armando763 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 witam ponowie mam zamiar pomalowac wydech w czarnym macie,kolanka i tłumiki czy jest jakas specjalna farba zeby to wytrzymalo wysoką temperature i było wtrzymałe czy da to sie zrobic domowym sposobem (garaż) tylko nie piszcie lepiej pochromowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucio Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Nie napiszę, żeby pochromować, ale napiszę, żeby poszukać... W archiwum... Jeden z częściej wałkowanych tematów... Trochę szacunku dla innych użytkowników. Wymaganie od nich, żeby przy każdym nowozałożonym temacie wypisywali to samo, jest, delikatnie mówiąc, nieeleganckie... Poszukaj, to nie boli Pozdrawiamucio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szyszunia1514 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 jest taka farba, czarna, do tłumików, 800 stopni wytrzymałości, pucha w sklepie kosztuje 37 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Dobrze napisałeś DO TŁUMIKÓW ale nie do kolanek.Jedyny sposób na czarne kolanka to wypolerować jak do chromowania i oddać do rusznikarza aby pooksydował jak lufę do dubeltówki a potem często nacierać olejem. ps. efekt murowany.Widziałeś u babci żeliwną patelnię?żadnej rdzy! Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Dobrze napisałeś DO TŁUMIKÓW ale nie do kolanek.Jedyny sposób na czarne kolanka to wypolerować jak do chromowania i oddać do rusznikarza aby pooksydował jak lufę do dubeltówki a potem często nacierać olejem. ps. efekt murowany.Widziałeś u babci żeliwną patelnię?żadnej rdzy!Myslę że bardzo mała ilośc babci zasówa na patelni w deszczu czasem w błocie a generalnie po ulicach xDDSerio to za duże pieniądze znajdziesz powłoke w firmie zajmujacej się kolektorami wylotowymi albo lakiery piecowe a przedtym dobry ocynk. Bedzie ładnie długi czas ale to nie jest chromonikiel wiec czarów nie ma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Wysoka temperatura na kolanku odpali cynk i pozostaną tylko parchy.Żaden lakier piecowy nie wytrzyma takich temperatur może poza ceramiczną emalią taką samą jak na kuchenkach gazowych tylko ona nie lubi szybkich zmian temperatury i co zrobić podczas deszczu? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 witam ponowie mam zamiar pomalowac wydech w czarnym macie,kolanka i tłumiki czy jest jakas specjalna farba zeby to wytrzymalo wysoką temperature i było wtrzymałe czy da to sie zrobic domowym sposobem (garaż) tylko nie piszcie lepiej pochromowacJesli robisz motocykl w wersji militarnej to polecam chromowanie chromem technicznym - efekt matowego jedwabistego metalu bez połysku. Jeśli bardzo chcesz pomalować to tylko farba do grila, ale po wyschnięciu i założeniu wydechu, trzeba ją utrwalić w ten sposób, że delikatnie jedziesz na pewnym dystansie, ale bez dawania w rurę. Temperatura spalin spowoduje utwardzenie się powłaoki. Towarzyszą temu chmury dymu, ale po wystygnięciu powłoka jest naprwdę trwała. Mam tak pomalowany od 3 lat wydech (rura i tłumik) w BMW R35 i dobrze się sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 A zatem na rude kolanka w cb 500 nie ma rady?Powiedz mi Piotrze, czy te farby do malowania cylindrów Nie mają wyższej odporności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Tu fotka mego wydechu pomalowanego farbą do grili po 3 latach eksploatacji.http://www.motoretro.org.pl/gallery/view_p...drobnych_awarii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motozgrzyt Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 A gdzie dorwać tą farbe bo nie ukrywam jeszcze się z takową nie spotkałem <wow>A zdjęcia naprawdę fajne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Tu fotka mego wydechu pomalowanego farbą do grili po 3 latach eksploatacji.http://www.motoretro.org.pl/gallery/view_p...drobnych_awariiFakt całkeim ładnie to wyglada. Ta niby żaroodporna farba sprzedawna w sklepach to lipa. Miałem taka pomalowane kolanko w WFMce. Po 2 sezonach zaczęła rdza wyłazić i zrobiła sie siwa przy wyjściu od cylindra. PS. O widze emke ziomka z białego (ta czarna) którą szaleliśmy raz po mieście :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 A gdzie dorwać tą farbe bo nie ukrywam jeszcze się z takową nie spotkałem <wow>A zdjęcia naprawdę fajne Ja kupiłem ją w sklepie Leroy Marlin w Białymstoku, ale myślę, że do dostanai jest i w innych sklepach z farbami. Fakt całkeim ładnie to wyglada. Ta niby żaroodporna farba sprzedawna w sklepach to lipa. Miałem taka pomalowane kolanko w WFMce. Po 2 sezonach zaczęła rdza wyłazić i zrobiła sie siwa przy wyjściu od cylindra. PS. O widze emke ziomka z białego (ta czarna) którą szaleliśmy raz po mieście :) Podstawowa sprawa, to każdą farbę trzeba kłaść na czyste podłoże. Jeśli kolanko w WFM było chromowane i zaczeło już rdzewieć, to bez usunięcia powłoki galwanicznej i rdzy nie zabezpieczy się go przed dalszą korozją. Po jakimś czasie pojawią się wykwity. Dobrze jest też powłokę farby wysokotemperaturowej nanieść ze 2 razy, ale po utwardzeniu się pierwszej warstwy.Jeśli już jesteśmy przy temacie malowania części poddanych temperaturom, to np. cylindry maluję farbą proszkową. Też na powierzchnię wypiaskowaną. Następnie delikatne jazdy bez dawania w palnik, bo farba ta staje się pułpłynna i lepiąca. Ale po 2-3 przejazdach z dokładnym powolnym wychłodzeniem staje się twarda i trwała. Tak pomalowane mam cylindry i w Osle i w Harleyu (już 10 lat) i dopiero teraz w HD pojawiły się "łysiny" przy kolektorach wydechowych (po prostu farba się zjarała). :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mauser Opublikowano 3 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 ja pomalowałem kolanko w shl m11 czarnym chamereitem..... po wyschnieciu odpalilem moto wprawdzie było troche dymu ..ale po pewnym czasie wszystko sie ładnie spiekło i pozostała powłoka jakby po oksydowaniu ... nie myslałem że tak będzie ale jest tak już od 2 lat i ani grama rdzy .. nic się nie dzieje. a wsszytko przez głupi przypadek właściwie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armando763 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 ja pomalowałem kolanko w shl m11 czarnym chamereitem..... po wyschnieciu odpalilem moto wprawdzie było troche dymu ..ale po pewnym czasie wszystko sie ładnie spiekło i pozostała powłoka jakby po oksydowaniu ... nie myslałem że tak będzie ale jest tak już od 2 lat i ani grama rdzy .. nic się nie dzieje. a wsszytko przez głupi przypadek właściwie.....ciekawe ? no ta farba jest ogólnie dostepna i mam ja wiec spróbować nie zaszkodzi. dzieki :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek.M Opublikowano 3 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 Ja malowałem Śnieżką do grili itp. w sprayu, mimo postępowania zgodnie z instrukcją na opakowaniu farba oblazła z kolanek. Być może za słabo zmatowiłem podłoże albo kolanka są ze zbyt cienkiego materiału i nagrzewają się zbyt mocno, w tym sezonie popróbuję z innymi producentami farb. Aby na kolankach był piękny i trwały chrom należy zrobić tak jak są robione wydechy w starej japonii tzn. spaliny idą rurą, która jest otoczona drugą pochromowaną. U mnie niestety jakiś pacan wyciął te wewnętrzne wstawki ( podobno myślał że tym był zdławiony silnik ) i niestety chrom znikł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.