Skocz do zawartości

Dołożenie jednego pierścienia na tłoku


MłodyWilk22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój młody sąsiad właśnie kupił ETZ 150 do remontu. I pyta sie mnie, czy jakby dotoczył rowek na nowym tłoku na jeszcze jeden pierścionek to czy by czasem nie była silniejsza :bigrazz:

ETZ 150 ma 2 pierscionki a ETZ 250 ma 3 :lalag:

 

Pewnie żywotnośc spadłaby troszkę, ale jak z mocą :P

 

Sam jestem ciekawy tego efektu :evil: Robił ktoś taką operację :buttrock:

 

No i druga sprawa.

Jak gość ma już zestaw naprawczy wału kupiony(korwobód i łożyska), to kto mu zrobi wymiane dolnego łożyska na korwobodzie?

Trzeba mieć chyba jakaś wyciskarke, co :) No i jak ze szlifowaniem cylindra - jaki ma być nastepny wymiar szlifu? Trzeba to podac gościowi który to bedzie robił czy oni o tym wiedzą :lalag:

 

Miełem ETZ-tę 150 ale akurat remontu nie robiłem dlatego pytam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co mu 3ci pierścień ? na ropie będzie jeździł ?

moc spadnie, silnik zrobi się elastyczniejszy (teoretycznie)

 

co do wału to raz że prasa lub podobne a dwa to trzeba go precyzyjnie złożyć i sprawdzić wyważenie/bicie.

Lepiej oddać do zakładu z renomą, dzisiaj zbierałem kumpla z ulicy jak mu w wsce wał karterem wyszedł :) sam zbijał wał :notworthy:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co, nikogo nie korciło dotoczenie jednego pierścionka :icon_eek:

 

Jak ETZ 250 ma 3 to i może tutaj 3 pierscionek dałby troszkę mocy :biggrin:

Pewnie szybciej sie wytrze cylinder i wał mniej wytrzyma, ale moc powinna być wieksza...

No i pewnie trzeba ciut bogatszą mieszanke robić :banghead:

 

Kurcze ciekawy jestem tej operacji... gorzej jak sie pogorszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoria a praktyka

żebeby dotoczyć rowek na pierścien trzeba następnie zstawić"zamek" który nie może być w byle jakim miejscy, bo jak trafi na okno w cylindrze to wyłamie pierścień i gówno będzie z tego, po drugie silnik odczuwalnie zesłabnie, bo opory sie znacznie zwiększą a kompresja nie. w 2T pierwszy pierścień odpowiedni jest za sprężanie, ewentualnie pomaga 2 , ponieważ są przedmuchy na zamku a drugi pierścień ma zamek przesunięty o iles stopni i zapobiega to przedmuchom, 3 pierścień raczej jest nie potrzebny. konstruktorzy niektóre silniki wyposażają w 3 pierścień z racji tego, że chlodzenie silnika jest nie dostateczne, a pierścień jest tym elementem który przekazuje temperaturę denka tłoka na gładź cylindra, a potem wiadomo żeberka i chłodzenie powietrzem. ja sie jeszćze nie spotkałem z silnikiem 3 pierścieniowym 2T chłodzonym cieczą. konstruktorzy starająs sie zmniejszać ilość pierścieni aby zmniejszyć tarcie i konstrułujją tak plaszcz wodny głowuicy i cylindra żeby chłodedznie było wydajniejsze i nie było potrzeby 3 a nawet 2 pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co, nikogo nie korciło dotoczenie jednego pierścionka :icon_mrgreen:

 

Jak ETZ 250 ma 3 to i może tutaj 3 pierscionek dałby troszkę mocy :eek:

Pewnie szybciej sie wytrze cylinder i wał mniej wytrzyma, ale moc powinna być wieksza...

No i pewnie trzeba ciut bogatszą mieszanke robić :crossy:

 

Kurcze ciekawy jestem tej operacji... gorzej jak sie pogorszy...

 

 

Tłok ma płaszcz o różnej grubości, od strony denka jest grubszy, a na dole cieńszy. Oczywiste, że tam gdzie osadzone są pierścienie, grubość tłoka, jest największa. Jeśli konstruktor projektuje tłok na 2 pierścienie, to w płąszczu tłoka nie ma miejsca na 3, bo poniżej 2 pierścienia płaszcz będzie już dużo cieńszy. Nawet jesli uda się wytoczyć rowek, to może się okazać, że osłabi to na tyle tłok, że w czasie pracy denko odpadnie. Reasumując zabieg zupełnie bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do szlifu cylindra to do szlifierni razem z cylindrem oddajesz nowy tłok i pierscienie które mają pracować w tym cylindrze i fachowiec dopasowuje (szlifuje) Ci cylinder pod konkretny dostarczony rozmiar tłoka. Przynajmniej tak to jest w szanujących sie zakładach które robią to prawidłowo :notworthy:

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co, nikogo nie korciło dotoczenie jednego pierścionka :icon_mrgreen:

 

Jak ETZ 250 ma 3 to i może tutaj 3 pierscionek dałby troszkę mocy :icon_razz:

Pewnie szybciej sie wytrze cylinder i wał mniej wytrzyma, ale moc powinna być wieksza...

No i pewnie trzeba ciut bogatszą mieszanke robić :icon_razz:

 

Kurcze ciekawy jestem tej operacji... gorzej jak sie pogorszy...

 

Witam!Ja robiłem kiedyś taką operacje ale w motorynce.Silnik zachowywał sie wręcz odwrotnie do założeń-nie miał buta,ten trzecie pierścień go jakby hamował.Ciężej mu było i nie chodził na wolnych obrotach.Wywaliłem ten pierścień,założyłem normalny tłok-niebo a ziemia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co słyszałem chłopaki zakładają 3 pierścień z reguły do Wsk,

no a z tego co mnie w szkole uczyli to im większe obroty silnik potrafi wykręcić tym mniej pierścieni mu potrzeba czy jakoś tak :icon_evil:

moim zdaniem w 150 jest to niepotrzebne kto wie jakiej mocy z niej i tak nie wyciągnie a z 3 pierścieniami korba pewnie szybko poleci

a co do zmiany korby to trzeba zanieść do warsztatu który robi takie rzeczy bo po złożeniu jak wiadomo trzeba go wyważyć

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic praktycznie nie daje motor bedzie przyspieszał o 3 dziesate sekundy tylko

Szybciej pojedize o jakieś 3 kilometry na godzine. Niejets to dobre rozwiazanie dotoczyć rowek na pierścień

 

3 pierścień nie poprawi osiągów nawet o podane prze Ciebie wartości. Możliwe będzie jedynie ich pogorszenie, o polepszeniu nie ma mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...