Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nastała zima, jeździc nie sposób za to w głowie masa pomysłów. Planuje zmiene moto i właśnie będzie to prawdopodobnie V2 (jestem zdecydowany na dużego V-Strom'a). Co jest takiego w V2, że trzeba je lubić? Nie miałem okazji "fełeczką" jeździć, a wiem że pewnie to bardziej odczucia subiektywne, ale niestety prawdopodobnie będzie trzeba brac moto bez jazdy testowej, poza tym nawet jak takowa będzie to nie stwierdzę czy lubię Vkę po 10 minutowej (w porywach) jeździe. Możecie napisać jeśli jeżdziliście R4 a teraz V2 (albo odwotnie) i jakie są wasze odczucia?

Nie przepadam za kręceniem pod niebo, muszę utrzymywać jakieś 600RPM, żeby CBFka się zbierała, a chciałym tak sobie pyrkać 3000RPM i jak trzeba to odekręcam i JADĘ - stąd głównie pomysł na V2.

Pozdrawiam zimowo w czekiwaniu na pierwsze promienie wiosennego słońca :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż, powiem, że miałem podobny dylemat

http://www.moto-magazyn.pl/motocykle/egzot..._sie_jezdzi_bmw

:icon_eek:

 

co jest w v2, że trzeba polubić? jest mało popularna, ot co. mniej modeli, trzeba głębiej grzebać, żeby znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. jeśli przy tym pojawiają się warunki dodatkowe... można nie znaleźć

jaka jest zasadnicza różnica? efektywność w niskim zakresie obrotów. dopiero silnik r4 o naprawdę dużej pojemności (gsf 1250, xjr1300) daje adekwatny efekt przy odwinięciu manetki na niskich obrotach; z tą różnicą, że czwórki płacą za to wyższym zużyciem benzynki. wadą dwójek jest krótki zakres użytecznych obrotów: niby ostro przyspieszając kręcisz do czerwonego, ale pojawia się ono zdecydowanie zbyt szybko

poza tym kwestia wibracji. ale IMHO to sprawa indywidualna: moja Pasażerka nie odczuwa wibracji na kanapie jako dokuczliwych, podczas gdy na xjr Jej przeszkadzały

 

jeśli masz na to dość mamony, zastanowiłbym się nad nowym tigerem triumpha: zalety z silnika dwucylindrowego (duży moment na niskich obrotach) połączone z zaletami rzędowej czwórki - dużym zakresem użytecznych obrotów. przejechałem się tigerem 1050 zaledwie na jazdach testowych, ale gdyby tylko bryci oferowali swój sprzęt z lepszym zawieszeniem z przodu i napędem wałem - byłbym zdecydowany kupować ich produkt na następną maszynkę ;>

kilka słów o tym masz tutaj: http://www.moto-magazyn.pl/forum/viewtopic.php?t=263

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem NTV teraz SV i ogólnie bardzo mi odpowiadają V-ki.

 

Wszystko co napisał kolega jeszua się zgadza, wibracje, krótki zakres obrotów, ale wszystko idzie w zapomnienie gdy słysze piękny dźwięk z mojego tłumika.

 

Musisz jeszcze sobie odpowiedzieć na pytanie do czego potrzebujesz motocykla. Jeśli do brykania po bliższej i troche dalszej okolicy to V-będzie ok, jeśli jakieś dalsze wojaże, to prawdę mówiąc wibracje takie jak np. w mojej SV byłyby dokuczliwe.

 

Ostatnio zamieniłem się z kolegą na trasie na jegobandita 650 i jest on jakiś taki... spokojny? niby ciągnie całkiem przyzwoicie ale na SV są większe emocje :crossy:

 

co do odkręcenia przy 3000 rpm to nie spodziewałbym się wielkiego szału na przyspieszeniu, przynajmniej u mnie w 650. Przy większych pojemnościach a i owszem :icon_eek:

Edytowane przez Rof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-ka piekna sprawa. Wcześniej jeździłem plastikami np. RF600R, CBR1100XX itp. ale w koncu dorobiłem się HD z potęznym V miedzy nogami. Ogólnie to na nic innego nie zamienie V-ki. Moment obrotowy w niskim zakresie - ok. 3700rpm max momentu. Podczas zwyklej jazdy miejskiej wykrecam silnik do ok. 1500rpm na kazdym biegu i nadal trzymam sie przed konserwami przy starcie. Wibracje to roznie bywa. W takim np. V-Strom`ie bedzie spoko porównując do HD. W Electrze mam silnik mocowany elastycznie a i tak przednie zawieszenie pracuje na postoju gdy silnik smiga na wolnych obrotach które sa na poziomie 600-700 rpm a silnik brzmi jak "..potato, potato, potato...".

 

Poza tym gdy bedziesz miał V-ke i dobre wydechy to ryk silnika za kazdym razem przyprawi cie o dreszcze. Gwarantowane. Niezaleznie cyz to jest HD, czy V-Strom czy Suza TL 1000R.

 

Co do dynamiki na trasie to niewiele moge powiedziec nt. HD ale czesto zdarzało mi się wyprzedać TIR-y na trasie, jadąc z pasażerem nie bylo potrzeby redukcji, tylko lewy kierunek i gaz....chwila moment i TIR juz za mną. Zresztą na otwartej drodze chyba nigdy jeszcze nei redukowałem biegu. Ot tak - jedziesz sobie spoko 2-3 tys rpm i przy wyprzedzaniu tylko odkrecasz gaz i już....W Suzie RF600R musiałem redukować 2 w dół zeby sprawnie połknąć cokolwiek na drodze.

 

PS. Wibracje V-ki maja wiele niższą czestotliwośc w porównaniu do R4 i nie są takie przykre. W HD podczas jazdy nie czuje prawie nic. Nie wiem jak z japonią.pozdroV2.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak weźmiesz VStroma, to sie lekko zawiedziesz jesli chodzi o dolny zakres obrotów... ten motocykl jedzie od 4 tys w górę.. pomiędzy 2 a 4 tys jest trzepotanie, wibracje i drgawki... wielu włascicieli Stormow pierwszą rzeczą jaką kupuja do moto jest Power Commander , albo inne urządzonko tuningujące mapy wtrysku...po takim zabiegu dopiero można cieszyć sie ładnym i gładkim ciągiem od samego dołu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś powiedział, że V-ki albo się kocha, albo nienawidzi.

Ja osobiście zgadzam się z tym w 100%. Przerobiłem już 2 silniki V i wracam do rzędówek :wink:

 

Dźwięk jaki wydobywa się z tłumików widlaka jest nie porównywalny z niczym innym ;)

Moment obrotowy jest co prawda imponujący, ale dopiero przy pewnych obrotach (mowa o V90).

Z dołu szarpie łańcuchem, dopiero od 3-3,5 tys obrotów można tym jechać. Jak już zacznie jechać, to zaraz zaczyna się czerwone pole :D

Oponę i napęd pożera w błyskawicznym tempie, co jest dziełem momentu obrotowego.

 

Nie mniej jednak te silniki mają wielką zaletę- sprawiają mnóstwo frajdy :smile:

 

Teraz szukam czegoś bardziej zrównoważonego z większą kulturą pracy :wink:

Edytowane przez mateuszm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pojawią się używane Tigery 1050 to na pewno takiego nabędę - cena nowego jest trochę wysoka. Chciaż juz oglądałem i przyznam, że jak zobaczyłem jakość obróbki głowicy to mam mieszne uczucia. Wyglądało to jakby przed lakierowanie głowicy ktoś obkleił ją piaskiem...

 

Rozwialiście moje obawy, bo juz bałem się, że z Vką wiąże się więcej "problemów" skoro trzeba lubić/kochać.

Co do jazd i ogólnie szukania nowego moto - problem sprowadza się do tego, że od wyboru moto do jego zakupu mija sporo czasu - żeby nabyć do wiosny cos sensownego i bez emocji wypada już zacząć szukać - przez ostatnie 3 miesiace miałem 3 pomysły na nowe moto - czas się zdecydować, najbardziej podchodzi mi V-strom, ale ta Vka nie dawała mi spokoju.

 

carabiniero - co do V-stroma to raczej nie kupuje się tego sprzętu za wygląd :D . Moto ma wady, ale zalety je przyćmiewają, wiesz może czy w PL mozna zrobić remap ECU? Z tego co juz się zorientowałem w roczniku 2007 zmienili mapy i w UKjowie je wgrywają do starszych modeli (2004+).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jesteś zdecydowany na moto z V-kę - zastanów się nad Ducati -są to maszyny (wbrew tym co nie poczuli ich pod nogami, wielu z bikerów ocenia je nie mając żadnego doświadczenia) z każdego rodzaju (od nikeda do superbika) z bardzo przyjemnymi i niezawodnymi silnikami. W twoim przypadku może to być np. Multistada 1000DS - motor który pojedzie wszędzie (miasto, trasa i teren) zarówno solo jak i z plecakiem. Motory z duszą - będziesz zainteresowany - zapraszamy do tematu Ducati http://forum.motocyklistow.pl/Ducati-t39291.html, jak będziesz potrzebował danych z życia - proponuje kontakt z osobami,które użytkują Duci - na pewno wszyscy podzielą się doświadczeniami

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście to nie bardzo pasuje mi do motocykla inny silnik niż V. Fałka jest stworzona do jednośladów. Masz wtedy pod dupą wigor który możesz podkręcić bez zastanowienia, bez czekania. Natychmiastowa reakcja potrzebujesz - dostajesz. Ot takie coś :icon_exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pojawią się używane Tigery 1050 to na pewno takiego nabędę - cena nowego jest trochę wysoka. Chciaż juz oglądałem i przyznam, że jak zobaczyłem jakość obróbki głowicy to mam mieszne uczucia. Wyglądało to jakby przed lakierowanie głowicy ktoś obkleił ją piaskiem...

 

Rozwialiście moje obawy, bo juz bałem się, że z Vką wiąże się więcej "problemów" skoro trzeba lubić/kochać.

Co do jazd i ogólnie szukania nowego moto - problem sprowadza się do tego, że od wyboru moto do jego zakupu mija sporo czasu - żeby nabyć do wiosny cos sensownego i bez emocji wypada już zacząć szukać - przez ostatnie 3 miesiace miałem 3 pomysły na nowe moto - czas się zdecydować, najbardziej podchodzi mi V-strom, ale ta Vka nie dawała mi spokoju.

 

carabiniero - co do V-stroma to raczej nie kupuje się tego sprzętu za wygląd :icon_exclaim: . Moto ma wady, ale zalety je przyćmiewają, wiesz może czy w PL mozna zrobić remap ECU? Z tego co juz się zorientowałem w roczniku 2007 zmienili mapy i w UKjowie je wgrywają do starszych modeli (2004+).

 

Sam zamierzam zrobić coś z tym drętwym zakresem obrotów w moim KLV... (3-4 tys) od 4 tys w górę jest już gładko i liniowo...w sumie to nawet nie potrzebuję przekraczać 7 tys ....mocy jest w bród ... Zgadza się modele na 2007 mają już inne mapy i ponoć nie ma już problemów z dołem... nie wiem czy chodzi o wgrywanie map, wiem że w Stanach Suzuki wymieniało całe ECU z nowymi mapami... u nas w kraju nie wiem ... poza tym ja i tak mam moto z prywatnego importu tak więc na żadne akcje serwisowe się nie załapię ...w tej sytuacji pozostaje tuningować mapy za pomocą dostępnych środków czyli Power Commander (najlepsza, ale i najdroższa metoda), no i urządzonka służące do wzbogacania mieszanki czyli Teka SFI, Yoshi Box albo techlusion FTI ... najkorzystniejszym finansowo byłoby zakup Teka SFI bo działa to na zasadzie podpinacz, przestawiasz , odpinasz i jedziesz... tak więc jednym urządzeniem można stunować dowolną liczbę motocykli... na amerykańskim forum VStroma ludzie zrzucili się na jeden egzemplarz i wymieniają się między sobą ,... u nas to nie przejdzie, dlatego ja chyba sobie załatwię Techlusion TFI ... tylko najpierw trzeba odłączyć sonde lambda i wtedy wystarczy wzbogacić mieszankę w dolnym zakresie obrotów... Następną inwestycją będą progresywne spręzyny do przedniego widelca, tuningowa szybka no i po tych zabiegach KLV/VStrom będzie motocyklem prawie bez wad...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abu, czy mi sie wydawało, czy miałeś dławić CBF-a do 30KM jak kupowałeś? :buttrock:

Jak zwykle nie na temat, ale odpowiem: wydawało Ci się :)

 

Mi bardziej chodziło o to co takiego jest w Vce, że trzeba ją lubić, bo zdecydowany jestem na V-stroma - teraz już zdecydowanie zdecydowany :buttrock: . Dzięki Panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi bardziej chodziło o to co takiego jest w Vce, że trzeba ją lubić, bo zdecydowany jestem na V-stroma - teraz już zdecydowanie zdecydowany :biggrin: . Dzięki Panowie

 

Z v-ką to tak jak z kobietą, jak się trafi to się kocha do końca :icon_biggrin:

Poza tym to co jest fajnego w nich to właśnie dźwięk (szczególnie z pustym tłumikiem) - małko kto wtedy nie obejrzy się czy nie podpyta o moto

Edytowane przez Muminek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...