Tomek Kulik Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 Podsumowując:- bak napełniamy pod korek żeby uniknąć wody i ew. korozji,- z gaźników spuszczamy śrubką która jest w komorze pływakowej,- instrukcję obsługi motocykla czytamy ze zrozumieniem,- tępimy mitologię warsztatową i wiedzę kiblościenną. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 A tak tak, tylko ja sobie nie wyobrazam nie slyszec przez kilka miesiecy pieknej gry wydechow Dandiego :) chyba ze stawiasz stan techniczny motocykla ponad wlasne zachcianki to spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jul Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 (edytowane) Maglowanie tematu. Od lat robię,że tankuję zbiornik do pełna.Z gaźników nie spuszczam paliwa- wyjątek może być w dwusuwie,gdzie olej zabezpieczy komore i dysze przed nalotem. W czterosuwie,gdzie mamy czystą "wachę" nie zalecam spuszczania z gaźnika. Parująca benzyna a zwłaszcza niektóre jej produkty mają dość silne działanie korodujące na stopy aluminium z którego jak wiadomo są odlewane gaźniki. Co do paliwa w zbiorniku to moge tylko tyle powiedzieć,że jeden z moich motorków był zalany mieszanką dobre dwa lata temu lub lepiej i jest odpalany od święta na pokaz.Paliwo nie utraciło swoich właściwości. Wiadomo idealną sprawą było by "zahibernowanie" sprzęta w garażu,gdzie pamuje jakaś cywilizowana temperatura i problemu nie będzie. Edytowane 13 Listopada 2007 przez Jul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako1 Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Podsumowując:1- bak napełniamy pod korek żeby uniknąć wody i ew. korozji,2- z gaźników spuszczamy śrubką która jest w komorze pływakowej,3- instrukcję obsługi motocykla czytamy ze zrozumieniem,4- tępimy mitologię warsztatową i wiedzę kiblościenną.Jeżeli chodzi o pkt.1,3,4 to się zgadzamNatomiast co do pkt-2 to mam pewne zastrzeżenia ,mianowicie:elementy plastikowe ,gumowe itp. np uszczelki ,membrany pod wpływem styczności z benzyną zachowują swoją elastyczność.Natomiast po spuszczeniu benzyny wysychają na pieprz ,stają się twarde i mogą popękać ,a resztę dopowiedzcie sobie sami.Ja w moim moto spuszczę paliwo z gaźnika śrubką ,aby woda i osady z dna mogły wypłynąć.Potem przekręcę kranik na poz. PRI (w innych moto jest to np ON) żeby gaźnik trochę przemyć ,następnie zakręcę śrubkę i napełnię gaźnik świeżym paliwem.I to by było na tyle. :icon_rolleyes: :icon_twisted: :icon_mrgreen: pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Czolem! A paliwo z gaznikow i tak odparuje najdalej po 2 tygodniach stania :icon_mrgreen:. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Ja też nie spuszczam paliwka z gaźników ale zato raz na tydzień lub 2 odkręcam kranik na kilka minut żeby gaźniki były zalane paliwem.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 W VN-ie gdy silnik pracuje to paliwo leci do gaźnika niezależnie od położenia kranika ,ponieważ kranik jest podciśnieniowy. w mojej cebuli kranik tez jest podcisnieniowy, ale jak przekręce go na pozycję off to paliwo przestaje być podawane do gaźników i tyle. W pozycji on i res paliwo jest podawane tylko w tedy, gdy silnik pracuje i jest podciśnienie. Jesli nie zależnie od pozycji kranika benzyna była by podawana to po co kranik? A paliwo z gaznikow i tak odparuje najdalej po 2 tygodniach stania Zostawiając syf w gaźniku (?) który jest nawet w tej swieżej benzynie (?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nameless Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Co do tematu, wydaje mi się że zalanie zbiornika nie zaszkodzi, wręcz pomoże. Z tego co wiem dobry środkiem do wypierania wody z benzyny jest zwykły niebieski denaturat!! Zalać benzyny na full do tego pół flaszki denaturatu :P i zero wody w organizmie. W samochodach to działa:) wez pod uwage ze denaturat trzeba by przefiltrowac, zeby stracil kolorek. ten niebieski barwnik zostawia straszny syf po spaleniu. wydaje mi sie ze przed pierwszym odpaleniem dobrze jest zamieszac paliwem :icon_rolleyes: zeby ewentualne rozwarstwione skladniki wymieszaly sie spowrotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Czolem! Zostawiając syf w gaźniku (?) który jest nawet w tej swieżej benzynie (?) Jesli lejesz do baku czysta benzyne, to moze i syfu nie bedzie.Ale skad wiesz co lejesz? :icon_rolleyes: Pozdro PSZeby nie bylo. Ja jestem ignorantem w tej sprawie. Mialem GSa500, CB750 i TDM850. Zadnego z tych motocykli w zimie za bardzo nie przepalalem. Paliwa z gaznikow tez nie spuszczalem. I zadnych problemow z wiosennym rozruchem nie mialem, ani z praca silnika czy ekonomicznoscia. Pracowaly rowno, palily malo :P. GS 10kkm, CB 14kkm, TDM 18kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Dla martwiących się zawsze pozostaje opcja wymontowania zbiornika i zabranie go ze sobą do własnego pokoju. Bardziej uczuciowi motocykliści mogą go postawić w salonie, albo przykryć kołdą - zmniejszając wpływ czynników atmosferycznych i różnice temperaturowe. A tak serio - zalewać pod korek i się nie martwić (ceną paliwa na wiosnę :( ). Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 A co jakbym zalal do polowy i co 2-3 dni potrzasal motocyklem prawo lewo zeby sie tam pomieszalo i zeby benzynka obmywla wszystkie zakamarki? To by przeciez byla taka symulacja jazdy :)Ale w ten sposob zostawiasz powietrze w baku.A ono wlasnie zawiera pewien % pary wodnej.A przez te pare miesiecy paliwku nic sie nie stanie. wez pod uwage ze denaturat trzeba by przefiltrowac, zeby stracil kolorek. ten niebieski barwnik zostawia straszny syf po spaleniu.wydaje mi sie ze przed pierwszym odpaleniem dobrze jest zamieszac paliwem :) zeby ewentualne rozwarstwione skladniki wymieszaly sie spowrotem.To przez chlebek go przepuscic-i po kolorku :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszzory Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 zciagnij bak i wstaw se do domu do szafy i poroblem z główy , niemasz duzo roboty , chyba wiekszej filozofi tak jak w innych motocyklach niema Cytuj BIKEPICSdobreakumulatory.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Co do gaźników, to zdarzyło mi się kiedyś nie spuścić wachy na zimę i na wiosnę miałem duuuuuży problem z odpaleniem maszyny. Zmieniłem świece itp. i nadal nie chciał palić - po zlaniu benzyny z komór pływakowych zaskoczył od razu i bez żadnego problemu. Tak więc ja na zimę gaźniki opróżniam. Jak zwykle w każdym temacie, ile zdań tyle różnych opinii :icon_biggrin: pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 A jak spuscic paliwo z gaźników? Wypalić nie mogę bo nie mam pozycji OFF przy kraniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Czolem! Zdejmij wezyk podcisnienia z kranika :biggrin:. Na kazdej komorze plywakowej kazdego gaznika powinna byc srubka spustowa. Szczerze mowiac nie wiem, czy da sie spuscic paliwo z wszystkich komor na raz. Niech sie ktos madrzejszy wypowie :). W starszych sprzetach jakie pod tym katem macalem (GS500, XJ600) nie znalazlem takiej mozliwosci. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.