Skocz do zawartości

Wymiana kierownicy na wyższą.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rider:Iwansky(189 wzrostu-ważne)

Motocykl: Honda XR 400

Kierownica: niski renthal z poprzeczką

Problem- podczas stania na podnużkach mam nienauralną pozycję. Mógłbym to opisać jako nienaturalne skrzywienie. Dopiero jak konkretnie zginam nogi w kolanach czuje że jest lepiej. Stojąc normalnie mam wrażenie jak bym niemiał pełnej kontroli nad motocyklem, a do tego w dziwny sposób bolą mnie ręce.

 

Pytanie do szanownego grona kolegów. Czy ktoś miał podobny problem i czy wymiana kierownicy na wyzszą coś da? Zwracam uwagę na mój(spory bądź co bądź) wzrost.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie ten sam problem u siebie w Husce.I tak dumam czy nie dorobić u tokarza jakiegoś aluminiowego bloku między półkę a kierownice.Szkoda mi wyrzucać kierownice skoro jest jeszcze nie skrzywiona a taki patent widziałem już w kilku motocyklach.Co do pozycji to fakt że jest bardzo niewygodna(mam 182 wzrostu).Masz wrażenie jakbyś wisiał na tej kierownicy,przenosząc cały swój ciężar właśnie na przód co często kończy się wysiadką przez kiere(zwłaszcza w Husce gdzie kąt główki ramy jest bardziej pionowy niż np.w KTMie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tyle samo cm wzrostu, i pomogło mi lekkie podkręcenie kiery "do góry". Brakowało mi kilku cm, żeby czuć się komfortowo. Poluzowałem kiere i lekko przekręciłem "od siebie", tak, że manetki znalazły się minimalnie wyżej i już jest ok. Kiedy siedzę, czuje jakby moto był wyższy, ale po dwóch jazdach się przyzwyczaiłem i prowadzi mi się super !:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja,

 

Mogę się tylko domyślać, ale wg mnie to raczej wina pozycji(Twojej) niż wysokości kierownicy. Ja też jeździłem w pozycji "naturalnej" dla mnie, dopóki ktoś mi nie powiedział że za bardzo wiszę na kierownicy. Też sądziłem że mam za niską kierownicę. Chyba nie ma czegoś takiego jak naturalna pozycja:_) Raczej nieuświadomione błędy w technice jazdy.

Ja do końca jeszcze nie poradziłem sobie z moją pozycją. Staram się oddalać od kierownicy, ramiona trzymać wysoko, a ciało "łamać" w jednym punkcie - biodra wysoko.

Ból rąk świadczy podobno o braku pracy dolnej części ciała, a konkretnie - o tym że słabo ściskasz maszynę nogami.

 

Pozdro.:_)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzrost: 187 cm

Moto: XR650R

Kierownica: jak w twojej XR

Mam dokładnie ten sam problem-fabryczna kierownica jest koszmarnie niska. XR`y chyba wychodzą z fabryki w specyfikacji dla japończyka o wzroście 165 cm.

Na dniach będę kombinował albo/i z innymi kierownicami i podwyzszeniami. Na tej normalnie sie nie da jeździć na stojąco, strasznie mi to nie pasuje.

W Husce miałem ustawione tak ze idealnie się czułem na stojąco, doprowadzę do takiego ustawienia by bylo ok-miałem tam wysokiego Renthala ale bez podstawki. Zacznę od podstawki 2,5 cm. Jak sam dojdziesz do jakiś ustaleń daj znać, jak ja trafię z wysokością to tez dam znać.

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem-fabryczna kierownica jest koszmarnie niska. XR`y chyba wychodzą z fabryki w specyfikacji dla japończyka o wzroście 165 cm.

Dokładnie tak jest! Mój znajomy ma XLR 250 i ma dorobione takie aluminiowe dystansy do kierownicy żeby była wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie niska kiera to lepiej składasz sie w zakręt - polecana dla adeptów motocrossu!!! wysoka kiera -wiadomo większa wygoda podczas jazdy! Według mojej praktyki uprawiania sportu motocrossowego o tym jaka ma być kiera decyduje pozycja na motorze i czy jest poprawna czy nie! ja bez wzglednie preferuję niskie bo lubię trenować zakręty!! mam 186 cm i długi tułów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.rabittsport.pl/index.php?cPath=22_88_91

 

tu kupiłem

3cm + średnia kierownica renthala, miodzio .

jest tylko taki minus że dokupiłem dłuższe śruby niż te co w zestawie , tak dla bezpieczeństwa

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 192 cm i w MTX-ie miałem podobny problem.

Nie zawsze jest to wina pozycji, bo trudno o właściwą pozycję, jak kolana masz na wysokości kiery.

Była gleba i pogięta kierownica. Jak szukałem to akurat znalazłem bardzo wysoką kierownicę i to był strzał w dychę. O niebo lepiej tylko z linkami musiałem pokombinować bo brakło trochę długości.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam podobny problem co wiekszosc poprzednikow, dlugie przejazdy na stojaco strrasznie mecza kregoslup i dupsko. Pozycja jest niekomfortowa. Podczas jednej z gleb kiera ulegla malemu przekrzywieniu, wiec jest okazja by wymienic ja na nowa. Myslalem o wysokiej kierownicy WRP: http://www.motox.com.pl/sklep/product_info...roducts_id=1295 Cena nie jest powalajaca, a i jakosc zdecydowanie lepsza niz kolorowe chinczyki sprzedawane masowo na allegro. Do tej pory myslalem ze wysoka kierownica zalatwi sprawe, ale teraz zrobiliscie mi tym tematem maly metlik w glowie:) Sugerujecie ze lepiej(wygodniej?) kupic niska (ew. srednia) kiere i do tego kilku centymetrowe dystanse podwyzszajace? Boje sie tez ze ta wysoka kiera WRP bedzie przesadnie wysoka i powyginana jak w bmx-ie;) co chyba przy ostrzejszej jezdzie terenowej nie pomaga. Poradzcie cos. Mial ktos stycznosc z ta wysoka kierownica WRP? Daje rade? Czy lepiej niska+dystanse? Z gory dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wniosek jest taki że napewno warto poeksperyentować z wyższą kierownicą :) . Pozycji próbowałem różnych i jedyna która pozwala na komfortowe czucie motocykla to pozycja z mocno zgiętymi w kolanach. Fajnie że również mieliście bądź macie takie problemy, mam nadzieję że do weekendu założe jakąś kierownicę wyższą i dam znać jakie to przyniosło skutki. Co do adapterów pozwalających podwyższyć kierownicę wiem że nie jest to złe wyjście, ale jednak mniej profersjonalne. Zwracam waszą uwagę chociażby na mniejszą sztywność całej konstrukcji.

 

 

Dzięki :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co przesadzać z podwyższaniem tej kierownicy otem naprawdę gorzej się kładzie moto w winklach. A zreszt prawidłowa pozycja na moto to :) http://www.motox.com.pl/images/zoom/IBUJWN...ze/IMG_4187.JPG i tu nie ma znaczenia jaka powinna być wysoka.

 

pozdr.

Edytowane przez SEBOOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wysokiej kierownicy i składanie moto w winklach to może wypowiedzieć się kolega Pacher.On miał wcześniej niskią kiere a teraz ma wysokiego Renthala.Ogólnie chwalił że się super jeździ ale w zakrętach czuć znaczną różnicę.Ale myślę że to kwestia przyzwyczajenia...zwłaszcza dla nas amatorów gdzie jazda ma sprawiać bardziej przyjemność niż śrubować najlepsze czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...