Iwansky Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Rider:Iwansky(189 wzrostu-ważne)Motocykl: Honda XR 400Kierownica: niski renthal z poprzeczkąProblem- podczas stania na podnużkach mam nienauralną pozycję. Mógłbym to opisać jako nienaturalne skrzywienie. Dopiero jak konkretnie zginam nogi w kolanach czuje że jest lepiej. Stojąc normalnie mam wrażenie jak bym niemiał pełnej kontroli nad motocyklem, a do tego w dziwny sposób bolą mnie ręce. Pytanie do szanownego grona kolegów. Czy ktoś miał podobny problem i czy wymiana kierownicy na wyzszą coś da? Zwracam uwagę na mój(spory bądź co bądź) wzrost. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek3210 Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Ja mam dokładnie ten sam problem u siebie w Husce.I tak dumam czy nie dorobić u tokarza jakiegoś aluminiowego bloku między półkę a kierownice.Szkoda mi wyrzucać kierownice skoro jest jeszcze nie skrzywiona a taki patent widziałem już w kilku motocyklach.Co do pozycji to fakt że jest bardzo niewygodna(mam 182 wzrostu).Masz wrażenie jakbyś wisiał na tej kierownicy,przenosząc cały swój ciężar właśnie na przód co często kończy się wysiadką przez kiere(zwłaszcza w Husce gdzie kąt główki ramy jest bardziej pionowy niż np.w KTMie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iluminat Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Mam tyle samo cm wzrostu, i pomogło mi lekkie podkręcenie kiery "do góry". Brakowało mi kilku cm, żeby czuć się komfortowo. Poluzowałem kiere i lekko przekręciłem "od siebie", tak, że manetki znalazły się minimalnie wyżej i już jest ok. Kiedy siedzę, czuje jakby moto był wyższy, ale po dwóch jazdach się przyzwyczaiłem i prowadzi mi się super !:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grey_cinnamon Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Heja, Mogę się tylko domyślać, ale wg mnie to raczej wina pozycji(Twojej) niż wysokości kierownicy. Ja też jeździłem w pozycji "naturalnej" dla mnie, dopóki ktoś mi nie powiedział że za bardzo wiszę na kierownicy. Też sądziłem że mam za niską kierownicę. Chyba nie ma czegoś takiego jak naturalna pozycja:_) Raczej nieuświadomione błędy w technice jazdy. Ja do końca jeszcze nie poradziłem sobie z moją pozycją. Staram się oddalać od kierownicy, ramiona trzymać wysoko, a ciało "łamać" w jednym punkcie - biodra wysoko. Ból rąk świadczy podobno o braku pracy dolnej części ciała, a konkretnie - o tym że słabo ściskasz maszynę nogami. Pozdro.:_) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 (edytowane) Wzrost: 187 cmMoto: XR650RKierownica: jak w twojej XRMam dokładnie ten sam problem-fabryczna kierownica jest koszmarnie niska. XR`y chyba wychodzą z fabryki w specyfikacji dla japończyka o wzroście 165 cm.Na dniach będę kombinował albo/i z innymi kierownicami i podwyzszeniami. Na tej normalnie sie nie da jeździć na stojąco, strasznie mi to nie pasuje. W Husce miałem ustawione tak ze idealnie się czułem na stojąco, doprowadzę do takiego ustawienia by bylo ok-miałem tam wysokiego Renthala ale bez podstawki. Zacznę od podstawki 2,5 cm. Jak sam dojdziesz do jakiś ustaleń daj znać, jak ja trafię z wysokością to tez dam znać.Pzdr. Edytowane 25 Listopada 2007 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur_125 Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Mam dokładnie ten sam problem-fabryczna kierownica jest koszmarnie niska. XR`y chyba wychodzą z fabryki w specyfikacji dla japończyka o wzroście 165 cm.Dokładnie tak jest! Mój znajomy ma XLR 250 i ma dorobione takie aluminiowe dystansy do kierownicy żeby była wyżej. Cytuj http://www.drogadourzedowa.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marzier Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 generalnie niska kiera to lepiej składasz sie w zakręt - polecana dla adeptów motocrossu!!! wysoka kiera -wiadomo większa wygoda podczas jazdy! Według mojej praktyki uprawiania sportu motocrossowego o tym jaka ma być kiera decyduje pozycja na motorze i czy jest poprawna czy nie! ja bez wzglednie preferuję niskie bo lubię trenować zakręty!! mam 186 cm i długi tułów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Ja mam 190cm kiera niska renthala. Ale zrobiłem sobie dystanse 2,5cm i kiera bardziej pochyliłem do przodu. o wiele lepiej się jeździ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
john_00 Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 tez mialem ten problem, ale kupilem podwyższenie pod kierownice (75zł) wysokosc 3 cm i jest idealnie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 http://www.rabittsport.pl/index.php?cPath=22_88_91 tu kupiłem3cm + średnia kierownica renthala, miodzio .jest tylko taki minus że dokupiłem dłuższe śruby niż te co w zestawie , tak dla bezpieczeństwa Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Ja mam 192 cm i w MTX-ie miałem podobny problem. Nie zawsze jest to wina pozycji, bo trudno o właściwą pozycję, jak kolana masz na wysokości kiery. Była gleba i pogięta kierownica. Jak szukałem to akurat znalazłem bardzo wysoką kierownicę i to był strzał w dychę. O niebo lepiej tylko z linkami musiałem pokombinować bo brakło trochę długości. Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P@welek Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Witam!Mam podobny problem co wiekszosc poprzednikow, dlugie przejazdy na stojaco strrasznie mecza kregoslup i dupsko. Pozycja jest niekomfortowa. Podczas jednej z gleb kiera ulegla malemu przekrzywieniu, wiec jest okazja by wymienic ja na nowa. Myslalem o wysokiej kierownicy WRP: http://www.motox.com.pl/sklep/product_info...roducts_id=1295 Cena nie jest powalajaca, a i jakosc zdecydowanie lepsza niz kolorowe chinczyki sprzedawane masowo na allegro. Do tej pory myslalem ze wysoka kierownica zalatwi sprawe, ale teraz zrobiliscie mi tym tematem maly metlik w glowie:) Sugerujecie ze lepiej(wygodniej?) kupic niska (ew. srednia) kiere i do tego kilku centymetrowe dystanse podwyzszajace? Boje sie tez ze ta wysoka kiera WRP bedzie przesadnie wysoka i powyginana jak w bmx-ie;) co chyba przy ostrzejszej jezdzie terenowej nie pomaga. Poradzcie cos. Mial ktos stycznosc z ta wysoka kierownica WRP? Daje rade? Czy lepiej niska+dystanse? Z gory dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iwansky Opublikowano 26 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Czyli wniosek jest taki że napewno warto poeksperyentować z wyższą kierownicą :) . Pozycji próbowałem różnych i jedyna która pozwala na komfortowe czucie motocykla to pozycja z mocno zgiętymi w kolanach. Fajnie że również mieliście bądź macie takie problemy, mam nadzieję że do weekendu założe jakąś kierownicę wyższą i dam znać jakie to przyniosło skutki. Co do adapterów pozwalających podwyższyć kierownicę wiem że nie jest to złe wyjście, ale jednak mniej profersjonalne. Zwracam waszą uwagę chociażby na mniejszą sztywność całej konstrukcji. Dzięki :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBOOL Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 (edytowane) Nie ma co przesadzać z podwyższaniem tej kierownicy otem naprawdę gorzej się kładzie moto w winklach. A zreszt prawidłowa pozycja na moto to :) http://www.motox.com.pl/images/zoom/IBUJWN...ze/IMG_4187.JPG i tu nie ma znaczenia jaka powinna być wysoka. pozdr. Edytowane 26 Listopada 2007 przez SEBOOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek3210 Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Co do wysokiej kierownicy i składanie moto w winklach to może wypowiedzieć się kolega Pacher.On miał wcześniej niskią kiere a teraz ma wysokiego Renthala.Ogólnie chwalił że się super jeździ ale w zakrętach czuć znaczną różnicę.Ale myślę że to kwestia przyzwyczajenia...zwłaszcza dla nas amatorów gdzie jazda ma sprawiać bardziej przyjemność niż śrubować najlepsze czasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.