Skocz do zawartości

Zardzewieje?


ukasz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podsumowując:

- bak napełniamy pod korek żeby uniknąć wody i ew. korozji,

- z gaźników spuszczamy śrubką która jest w komorze pływakowej,

- instrukcję obsługi motocykla czytamy ze zrozumieniem,

- tępimy mitologię warsztatową i wiedzę kiblościenną.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maglowanie tematu. Od lat robię,że tankuję zbiornik do pełna.Z gaźników nie spuszczam paliwa- wyjątek może być w dwusuwie,gdzie olej zabezpieczy komore i dysze przed nalotem. W czterosuwie,gdzie mamy czystą "wachę" nie zalecam spuszczania z gaźnika. Parująca benzyna a zwłaszcza niektóre jej produkty mają dość silne działanie korodujące na stopy aluminium z którego jak wiadomo są odlewane gaźniki. Co do paliwa w zbiorniku to moge tylko tyle powiedzieć,że jeden z moich motorków był zalany mieszanką dobre dwa lata temu lub lepiej i jest odpalany od święta na pokaz.Paliwo nie utraciło swoich właściwości. Wiadomo idealną sprawą było by "zahibernowanie" sprzęta w garażu,gdzie pamuje jakaś cywilizowana temperatura i problemu nie będzie.

Edytowane przez Jul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując:

1- bak napełniamy pod korek żeby uniknąć wody i ew. korozji,

2- z gaźników spuszczamy śrubką która jest w komorze pływakowej,

3- instrukcję obsługi motocykla czytamy ze zrozumieniem,

4- tępimy mitologię warsztatową i wiedzę kiblościenną.

Jeżeli chodzi o pkt.1,3,4 to się zgadzam

Natomiast co do pkt-2 to mam pewne zastrzeżenia ,mianowicie:

elementy plastikowe ,gumowe itp. np uszczelki ,membrany pod wpływem styczności z benzyną zachowują swoją elastyczność.Natomiast po spuszczeniu benzyny wysychają na pieprz ,stają się twarde i mogą popękać ,a resztę dopowiedzcie sobie sami.

Ja w moim moto spuszczę paliwo z gaźnika śrubką ,aby woda i osady z dna mogły wypłynąć.Potem przekręcę kranik na poz. PRI (w innych moto jest to np ON) żeby gaźnik trochę przemyć ,następnie zakręcę śrubkę i napełnię gaźnik świeżym paliwem.

I to by było na tyle. :icon_rolleyes: :icon_twisted: :icon_mrgreen:

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W VN-ie gdy silnik pracuje to paliwo leci do gaźnika niezależnie od położenia kranika ,ponieważ kranik jest podciśnieniowy.

 

w mojej cebuli kranik tez jest podcisnieniowy, ale jak przekręce go na pozycję off to paliwo przestaje być podawane do gaźników i tyle. W pozycji on i res paliwo jest podawane tylko w tedy, gdy silnik pracuje i jest podciśnienie.

 

Jesli nie zależnie od pozycji kranika benzyna była by podawana to po co kranik?

 

A paliwo z gaznikow i tak odparuje najdalej po 2 tygodniach stania

 

Zostawiając syf w gaźniku (?) który jest nawet w tej swieżej benzynie (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu, wydaje mi się że zalanie zbiornika nie zaszkodzi, wręcz pomoże. Z tego co wiem dobry środkiem do wypierania wody z benzyny jest zwykły niebieski denaturat!! Zalać benzyny na full do tego pół flaszki denaturatu :P i zero wody w organizmie. W samochodach to działa:)

 

wez pod uwage ze denaturat trzeba by przefiltrowac, zeby stracil kolorek. ten niebieski barwnik zostawia straszny syf po spaleniu.

 

 

wydaje mi sie ze przed pierwszym odpaleniem dobrze jest zamieszac paliwem :icon_rolleyes: zeby ewentualne rozwarstwione skladniki wymieszaly sie spowrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Zostawiając syf w gaźniku (?) który jest nawet w tej swieżej benzynie (?)

 

Jesli lejesz do baku czysta benzyne, to moze i syfu nie bedzie.

Ale skad wiesz co lejesz? :icon_rolleyes:

 

Pozdro

 

PS

Zeby nie bylo. Ja jestem ignorantem w tej sprawie. Mialem GSa500, CB750 i TDM850. Zadnego z tych motocykli w zimie za bardzo nie przepalalem. Paliwa z gaznikow tez nie spuszczalem. I zadnych problemow z wiosennym rozruchem nie mialem, ani z praca silnika czy ekonomicznoscia. Pracowaly rowno, palily malo :P. GS 10kkm, CB 14kkm, TDM 18kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla martwiących się zawsze pozostaje opcja wymontowania zbiornika i zabranie go ze sobą do własnego pokoju. Bardziej uczuciowi motocykliści mogą go postawić w salonie, albo przykryć kołdą - zmniejszając wpływ czynników atmosferycznych i różnice temperaturowe.

 

 

A tak serio - zalewać pod korek i się nie martwić (ceną paliwa na wiosnę :( ).

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jakbym zalal do polowy i co 2-3 dni potrzasal motocyklem prawo lewo zeby sie tam pomieszalo i zeby benzynka obmywla wszystkie zakamarki? To by przeciez byla taka symulacja jazdy :)

Ale w ten sposob zostawiasz powietrze w baku.A ono wlasnie zawiera pewien % pary wodnej.A przez te pare miesiecy paliwku nic sie nie stanie.

 

wez pod uwage ze denaturat trzeba by przefiltrowac, zeby stracil kolorek. ten niebieski barwnik zostawia straszny syf po spaleniu.

wydaje mi sie ze przed pierwszym odpaleniem dobrze jest zamieszac paliwem :) zeby ewentualne rozwarstwione skladniki wymieszaly sie spowrotem.

To przez chlebek go przepuscic-i po kolorku :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gaźników, to zdarzyło mi się kiedyś nie spuścić wachy na zimę i na wiosnę miałem duuuuuży problem z odpaleniem maszyny. Zmieniłem świece itp. i nadal nie chciał palić - po zlaniu benzyny z komór pływakowych zaskoczył od razu i bez żadnego problemu. Tak więc ja na zimę gaźniki opróżniam.

 

Jak zwykle w każdym temacie, ile zdań tyle różnych opinii :icon_biggrin:

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Zdejmij wezyk podcisnienia z kranika :biggrin:.

 

Na kazdej komorze plywakowej kazdego gaznika powinna byc srubka spustowa. Szczerze mowiac nie wiem, czy da sie spuscic paliwo z wszystkich komor na raz. Niech sie ktos madrzejszy wypowie :). W starszych sprzetach jakie pod tym katem macalem (GS500, XJ600) nie znalazlem takiej mozliwosci.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...