Skocz do zawartości

Triumph 1050 Sprint ST


Rekomendowane odpowiedzi

 

Trudno się z tym nie zgodzić, ale jest małe ale.. hamulce - to chyba największa bolączka ST1050.

 

Pozdr.

F.

Witam Panowie

 

Ja kiedy zmienilem tarcze i wraz z klockami z przodu hamowanie polepszylo sie o niebo. Za nie dlugo wyjazd w alpy i trasa 4000 km w 7 dni jest bedzie prawdziwym testem dla sprzeta...i hamulcow.

 

Podczas podrozy do Chorwacji z zona i doladowany motocyklem do granic mozliwosci (chyba)..jadac autostrada ok 150km/h na pewnym luku byl zapadniety asfalt. Pamietam ze motocykl pozadnie dobilo ale sekunde pozniej wiedzialem ze moge mu zaufac - bylem bardzo zadowolony z reakcji motoru.

 

Ogolnie jestem strasznie zadowolony z motoru i zdecydowanie kazdemu polecam.

 

Wiadomo ze zawsze cos jest do poprawienia, wymiany, naprawy ale tego przypadki sa efektem zakupu motocykla ktory nie byl dbany i szanowany przez poprzedniego wlasciciela.

 

Dodam ze ostatnio podczas wyjazdu z kolegami do Szkocji - oni jechali na HONDA CBR 600 F i HONDA VRF 800 , podczas tankowania zawsze wychodzilo ze Triumph jest najbardziej oszczedny i przyznam ze mnie to troche denerwowoalo zbyt czeste tankowanie.

 

Wiec jeszce raz TRIUMPH SPRINT 1050 ST - zdecydowanie tak! - jesli ktos nie jest pweien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam szanowne grono. Od 2006/2007 jestem posiadaczem Sprinta 1050 z ABS. Przez ten czas sporadycznie użytkuję ten motocykl ale mam już wyrobione zdanie na wiekszość kwestii związanych z tą maszyną. Przeprowadziłem też troche modyfikacji: wydechy carbonowe Trident + wgrana mapa, wymiana zacisków na 3 tłoczkowe Tokico z Hayabusy (teraz czekam na pompę radialną 19mm Nissin i planuję wymienić klocki na miększe)...poza tym sporo akcesoriów typu komplet oryginalnych kufrów, komplet crash padów R&G, pseudokarbonowy chlapacz i osłona łańcucha...czekam też na siedzenie Corbina...

Cóż mogę powiedzieć po tych kilku latach? Sprzęt spełnia swe zadanie i nie widzę potrzeby czy tez kandydata, który godnie go zastapi. Ewidentne słabsze punkty takie jak hamulce można poprawić, co polecam obecnym i przyszłym uzytkownikom. Eksperymentuję z szybami - mam juz chyba czwartą i jakoś nie mogę znaleźć złotego środka...Miałem fabryczną, fabryczną turystyczną, MRA i jeszcze jakąś (nie pamiętam nazwy).

Jak juz zapewne każdy, potencjalnie robiący przymiarki do tego sprzętu lub posiadacz wie, ma on całą mase zalet. Po kilku modyfikacjach jest to chyba najlepsza maszyna SPORTOWO - turystyczna (z naciskiem na sportowo ;-) ) dostępna na rynku (moje subiektywne odczucie).

Niedługo stanę przed problemem wyboru opon...jesli ktoś miałby jakieś propozycje to chetnie dowiem się jakie polecacie. Szukam opon najbardziej sportowych wśród szosowych ;-) Póki co, na tor się nie wybieram ale jakiś dalekich podróży też nie planuję.. Słyszałem dobre opinie o Michelin Pilot 3 i Pirelli Corsa Rosso... jakie macie w tym wgledzie doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No , a ja nie polecam Metzelerów Z8 i nigdy więcej ich już nie założe, tak samo jak Pilot Roadów 3 :)

Mnie na te Metzelery KS-rider namówił, od tamtej pory mam awersje do Niemców ;)

Edytowane przez Syrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DarekF6C ale jakie Micheliny masz na myśli Pilot Road 3 czy Pilot Power 3, bo jeśli te pierwsze to omijaj z daleka, te drugie mam obecnie i jestem bardzo zadowolony :) Polecam również Dunlop Roadsmart 2.

W daytonie 955i mam Roadsmart2 i również polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No , a ja nie polecam Metzelerów Z8 i nigdy więcej ich już nie założe, tak samo jak Pilot Roadów 3 :)

Mnie na te Metzelery KS-rider namówił, od tamtej pory mam awersje do Niemców ;)

 

A to ciekawe. Ja osobiście spotkałem się tylko z jednym dziwnym zachowaniem tej opony. Kilka razy uślizg tyłu i to wcale nie w mocnym złożeniu. Te uślizgi wszystkie w jednym okresie przy przebiegu około 4-5 tys. Potem już ich nie było. Kumpel też ma Z8 i bardzo sobie chwali w K1300GT.

Syrek a co wg Ciebie jest nie tak z Z8?

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem(dwa tygodnie temu zmieniłem) uślizgi przodu. Często dojeżdzałem na szarym końcu grupy, bo zwyczajnie strach było szybciej jechać w zakrętach...

Takie rzeczy jak ciśnienie itp. miałem ok, sprawdzam raz na tydzien.

Kolejna rzecz to to nierównomierne zużycie...nie czułem się na tych gumach pewnie.

 

Teraz mam Pilot Powery 3, zobaczymy jak będzie...dopiero 600km przjechane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem(dwa tygodnie temu zmieniłem) uślizgi przodu. Często dojeżdzałem na szarym końcu grupy, bo zwyczajnie strach było szybciej jechać w zakrętach...

Takie rzeczy jak ciśnienie itp. miałem ok, sprawdzam raz na tydzien.

Kolejna rzecz to to nierównomierne zużycie...nie czułem się na tych gumach pewnie.

 

Teraz mam Pilot Powery 3, zobaczymy jak będzie...dopiero 600km przjechane :)

Syrek, obawiam się że wymiana opon nic nie zmieni. Objawy o których mówisz to raczej kwestia ustawienia zawieszenia. Szczególnie nierównomierne zużycie -albo złe ciśnienie (2,4 i 2,9) albo zawiasy.

--->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09

http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie mam zawsze ok(2.4-2.8), sprawdzam raz w tygodniu :) zawiasy raczej też, być może ma na to jakiś wpływ ustawienie zawieszenia.....Musze poszperać własnie jak tu odpowiednio ustawić. Zmieniłem opony, zobaczymy jak będzie teraz.

Edytowane przez Syrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Szczerze mówiąc to bym nie ryzykował - wyglądają bardzo podobnie, ale na dole przy reflektorze mogą się różnić. W razie czego zwróć też uwagę z któego roku jest ST1050, bo jeśli dobrze kojarzę to była jakaś zmiana w szybie. Nie jestem pewien, ale chyba chodziło o mocowanie? Kurcze nie pamiętam, ale może w pierwszych latach produkcji ST1050 szyby miały mniejszą ilość śrub mocujących szybę albo inne ich rozmieszczenie?

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba w takim razie kupię nowa do ST ka , mam MRA z deflektorem, ale chyba zmienię ją na Zero Gravity sport touring,

gdyby ktoś był chętny na moją MRA, praktycznie nówka, bez rysek to piszcie na priv, kupiłem ją juz razem z motocyklem i jakos mi nie pasuje.

 

jeszcze pytanko, czy wie ktoś jak sciągnąć klosz przedniego kierunkowskau, na lusterku ? obluzowala mi sie tam zarówka, a nie chcę przy sciąganiu klosza jakos go uszkodzić, z góry dzięki za podpowiedzi :-)

Edytowane przez BenZephyr

http://www.mag-moto.pl

SKLEP INTERNETOWY Z UŻYWANĄ ODZIEŻĄ MOTOCYKLOWĄ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba w takim razie kupię nowa do ST ka , mam MRA z deflektorem, ale chyba zmienię ją na Zero Gravity sport touring,

gdyby ktoś był chętny na moją MRA, praktycznie nówka, bez rysek to piszcie na priv, kupiłem ją juz razem z motocyklem i jakos mi nie pasuje.

 

jeszcze pytanko, czy wie ktoś jak sciągnąć klosz przedniego kierunkowskau, na lusterku ? obluzowala mi sie tam zarówka, a nie chcę przy sciąganiu klosza jakos go uszkodzić, z góry dzięki za podpowiedzi :-)

Znajdź serwisoówkę a w niej info jak wymienić żarówkę i już ;) w sumie to chyba nawet w instrukcji obsługi powinno być.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...