ze pod za małym ciśnieniem... taki wiatraczek można palcem zatrzymać, jest on poprostu za słaby moim zdaniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy pomysl ale raczej malo skuteczny zamale cisnienie ja kiedys myslalem nad rura na początku motoru prowadząca do filtra powietrza w mojej crm i od predkosci powietrze by wchodzilo z wieksza sila do gaznika ale stwierdziele ze to nie nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to zdawało egzamin to już by było rozpowszechnione. Myślę że technologia w 2T osiąga taki poziom, że nie da się nic ulepszyć "domowymi" sposobami. W tuningowanych furach filtr zazwyczaj jest montowany tak, żeby padało na niego powietrze tzn. z przodu i to jedyne co możesz zrobić żeby ułatwić zasysanie tłoczkowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zrob dynamiczne doładowanie jak w R1 bodajże jest tylko ze musialbys ponad 100 dobrze latac,nie no chlopaki nie odstraszajcie go bo koncepcja jest naprawde dobra tylko jak by jakieś mocniejsze wiatraczki np:takie jak są do kompa z osobnym zasilaniem to juz mają kopa dość dobrego ale i to wątpie że wystarczy,może jak pokombinujesz to coś z tego wyjdzie.pzdr i jak zrobisz to zaraz napisz jak sie sprawuje.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zrob dynamiczne doładowanie jak w R1 bodajże jest tylko ze musialbys ponad 100 dobrze latac,nie no chlopaki nie odstraszajcie go bo koncepcja jest naprawde dobra tylko jak by jakieś mocniejsze wiatraczki np:takie jak są do kompa z osobnym zasilaniem to juz mają kopa dość dobrego ale i to wątpie że wystarczy,może jak pokombinujesz to coś z tego wyjdzie.pzdr i jak zrobisz to zaraz napisz jak sie sprawuje.pzdr

Na razie ustalam samą teorie zanim przejdę do prac.

 

Zainteresowało mnie również to że podczas wciągania mieszanki płytki membrany odginają się i wpada mieszanka. Czyli więcej powietrza dochodziłoby tylko podczas odginania się i nie ma co się martwić że powietrze leci do środka nie potrzebnie.

 

Odpowiednio zmieniając za pomocą elektroniki można by z tych wiatraczków nawet 4000rpm wyciągnąć. Wtedy powiedźmy różnica obrotów w postoju a w czasie jazdy na maksymalnych obrotach wynosiłaby 2000-4000rpm.

 

Nie wiem czy by sie za nadto nie spaliły.

 

Oczywiście takie wiatraczki nie są "mocne" i można je zatrzymać palcem.

Ale przecież nikt paluchów tam raczej podczas jazdy kłaść nie będzie, a powietrze będzie oczyszczane przez filtr więc unikamy jakiś zapychań łożysk wiatraczka które i tak są dość sprytnie ulokowane żeby nie dostawał się kurz podczas ich pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ile powietrza pobiera silnik samodzielnie, a ile potrafi wtłoczyć taki wiatraczek(nawet 80x80). Podpowiem, że wiatraczek będzie tutaj bardziej tamował niż sprężał. Jeżeli chcesz koniecznie gdzieś wstawić wiatraczek, to wykorzystaj go do chłodzenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten patent jest już dobrze znany. Wiatraczki od komputera nie dają praktycznie efektu. Poszukaj na necie gdzieś już to testowali :bigrazz:

 

Juz ciekawszym rozwiazeniem, ale tez o wieele drozszym jest taką mała turbinka elektryczna, na ebay w USA widziałem po 300+$ :crossy:

 

I tak poza tym jeszcze mnie ciekawiło, czy dałoby rade wziąć turbinke z JetForce'a 125 i ją jakoś zaadaptować :icon_razz:

 

To ostatnie wydaje sie najciekawsze, a te wiatraczki to sie nie nadają zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten patent jest już dobrze znany. Wiatraczki od komputera nie dają praktycznie efektu. Poszukaj na necie gdzieś już to testowali :D

 

Juz ciekawszym rozwiazeniem, ale tez o wieele drozszym jest taką mała turbinka elektryczna, na ebay w USA widziałem po 300+$ :icon_biggrin:

 

I tak poza tym jeszcze mnie ciekawiło, czy dałoby rade wziąć turbinke z JetForce'a 125 i ją jakoś zaadaptować :smile:

 

To ostatnie wydaje sie najciekawsze, a te wiatraczki to sie nie nadają zbytnio.

Można prosić o przykładową aukcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...